10 حقیقت در مورد انیمه “قلعه متحرک هاول” که حتما باید بدانید!


قلعه متحرک هاول انیمیشنی ژاپنی به کارگردانی قلعه متحرک هاول در سال ۲۰۰۴ است.

این فیلم عواقب جنگ و ستیز بر زندگی مردم را نشان می دهد گرچه موضوع آن کاملا تخیلی است. سوفی دختری کلاه فروش است که عاشق جادوگری بنام هاول می شود و باعث می‌شود جادوگر ویست به او حسادت کند و سوفی را تبدیل به پیرزن سازد.

انیمه قلعه متحرک هاول

stars
پیشنهاد ستاره

۱. در ابتدا قرار بود مامورو هوسودا کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرد، اما پس از اینکه مدیران استودیو گیبلی بسیاری از ایده‌های مفهومی او را رد کردند، او پروژه را به پایان نرساند و بنابراین میازاکی مسئولیت را بر عهده گرفت. بنابراین فکر می‌کنم از نظر فنی هم هوسودا و هم میازاکی فیلم را کارگردانی کرده‌اند.

۲. میازاکی تصمیم گرفت که قلعه از پاپیه ماشه ساخته شود، بنابراین تصمیم بر این شد برای بیان این ویژگی صدایی را که قلعه هنگام فیلمبرداری ایجاد می‌کند کاهش دهد.

۳.قلعه متحرک هاول بر اساس رمانی نوشته دایانا وین جونز در سال ۱۹۸۶ به همین نام ساخته شده است.

۴.در نسخه ژاپنی فیلم، خود ۱۸ ساله سوفی و خود ۹۰ ساله صداپیشه یکسانی دارند. اما در نسخه انگلیسی، شرکت‌های تولید صداپیشگان متفاوت را برای سوفی کوچک‌تر و بزرگ‌تر تعیین کردند.

دلیل اینکه میازاکی اصرار داشت که چیکو بایشو هر دو نقش را بازی کند این بود که در فیلم، اگرچه سن او افکارش را تغییر نمی‌دهد. میازاکی استدلال کرد که هیچ راهی وجود ندارد که بازیگران مختلف بتوانند شخصی را به تصویر بکشند که ظاهرش ممکن است تغییر کند، اما در واقع همان فرد با همان افکار در کل فیلم باقی بمانند.

بیشتر بخوانید  پاسخ مهاجم والیبال ایران به آواز خواندن لهستان و کوبیاک

۵. با دیدن شهر اشباح، کریستین بیل بلافاصله موافقت کرد که هر نقشی را که استودیو گیبلی برای فیلم Howl’s Moving Castle به او داده بود بازی کند.

۶. طراحی شهری که سوفی در آن زندگی می‌کند از شهر کولمار فرانسه الهام گرفته شده است.

۷. هنگامی که این فیلم در سال ۲۰۰۴ در ژاپن اکران شد، ۱.۴۸ میلیارد ین درآمد در گیشه به همراه داشت و در دو روز اول اکران برای ۱.۱ میلیون تماشاگر به نمایش درآمد. این یک رکورد جدید برای یک فیلم ژاپنی بود.

۸. میازاکی شخصاً به بریتانیا سفر کرد تا قبل از انتشار نسخه انگلیسی Howl’s Moving Castle، دایانا جونز (نویسنده کتاب) را به طور خصوصی تماشا کند.

۹. میازاکی شیفته چگونگی حرکت قلعه پس از خواندن کتاب شد – و تصمیم گرفت پای مرغ را انتخاب کند.

۱۰. دایانا جونز هیچ نقشی در فیلم نداشت، اگرچه با نمایندگان استودیو گیبلی ملاقات کرد. از او نقل شده است که درباره این فیلم گفته است: «فوق العاده است. نه. من هیچ ورودی ندارم – من کتاب می نویسم، نه فیلم. بله، با کتاب متفاوت خواهد بود. در واقع به احتمال زیاد بسیار متفاوت است. اما این همانگونه است که باید باشد. همچنان یک فیلم فوق العاده خواهد بود”

شما این انیمه را دیده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید