10 نکته برای شکستن رکورد اتاق فرار


اتاق فرار یک بازی گروهی است که زمان مشخصی دارد. البته بازی هایی وجود دارد که می توانید امتیاز کسب کنید. به هر حال، این مقاله برای بهبود عملکرد شما و تیمتان و گرفتن امتیاز بهتر اتاق فرار یا به صراحت بیان، برای تعیین امتیاز بالا نوشته شده است.

1- ساده فکر کنید

اول از همه به یاد داشته باشید که زمان بازی محدود است و شما باید در زمان مشخصی (مثلا 1 ساعت) معماها را حل کنید. در بازی با معماهای زیادی روبرو می شوید که نمی دانید چگونه آنها را حل کنید. برای مثال، فرض کنید به چند مکان مختلف آمده اید و نقشه ای در دست دارید که آن مکان ها روی نقشه قرار دارند. مثلا از مشهد به بندرعباس و سپس تبریز سفر خواهید کرد. در مرحله اول شما فکر می کنید که این فاصله را به شما نشان می دهد و شاید یک رمز باشد، شاید نام شهرها با یکدیگر ارتباط داشته باشند یا چیز دیگری. در حالی که اگر بخواهیم خیلی ساده به موضوع نگاه کنیم، حرف V انگلیسی را روی نقشه ترسیم می کنیم که می تواند حرف اول کد پازل باشد. گاهی اوقات لازم است آن کد را نگه دارید تا در مرحله بعد برای شما مفید باشد.

10 نکته برای شکستن رکورد اتاق فرار

2- خوب نگاه کن

برای ثبت رکورد در ابتدای ورود به بازی، باید با تمام افراد گروه در محیط اطراف بچرخید. همیشه به زیر میزها، پشت فرش ها، داخل جیب های لباس، داخل کتاب ها و مجلات و پشت درها نگاه کنید. بزرگترین اشتباه برخی افراد این است که چیزهایی را جدی می گیرند که مفید نیستند. مثلا زیر صندلی ها یک سری نوشته هایی هست که مربوط به سازنده اون صندلی هست و ربطی به بازی نداره. به نکته اول توجه کنید: ساده فکر کنید. وقتی به سادگی در مورد آن فکر می کنیم، متوجه می شویم که آن کدها و اعدادی که قبلاً روی دستگاه ها بودند، در بازی به ما کمک نمی کنند. بسیار مهم است که بفهمیم چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست.

3- وسایل خود را مرتب کنید

همیشه چیزهایی را که در یک مکان خاص پیدا می کنید جمع آوری کنید. مثلاً اگر در قسمت های مختلف اتاق 3 لیوان پیدا کردید که شبیه به هم هستند و شاید روی هر کدام یک عدد نوشته شده باشد، آنها را در یک مکان مشخص جمع کنید زیرا ممکن است مربوط به یکی از پازل های اتاق باشد. . در صورت امکان، چیزهایی را که نمی دانید به آنها آسیب می زند نگه ندارید. آن را در گوشه کنار چیزهای دیگر قرار دهید تا زمانی که به آنها نیاز داشته باشید. در اتاق های فرار، یک قانون وجود دارد: هر پازل یا کد فقط برای یک قفل استفاده می شود. فراموش نکنید که قفل ها، کلیدها و هر ابزاری را که یک بار در بازی برای حل معما استفاده شده است کنار بگذارید و قفل را باز کنید زیرا دیگر برای شما مفید نیست، پس وقت خود را روی این ابزارها تلف نکنید و روی آن تمرکز کنید. به ثمر رساندن گاهی دیده می شد که مردم به چیزی فکر می کنند که قبلاً یک بار استفاده شده است و این فقط اتلاف وقت است.

بیشتر بخوانید  بایدن برای رئیس‌جمهور ایران روادید صادر نکند

4- روی چیزی که مانع شما می شود تمرکز نکنید

همیشه چیزهایی را که در یک مکان خاص پیدا می کنید جمع آوری کنید. مثلاً اگر در قسمت های مختلف اتاق 3 لیوان پیدا کردید که شبیه به هم هستند و شاید روی هر کدام یک عدد نوشته شده باشد، آنها را در یک مکان مشخص جمع کنید زیرا ممکن است مربوط به یکی از پازل های اتاق باشد. . ترجیحا دستگاه هایی که
خیلی وقت ها به جایی می رسید که در آنجا گیر می کنید و نمی دانید چگونه آن معما را حل کنید و اگر آن معما حل نشود، نمی توانید به معمای بعدی برسید. زیاد روی این واقعیت تمرکز نکنید که وقت شما تلف می شود. در عوض، من یک پیشنهاد برای شما دارم:
برای حل این مشکل، اجازه دهید از پشت به پازل نگاه کنیم.
ما قفلی داریم که باید باز شود. در گوشه ای از اتاق لوله ای داریم که احتمالاً در پایین آن یک کلید قرار دارد و برای باز کردن در باید کلید را با ابزار و آهنربای بلند از انتهای لوله جدا کرد. در گوشه دیگر کابینتی داریم که دارای قفل عددی (مثلاً 4 رقمی) است. روی دیوارها 4 پازل وجود دارد که با حل هر کدام یک عدد به دست می آید و در نهایت با فهمیدن ترتیب اعداد قفل کمد باز می شود.
شما به راحتی می توانید رکورد تیم ما را بشکنید!!!

5- نقش و وظیفه هر فرد در بازی برای ثبت رکورد

بسیار مهم است که همه نقش خود را بدانند تا همه بتوانند به درستی معماها را حل کنند و بازی را کامل کنند. برای ضبط، این یک الزام مطلق است!
یکی از دلایل اصلی شکست تیم ها در این بازی و تکمیل نشدن آن در زمان معین عدم تقسیم وظایف و تداخل در کار یکدیگر است.در این بازی به رهبری نیاز داریم که وظیفه اش ارائه راه حل برای اعضای تیم و به طور کلی او بیش از دیگران در بازی تجربه دارد، اعضای تیم در بازی با یکدیگر و به خصوص رهبر در مورد هر چیزی که به آن برخورد می کنند صحبت می کنند و او راه حل مناسبی را پیشنهاد می کند.
مثلا وقتی به یک قفل 4 رقمی می رسید آن را به هادی اعلام می کنید و آن شخص با توجه به معماهای اطرافش راه های رسیدن به آن 4 عدد و از همه مهمتر ترتیب آن را به همه اعلام می کند. شماره. .

بیشتر بخوانید  میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جدید اعلام شد+جزئیات

6- مدل های مختلف قفل را بشناسید

ساده

با یک کلید

3 رقمی

4 رقمی

5 حرف

بی خطر

جهت دار

10 عدد (دو ردیف 5 عددی)

باهوش باش

همیشه لازم نیست همه پازل ها را به طور کامل حل کنید. به عنوان مثال، اگر 3 عدد برای قفل های 4 رقمی پیدا کردید، نیازی به جستجوی شماره چهارم ندارید، آن عدد را روی یک قفل 0-9 امتحان کنید.

7- مدل های رمز عبور مختلف

تعدادی مکان وجود دارد که خطوط و نقاط متعددی را می بینید که پشت سر هم قرار گرفته اند.
آنها می توانند کد مورس را بیان کنند. شما قطعاً در جایی در برگه یا کتابی در بازی به آن کدها اشاره خواهید کرد. گاهی این نقاط و خطوط در جایی نوشته نمی شود، اما با روشن و خاموش کردن چراغ ها، پخش صدای آژیر یا هر چیز دیگری، شما را از آن نشانه های مورس مطلع می کنند که با تایپ آن کد در داخل مرجع کلمه یا حتی شما جمله ای دریافت کنید که پاسخ معما را بیان کند.

گاهی اوقات اتفاق می افتد که یک سری نقطه سیاه و سفید به دست می آورید و می توانید آنها را 6 در 6 از هم جدا کنید. در نهایت به 4 عدد مختلف می رسید، به عنوان مثال: 16-12-12-85.
و مرجعی برای تبدیل این اعداد به حروف انگلیسی وجود دارد که این اعداد را به حرف DOOR تبدیل می کند.

نمونه ای از رمزگشایی با استفاده از مورس

8- متن های داخل آن پازل نیز رازی در خود دارند

در این متون شباهت هایی وجود دارد. مثلاً حروف پررنگ، اعداد 4 رقمی، اولین کلمات هر پاراگراف، اعداد 3 یا 4 رقمی که در جاهای مختلف متن به عنوان حروف خاص، اختصارات و … قرار می گیرند. نمونه هایی از استفاده از رمزگذاری در متن هستند.

بیشتر بخوانید  لحظه به لحظه با المپیک 2020 توکیو| آغاز روز یازدهم با پیروزی قاطع گرایی- اخبار کشتی و وزنه برداری - اخبار ورزشی تسنیم

مثال شماره 1 استفاده از رمزگذاری در متن

نه 2 مثال استفاده از رمزگذاری در متن

شماره 3، نمونه ای از استفاده از رمزگذاری در متن

شماره 4، نمونه ای از استفاده از رمزگذاری در متن

9- به دنبال اشکال مختلف باشید

از فرم های موجود در محیط می توانید به کدهایی که در آنها پنهان شده اند برسید.

به عنوان مثال: تعداد صفحات، اعداد دیجیتال، تعداد هر شکل

نمونه ای از استفاده از اشکال در طراحی کف

10- راهنمای تیراندازی شما دوستان شما هستند

اتاق فرار بازی آسانی نیست، تنها راه خروج از اتاق در زمان مشخص و بهتر از آن، ثبت رکورد در این اتاق ها تنها و تنها با کار گروهی شما و دوستانتان است.
اگر بتوانید گروهی کار کنید، یک رهبر خوب در تیم خود داشته باشید و به طور منظم بازی کنید، قطعا از بازی لذت خواهید برد و حتی رکورددار بازی خواهید شد.
حتی نیازی نیست از استاد بازی کمک بخواهید.

منبع: t4f.ir ، اتاق فرار در تهران

دیدگاهتان را بنویسید