10 نکته مهم در مورد تاریخ مصرف و انقضای غذا



دانستن اهمیت تاریخ انقضای مواد غذایی و معنای تاریخ انقضا و اینکه چرا تاریخ انقضا روی محصولات مهم است می تواند در خرید غذا به شما کمک کند.

تاریخ انقضا روی بسته بندی محصول می تواند راهنمایی و پیشگیری از مسمومیت غذایی باشد. غذاهای تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.

سوالاتی در مورد عمر مفید و انقضا محصول

1. آیا مصرف مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته برای سلامتی انسان مضر است؟

یکی از اکتشافات و شهودات در مورد ماندگاری که امروز باید یاد بگیرید این است که ماندگاری مربوط به کیفیت است و نه ایمنی محصول. بنابراین، یک محصول تاریخ مصرف گذشته ممکن است غیرعادی به نظر برسد یا بوی بدی بدهد، اما این لزوماً به معنای خراب شدن آن نیست. با این حال، اگر غذا به درستی ذخیره نشود، ممکن است مسمومیت غذایی رخ دهد. بنابراین به طور کلی بهتر است این موضوع را برای همه غذاها در نظر بگیرید و به محض انقضا از آن استفاده نکنید.

2. پس چرا تاریخ انقضا وجود دارد؟

باور کنی یا نه؛ تاریخ انقضا الزامی نیست. با این حال، فرض بر این است که اهمیت مواد غذایی سالم در سراسر جهان باعث شده است که از این تاریخ های انقضا به عنوان مراقبت های بهداشتی عمومی استفاده شود. مطالعات نشان داده است که تاریخ انقضا برای مواد غذایی ضروری نیست، اما برخی از دولت ها می گویند که تاریخ انقضا برای مواد غذایی ضروری است و باید برای فرمولاسیون های غذایی حساس تر مانند غذای کودک در نظر گرفته شود.

3. آیا تاریخ انقضای مختلف معانی مختلفی دارند؟

بیشتر بخوانید  تکلیف قیمت بنزین در دولت پزشکیان مشخص شد + فیلم

انواع مختلفی از تاریخ انقضا وجود دارد که محدود نیستند. ممکن است از نظر ظاهری شبیه به هم باشند، اما معمولا معانی متفاوتی دارند و به معنای ایمنی غذا نیستند، اما همچنان کیفیت غذا را توصیف می کنند.

4. غذا بعد از تاریخ انقضا چه مدت سالم می ماند؟

پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد زیرا ما طیف گسترده ای از محصولات غذایی مختلف را داریم. با این حال، توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که تاریخ مصرف آنها تمام نشده است.

5. آیا بازکردن بسته بندی مواد غذایی قبل از تاریخ انقضا بر کیفیت آن تأثیر می گذارد؟

برخی از غذاها اینطور نیستند، اما برخی ممکن است پس از باز شدن، تازگی خود را از دست بدهند. بنابراین، وقتی محصولی باز می‌شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که طعم، بافت یا ارزش غذایی یکسان را به شما بدهد. اگر در این قسمت از نمناک ذکر شده است، مصرف کنندگان باید بدانند که مثلاً وقتی ماست را باز می کنند و مهر آن را جدا می کنند، به مدت طولانی از آن استفاده نکنند، زیرا بعد از از بین رفتن می تواند تأثیر و ارزش غذایی داشته باشد و از بین برود. طولانی تر برای بدن مفید است.

6. آیا ممکن است یک محصول غذایی قبل از تاریخ انقضا ارزش غذایی خود را از دست بدهد؟

باز هم نمی توان به این سوال پاسخ درستی داد زیرا همه چیز به نوع غذا بستگی دارد. برخی از غذاها ممکن است ارزش غذایی خود را حتی تا مدت ها پس از باز کردن بسته بندی حفظ کنند، اما برخی دیگر اینطور نیستند، پس عاقلانه است که پس از تاریخ انقضا آنها را مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید  ریحانا خواننده مشهور از همسرش طلاق گرفت

7. پس ماندگاری محصولات غذایی دقیقا به چه معناست؟

زمان ماندگاری تاریخی است که تا آن زمان یک محصول غذایی مقاومت به میکروب را حفظ کرده و ارزش غذایی بالاتری دارد. این بدان معنی است که استفاده از محصول تا آن تاریخ بسیار مهم است تا بیشترین ارزش غذایی را از آن به دست آورید.

8. اگر غذا تغییر شکل ندهد و بوی طبیعی بدهد اما تاریخ انقضا داشته باشد چه؟

پس از گذشت مدتی از تاریخ انقضا، هنوز امکان طعم و بوی خوب غذا وجود دارد، اما بهتر است ریسک نکنید. وقتی شک دارید آن را دور بیندازید. اگر تاریخ انقضا گذشته است، آن غذا را بدون شک بگذارید.

9. آیا نگهداری مواد غذایی در فریزر یا در دمای پایین عاملی برای حفظ سلامت حتی پس از تاریخ انقضا است؟

مواد غذایی باید پس از خرید به مدت دو ساعت در یخچال نگهداری شوند. یخچال رشد باکتری ها را کند می کند. برخی مواد غذایی هستند که حتی پس از اتمام تاریخ انقضا می توانند مدت زیادی در فریزر بمانند، اما این زمان بستگی به نوع غذا و مواد تشکیل دهنده آن دارد.

10. آیا سایر کشورها به این هشدارها در مورد تاریخ انقضا توجه می کنند؟

استانداردهای زمانی که غذا تمام می شود از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید