مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

100 گرم انجیر تازه و خشک چقدر کالری دارد ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



همه چیز درمورد انجیر


کالری انجیر و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. انجیر میوه درخت فیکوس (ficus) است که دارای طعم شیرین، بافت نرم، قابل جویدن و همچنین دارای دانه‌های خوراکی است. انجیر تازه ظریف است و به تندی دچار فساد می‌شود بنابراین اگر دوست دارید آن را نگهداری کنید می‌بایست خشک کنید.


انجیر خشک شده شیرینی و لذت‌بخش است که می‌توانید در تمام طول سال آن را به عنوان شیرین کننده چای استفاده کنید. انواع گوناگونی از انجیر را می‌توانید در فصل‌های مختلف سال در بازار پیدا کنید که برخی از آن‌ها بومی ایران و برخی وارداتی هستند.


انجیرها بر اساس بافت و رنگ یا مزه طبقه‌بندی می‌شوند. از انجیر سابق بر شکر به عنوان شیرین کننده استفاده می‌شده است و کاربردهای شیرین کنندگی امروزی هم دارد.


کالری و ارزش غذایی انجیر


کالری و ارزش غذایی انجیر تازه


هر 100 گرم انجیر تازه حاوی 74 کالری می باشد.













مقدار

100 گرم

کالری

74

کربوهیدرات

19.18 گرم

پروتئین

0.75 گرم

چربی

0.30 گرم

آب

79.11 گرم

فیبر

2.90 گرم

قند

16.26 گرم

کلسترول

0.00 میلی گرم


کالری و ارزش غذایی انجیر خشک


هر 100 گرم انجیر خشک شده حاوی 249 کالری می باشد.













مقدار

100 گرم

کالری

249

کربوهیدرات

63.87 گرم

پروتئین

3.30 گرم

چربی

0.93 گرم

آب

30.05 گرم

فیبر

9.80 گرم

قند

47.92 گرم

کلسترول

0.00 میلی گرم


کالری و ارزش غذایی انجیر خشک شده پخته شده


هر 100 گرم انجیر خشک شده خورشتی حاوی 107 کالری می باشد.













مقدار

100 گرم

کالری

107

کربوهیدرات

27.57 گرم

پروتئین

1.42 گرم

چربی

0.40 گرم

آب

69.80 گرم

فیبر

4.20 گرم

قند

23.35 گرم

کلسترول

0.00 میلی گرم


انجیر/کالری انجیر/ارزش غذایی انجیر/خواص انجیر/انجیر خشک/کالری انجیر خشک/ارزش غذایی انجیر خشک/خواص انجیر خشک/انجیر خورشتی/کالری انجیر خورشتی/ارزش غذایی انجیر خورشتی/خواص انجیر خورشتی/کالری میوه


انجیر/کالری انجیر/ارزش غذایی انجیر/خواص انجیر/انجیر خشک/کالری انجیر خشک/ارزش غذایی انجیر خشک/خواص انجیر خشک/انجیر خورشتی/کالری انجیر خورشتی/ارزش غذایی انجیر خورشتی/خواص انجیر خورشتی/کالری میوه


خواص انجیر


1. خواص آنتی اکسیدانی انجیر


وجود آنتی اکسیدان موجود در برخی از میوه‌ها به خصوص در انجیر، باعث جلوگیری از پیری، سرطان و برخی بیماری‌های مختلف می‌شود. این ویژگی در انجیر خشک و تازه وجود دارد.


بیشتر بخوانید: آنتی اکسیدان و نقش مهم آن در سلامت بدن


2. انجیر مانع یبوست


همانگونه که می‌دانید فیبر موجود در وعده‌های غذایی باعث افزایش حجم مدفوع می‌شود و همچنین باعث بهبود عملکرد روده بزرگ می‌شود. انجیر، دارای مقادیر قابل توجهی فیبر است که به رفع یبوست و درمان اسهال کمک می‌کند.


3. خواص انجیر برای کاهش وزن


یکی از خواص انجیر داشتن فیبر است که به کاهش وزن کمک می‌کند، بنابراین اغلب مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود. با این حال کالری زیاد انجیر، به خصوص هنگامی که با شیر مصرف شود، به افزایش وزن منجر می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که در خوردن این میوه زیاده روی نکنید.


4. خواص انجیر برای کاهش کلسترول خون


هنگامی که فیبر در دستگاه گوارش حرکت می‌کند، در طول مسیرش در روده، توده‌های کلسترول اضافی را جمع‌آوری و آن‌ها را از طریق روده بزرگ خارج می‌کند.


5. خواص انجیر برای درمان فشار خون


مصرف زیاد نمک و کاهش میزان مصرف خوراکی‌های حاوی پتاسیم به فشار خون بالا منجر می‌شود. انجیر، سرشار از پتاسیم است و سدیم بسیار کمی دارد، بنابراین ماده غذایی مناسبی برای مقابله با اثرات مخرب فشار خون بالاست.


بیشتر بخوانید: فشار خون بالا (htn) و راه های کنترل آن


6. خواص انجیر برای استحکام استخوان


انجیرها غنی از کلسیم هستند. کلسیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای تقویت استخوان و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان است. فسفر سرشار موجود در انجیر، نیز به ساخت استخوان کمک می‌کند و درصورت بروز آسیب یا تخریب استخوان‌ها باعث رشد مجدد آن‌ها می‌شود.


7. خواص انجیر برای کاهش گلو درد


میزان بالای مواد لعاب دار در انجیر، به التیام گلودرد و محافظت در برابر آن کمک می‌کند. طبیعت آرامش‌بخش انجیر و شیره‌های طبیعی آن، درد و فشار روی تارهای صوتی را نیز کاهش می‌دهد.


8. انجیر مانع بیماری قلبی


انجیر خشک‌ حاوی فنول، امگا ۳ و امگا ۶ است. این اسیدهای چرب، خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلب را کاهش می‌دهند. به علاوه، برگ انجیـر روی تری‌گلیسیرید اثر مهارکننده دارد و میزان آن را کاهش می‌دهد. تری‌گلیسیرید یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی مختلف است.


بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی


9. خواص انجیر برای سلامت مو


بسیاری از انواع ماسک صورت و ماسک مو از انجیر تهیه شده‌اند. در رابطه با خواص انجیر برای مو، تحقیقات علمی کافی وجود ندارد، اما برخی شواهد نشان می‌دهند که بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در انجیر، به حفظ سلامت موها کمک می‌کنند.


10. انجیر غنی از کلسیم


کلسیم به تنهایی می‌تواند عامل مهمی برای خوردن انجیر به طور روزانه یا هفتگی باشد. بدن شما برای تحکیم استخوان‌های خود نیاز به دریافت کلسیم دارد. کلسیم علاوه بر شیر و لبنیات در مواد غذایی دیگری به مانند انجـیر هم وجود دارد.


کلسیم علاوه بر رشد استخوانی در افزایش تراکم استخوان که عامل مهمی در دوران کهنسالی برای پیشگیری از آرتروز است، کمک می‌کند.


11. خواص انجیر: تعادل پتاسیم و سدیم


مصرف زیاد نمک، سدیم خون را افزایش می‌دهد و با افزایش سدیم بدن دچار فشار خون یا مشکلات قلبی می‌شود. همچنین با دفع پتاسیم توسط ادرار این تعادل بیش از پیش ممکن است به هم بخورد.


خوشبختانه شما با خوردن مواد غذایی می‌توانید این تعادل را به مقدار زیادی حفظ کنید. از جمله مهم‌ترین مواد غذایی لازم برای کنترل فشار خون، میوه‌ها است. انجـیر همان‌طور که در ارزش غذایی ذکر شده مشاهده کردید، مقدار مناسبی پتاسیم در خود دارد که می‌تواند در به تعادل رساندن غلظت الکترولیت‌های بدن، شما را یاری دهد.


بیشتر بخوانید: ۱۱ خاصیت بی نظیر پتاسیم که تا بحال نمی دانستید!


12. خواص انجیر: فیبر بالا


فیبرها اغلب در مواد غذایی موجب تسکین روده و بهبود جریان مواد غذایی در داخل سیستم گوارشی می‌شود و در نهایت باعث دفع آسان می‌گردد. به همین دلیل از مواد غذایی دارای فیبر به عنوان ملین استفاده می‌شود.


یکی از خواص انجیر این است که دارای فیبر فراوانی است که موجب بهبود جریان غذا و دفع آن می‌گردد. کسانی که دچار یبوست شده‌ اند، از انجیر خیس خورده برای پایان دادن به مشکل خود می‌توانند استفاده کنند.


فیبرها بر دو نوع هستند، فیبر محلول و فیبر نامحلول. انجـیر به مقدار کافی از هر دو نوع فیبر در خود دارد. فیبر نامحلول همان‌طور که اشاره کردیم جریان غذا در روده را بهبود می‌بخشد و دارای یک خاصیت جانبی مهم‌تر به عنوان دفع صفرا و کاهش کلسترول مضر بدن است.


با دفع بیشتر صفرا از بدن، کلسترول مضر جهت تولید دوباره آن مصرف و در نهایت غلظت کلسترول مفید افزایش پیدا می‌کند.


فیبر محلول در آب خاصیت مفیدی برای باکتری‌های داخل دیواره روده دارد. این باکتری‌ها در جذب مواد غذایی و همچنین کاهش قند و چربی خود مفید هستند. حتی با وجود کالری انجیر که می توان گفت زیاد است، خوردن انجیر سیستم گوارشی تان را به یک غذای کاملاً مغذی میهمان و باعث می شود به کاهش وزن سلام کنید.


انجیر/کالری انجیر/ارزش غذایی انجیر/خواص انجیر/انجیر خشک/کالری انجیر خشک/ارزش غذایی انجیر خشک/خواص انجیر خشک/انجیر خورشتی/کالری انجیر خورشتی/ارزش غذایی انجیر خورشتی/خواص انجیر خورشتی/کالری میوه


بیشتر بخوانید:


خواص انجیر /وزن کم کنید با انجیر / درمان یبوست / انجیر برای سلامت …


۱۰ خاصیت بی نظیر انجیر خشک برای سلامتی و بدن


۳۵ خاصیت معجزه آسای انجیر


بیشتر بخوانید  همه چیز درباره خواص و موارد استفاده
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *