10 دزدی بزرگ دنیا .. !!


10 دزدی بزرگ در جهان .. !!

در سرتاسر دنیا کسانی هستند که حتی اگر بتوانند از دست پلیس فرار کنند، دزدی می کنند، اموالشان را تصاحب می کنند و صاحب اقلام مسروقه را دست خالی رها می کنند، اما کسانی هم هستند که دزدی می کنند که کمی متفاوت بود.

1. هری وینستون

این سرقت در دسامبر 2008 اتفاق افتاد. چهار مرد که سه نفر از آنها لباس زنانه به تن داشتند، وارد یک طلافروشی شده و آن را به زور تخلیه کردند. آنها 108 میلیون دلار از یک طلافروشی سرقت کردند.

2. مرکز الماس در آنتورپ

قرار بود الماس های تراش نخورده از مرکز الماس در آنتورپ برای پردازش تحویل داده شود و لئوناردو نتاربارتولو، رهبر کشتی، با خالی کردن 123 جعبه 189 جعبه پر از الماس، 100 میلیون دلار دزدید. این الماس ها هرگز پیدا نشدند.

3. سرقت بانک کالیفرنیا

این سرقت توسط گروهی به سرپرستی امیل دینسیو انجام شد که گاوصندوق بانک را به طور کامل خالی کردند و 30 میلیون دلار به سرقت بردند. در مقایسه با سایر مبالغ موجود در این لیست، 30 میلیون دلار ممکن است در نگاه اول کوچک به نظر برسد، اما اگر بدانید که این سرقت در سال 1972 اتفاق افتاده است، می‌دانید که این مبلغ در زمان خود بسیار ارزشمندتر از 100 دلار است. میلیون.

4. سرقت مسلحانه در فرودگاه اسپال

هدف از این سرقت، سرقت مقادیر زیادی الماس و پس از آن بزرگترین سرقت الماس و جواهرات به نام وی به ارزش 118 میلیون دلار بوده است. برخلاف سایر سرقت‌های بسیار برنامه‌ریزی شده، سرقت فقط با تهدید اسلحه، نزاع و در نهایت آدم ربایی انجام شد.

بیشتر بخوانید  نتایج انتخابات شورای شهر بروجرد 1400 + اسامی و تعداد آرا

5. بانک بریتانیایی در خاورمیانه

در سال 1970 یک گروه تروریستی به نام ساف به دلایل مالی تصمیم به سرقت از چندین بانک گرفت که بزرگترین آنها بانک بریتانیایی خاورمیانه بود. در این سرقت 25 میلیون دلار پول نقد، دلار و ذخایر، معادل 100 میلیون دلار امروز به سرقت رفت.

6. گاوصندوق پل شوالیه

والریو وایس دزد معروفی بود که از ایتالیا به انگلستان نقل مکان کرد و تصمیم گرفت به فعالیت خود ادامه دهد. او و گروهش از گاوصندوق بانک Knights Bridge سرقت کردند و 174 میلیون دلار به سرقت بردند. اما پس از بازگشت به انگلیس به دلیل خرید و بردن خودروی فراری خود دستگیر و به 20 سال زندان محکوم شد. او در سال 2000 کشته شد.

7. سرقت از بانک بغداد

این سرقت در سال 2007 توسط سه شرکت امنیتی خود بانک انجام شد. آنها ظاهرا با حمایت یک گروه نظامی 282 میلیون دلار از بانکی در بغداد سرقت کردند. این پول هرگز پیدا نشد و رسانه های عراقی به خوبی آن را پوشش ندادند و موضوع در تاریکی فرو رفت و به فراموشی سپرده شد.

8. موزه بوستون
دزدی های شناخته شده دزدی مطالب جالب
دو مرد که به عنوان بخشی از بازرسی معمول خود را به ماموران امنیتی موزه معرفی کرده بودند، 12 نقاشی استثنایی به ارزش 300 میلیون دلار را در 81 دقیقه دزدیدند. این سرقت 20 سال پیش انجام شد.

9. سرقت اوراق بهادار

در اواخر تابستان سال 90 فردی که یک پیک همراه با اوراق بهادار حمل می کرد مورد سرقت قرار گرفت. فردی که مرتکب این سرقت شده بود بسیار خوش شانس بود زیرا این اوراق در آن زمان 292 میلیون پوند ارزش داشت و مانند پول نقد به دست این دزد خوش شانس افتاد.

بیشتر بخوانید  چهره کتک خورده بازیگر زن با صورت خون آلود و بینی شکسته!

10. بانک مرکزی عراق

صدام حسین همیشه فکر می کرد که بانک مرکزی عراق متعلق به اوست و به او اجازه داده شد هر چقدر که می خواهد برداشت کند. او به این ترتیب یک میلیارد دلار از بانک مرکزی به حساب پسرش واریز می کند. البته کمی بعد دستگیر و سرنگون شد.

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


دیدگاهتان را بنویسید