مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

10 بهترین سبزیجات خوراکی از گلدان های خانگی تا غذای داخلی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با نزدیک شدن به فصل زمستان، سبزیجاتی را در خانه خود بکارید که می توانید به دلخواه در وعده های غذایی خود از آنها استفاده کنید، حتی وقتی پشت پنجره آشپزخانه شما برف می بارد. برای رشد این گیاهان لازم نیست نور زیادی در خانه خود ایجاد کنید، فقط آنها را پشت لبه پنجره قرار دهید.

بهترین سبزیجات خوراکی

با خواندن این مطلب، بهترین سبزیجات برای کاشت کنار پنجره و تکنیک های هوشمندانه برای شاد و سلامت نگه داشتن آن تا زمانی که دوباره آن را بکارید، یاد خواهید گرفت.

ریحان

بهترین سبزیجات خوراکی

بذر ریحان را در گلدانی کنار پنجره رو به جنوب بکارید این گیاه عاشق نور خورشید و گرمای زیاد است.

بوی برگ

بهترین سبزیجات خوراکی

این گیاه مقاوم است و در تمام طول سال در گلدان رشد می کند. گلدان را رو به پنجره شرقی یا غربی قرار دهید، اما خفه نشوید، این گیاه برای سالم ماندن نیاز به گردش هوا دارد.

اولین

بهترین سبزیجات خوراکی

بذر جعفری در اواخر تابستان جوانه می زند. آنها در نور کم به خوبی رشد می کنند، اما برای رشد به دمایی بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد نیاز دارند.

پیاز

بهترین سبزیجات خوراکی

یک دسته پیاز را در اواخر بهار در گلدانی در باغچه بیرونی بکارید. بعد از اینکه همه برگ ها ریختند و برگ های جدید ظاهر شدند، گلدان را از روی زمین بردارید. در ابتدای زمستان گلدان را برای چند روز در سردترین نقطه منزل خود مانند زیرزمین قرار دهید و در نهایت آن را در کنار پرنورترین پنجره خانه قرار دهید.

پونه کوهی

بهترین سبزیجات خوراکی

بهترین حالت این است که سر گیاه نعناع را که در باغچه است جدا کنید و در گلدان بکارید. یک گلدان را پشت پنجره رو به جنوب قرار دهید.

بیشتر بخوانید  دستگاه شیارزن چیست و چه کاربردی دارد ؟

رزماری

بهترین سبزیجات خوراکی

با یک تکه رزماری شروع کنید و آن را بدون خاک در آب نگه دارید تا ریشه دار شود. در کنار پنجره جنوبی بهترین رشد را خواهد داشت.

سنگین

بهترین سبزیجات خوراکی

می توانید با کاشت بذر این گیاه یا کاشت یک کلاس در باغ خود در پایان این فصل شروع کنید. جعفری آفتاب زیادی را دوست دارد، اما در کنار پنجره شرقی یا غربی به آرامی رشد می کند.

درمنه – مریم گلی

بهترین سبزیجات خوراکی

از بالای این گیاه یک برش از باغ بگیرید و آن را در خانه بکارید. می تواند هوای خشک را در داخل خانه تحمل کند، اما به آفتاب قوی با پنجره رو به جنوب نیاز دارد.

ترخون

بهترین سبزیجات خوراکی

دوره خواب زمستانی در اواخر پاییز یا اوایل زمستان برای رشد ترخون در داخل خانه ضروری است. برای یک گل آرایی مدرن، یک لیوان مهمانی بزرگ را پر کنید. سپس آن را برای چند روز در سردترین قسمت خانه خود قرار دهید و در نهایت به سمت پنجره جنوبی که بیشترین نور را دارد روبرو شوید. همچنین اضافه کردن کود طبیعی مایع نیز توصیه می شود.

آویشن

بهترین سبزیجات خوراکی

می توانید آویشن را در داخل خانه با بریدن قسمت نرم ریشه یا کندن یک گیاه گلدانی در باغچه بکارید. آویشن آفتاب دوست عالی است، اما در پشت پنجره ای رو به شرق یا غرب به خوبی رشد می کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *