100٪ افزایش پروانه های ساختمانی در استان یزد – خبرگزاری اطلاعات مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر محسن صادقیان ، معاون روابط عمومی استانداری یزد ، با اشاره به تلاش های انجام شده در کارگروه پیشگیری از تخلفات ساختمانی و تعامل بین اعضای این کارگروه ، از افزایش 100 درصدی پروانه های ساختمانی در سال 1999 خبر داد. در مقایسه با سال 1998 ، وی گفت که تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در سال گذشته دو برابر شده است.

محسن صادقیان افزود: برای جلوگیری از اغتشاشات ساختمانی در استان طی دو سال گذشته ، کارگروه پیشگیری از اغتشاشات ساختمانی با حضور دستگاههای نظارتی و همکاری سازمان مهندسی عمران ، اداره کل راه و شهرسازی ، شهرداریها ، خدمات فنی استانی و خدمات شهری. یک دفتر امور روستایی ایجاد شده و مسائل مختلفی حل و فصل شده است.

وی ادامه داد: این کارگروه صدور پروانه ساختمانی برای اراضی مشترک ، راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی در شهر یزد و رسیدگی به تخلفات ساختمانی توسط اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری را بررسی و اجرا کرد.

صادقیان ادامه داد: یکی از وظایفی که در چند ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته است کاهش زمان بوروکراسی اداری برای صدور پروانه های ساختمانی و افزایش تعاملات بین شهرداری و نظام مهندسی است که امروز باعث افتخار ماست که با اصلاح مراحل و صدور الکترونیکی پروانه های ساختمانی چرخه صدور مجوز در یزد کمتر از 15 روز طول می کشد.

وی تأکید کرد: اگر شهروندان از کوتاه شدن مراحل اداری اخذ پروانه ساختمانی مطلع شوند ، آنها را برای گرفتن پروانه تشویق می کنند و حتی ممکن است مراحل را برای دریافت پروانه ساختمانی با کمترین مراجعه به شهرداری طی کنند.

بیشتر بخوانید  جایزه 112 میلیاردی اسب‌دوانی برای اسطوره منچستر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار داشت: این روش می تواند در سایر شهرداری های استان اعمال شود و روند صدور مجوز نیز بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید