10٪ معیشت صنعت فرش / صادرات پشم مرغوب ایرانی بنام پشم برنزه



یکی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران از اشتغال 10 درصدی مردم در صنعت فرش خبر داد و با تأکید بر ضرورت توجه دولت به این صنعت گفت: ما همچنین با صادرات دباغی مخالف هستیم. پشم ، که پشم غیر استاندارد است.

مرتضی حاجی آقامیری در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: استفاده از فرش دستباف معمولاً کار گروه های آسیب پذیر و افراد از مناطق روستایی است و اگر این اشتغال به دلیل کاهش صادرات و بی توجهی دولت از بین برود ، این افراد به شهر اضافه می شوند. مصرف کننده. “این امر در حالی است که اشتغال در بخش فرش یک شغل ارزان است که توسط بخش خصوصی پرداخت می شود.”

اگر کارگران منفرد به شهرها مهاجرت کنند ، به جای 20 میلیون تن بخش خصوصی برای هر شغل پرداخت می کند ، دولت باید حدود 300 میلیون تن برای ایجاد شغل برای افرادی که در زمینه فرش تخصص ندارند هزینه کند ، اما اهمیت اشتغال در ذهن مقامات تشکیل نشده است. تلاش ما همیشه حفظ رقم صادرات بوده است و اکنون که صادرات کاهش یافته است ، کارمندان فکر می کنند دیگر نیازی به توجه نیست ، اما خسارتی که در این زمینه به جامعه وارد شده بسیار بیشتر از استهلاک صادرات دستی تولید فرش

میری با اشاره به اشتغال دو میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت فرش دستبافت ، اظهار داشت: اگر برای هر كدام از خانواده های چهار نفره نگاه كنیم ، حدود 10 درصد از جمعیت كشور تحت حمایت فرش دستبافت قرار می گیرند ، که معیشت آنها باید برای مسئولان مهم باشد. “علی رغم اینکه فرش دستباف مهمترین نماد ملی هنر و فرهنگ ایران است.

بیشتر بخوانید  اینترنت سراسری قطع می شود؟

وی در پاسخ به سوالی در مورد قاچاق پشم از ایران ، پشم گوسفند ایرانی را یکی از مواد اولیه و مزیت فرش ایران نسبت به سایر کشورها دانست و تصریح کرد: این محصول در سایر کشورها خریدار دارد و آنها پول خوبی برای آن می پردازند آی تی. با این وجود اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف به عنوان یک سازمان ملی و تخصصی با صادرات پشم به عنوان ماده اولیه با کیفیت فرش ایران مخالف است ، زیرا امتیاز فرش ایران نباید به سایر کشورها داده شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف افزود: ما همچنین با صادرات پشم برنزه که یک پشم غیر استاندارد است مخالف هستیم ، زیرا پشم مرغوب به نام دباغی صادر می شود صادرات پشم “البته صادرات پشم دباغی فقط برای مدتی ممنوع شد و سپس مجدداً آزاد شد. با این حال صادرات پشم مرغوب در حال حاضر ممنوع است اما می تواند به صورت غیررسمی یا به نام پشم برنزه انجام شود.

به گزارش ایسنا ، این پشمی است که پس از کشتن یک حیوان از روی پوست برداشته می شود.این نوع پشم فقط در صنعت نساجی استفاده می شود. این نوع پشم ویژگی های زیادی از پشم مرغوب ندارد و از نظر کیفیت در مرحله نهایی است و از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است. این نوع پشم دارای الیاف کوتاه و بدون پوست است و درصد بسیار کمی از رنگ آمیزی آن در مقایسه با امواج با کیفیت بالا است و از خاصیت رنگ آمیزی خوبی برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید  فال روزانه یکشنبه 8 بهمن 1402

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید