10٪ افزایش مصرف آب در مشهد


ایسنا / خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: افزایش دما در سال جاری باعث افزایش مصرف آب در مشهد شده است. از ابتدای تیرماه امسال تا نیمه اول ، متوسط ​​مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است. قطعاً در روزهای آینده به دلیل گرمای هوا افزایش چشمگیری در مصرف آب خواهیم داشت.

حسین اسماعیلیان در گفت وگو با ایسنا ، درباره وضعیت مصرف آب در مشهد به دلیل خشکسالی و گرمای هوا گفت: خشکسالی امسال بسیار بی سابقه بود. همچنین ، میانگین دما در سال جاری در مقایسه با بلند مدت به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: جدا از اثرات خشکسالی و کاهش ذخایر سدها ، افزایش دما باعث افزایش مصرف آب در مشهد شده است. از ابتدای تیرماه امسال تا نیمه اول تیرماه ، متوسط ​​مصرف نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است. قطعاً در روزهای آینده به دلیل گرمای هوا افزایش چشمگیری در مصرف آب خواهیم داشت.

قطع مکرر برق بر عملکرد منابع آب تأثیر می گذارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به قطعی برق گفت: در حال حاضر با چالش دیگری به نام قطعی برق روبرو هستیم. قطع مکرر برق بر عملکرد منابع آب تأثیر می گذارد. اگر این کاهش ها تا ماه آگوست ادامه داشته باشد ، منجر به مشکلاتی می شود.

اسماعیلیان با اشاره به خشکسالی و گرمای شدید گفت: امیدواریم با کمک مردم در روزهای آینده مشکلی پیش نیاید و مجبور به آب دادن نباشیم. این مسئله به حمایت افراد بیشتری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  کاغذ دیواری دخترانه | ۳۷ ایده زیبا برای کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه در هر سنی

وی در مورد اقدامات انجام شده برای جمع آوری و شناسایی انحرافات غیرقانونی در مشهد اظهار داشت: انحرافات غیرقانونی بیشتر در محوطه باغ ویلا مشاهده می شود. این شاخه ها تأمین آب روستاها را تحت تأثیر قرار داده و باعث اختلال در تأمین آب روستاها می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و کانال سازی مشهد ادامه داد: “امسال به دلیل شرایط بحرانی و خشکسالی انسجام بیشتری در برخورد با انحرافات غیرقانونی وجود داشت.” در این زمینه همکاری بسیار خوبی بین ویک مشهد و سایر آژانس ها وجود دارد ، از جمله دادگستری ، پلیس ، فرمانداری ، مناطق و غیره

عکس از بایگانی

واگذاری 7000 شعبه غیرقانونی در روستاهای مشهد امسال

اسماعیلیان گفت: امسال تخمین زده می شود که در بخش روستایی ، حدود 5،000 شعبه غیرمجاز مربوط به باغ ویلا و حدود 2،000،000 شاخه غیرمجاز در حومه مشهد ، به ویژه در منطقه توس و شاهنه جمع آوری شود. بلوار ” قرار است طبق معیارهای قانونی در کمتر از یک سال 7000 شعبه غیرقانونی در روستاها اختصاص یابد.

وی ادامه داد: مبارزه و جلوگیری از شیوع انحراف غیرقانونی نیز مستلزم نظارت و کنترل سایر دستگاه ها است. مقابله با این پدیده باید بازدارنده باشد.

113 روستای مشهد با تنش آبی روبرو هستند

مدیرعامل مشهد با اشاره به اینکه “اولویت بندی برای جمع آوری و مدیریت انحراف غیرمجاز روستاهایی با تنش آبی روبرو هستند” ، گفت: حدود 353 روستا در مشهد وجود دارد که از این تعداد 113 روستا با تنش آبی روبرو هستند. هستند. هنگام بحث در مورد انحرافات غیر مجاز ، نه تنها مشکل برداشت غیر مجاز آب ، بلکه گاهی برداشت غیر مجاز آب نیز منجر به بازگشت آب به شبکه می شود و این مشکل منجر به آلودگی می شود.

شناسایی 2000 شعبه غیر مجاز در مشهد از ابتدای امسال تاکنون

اسماعیلیان با اشاره به اینکه “سال گذشته تقریباً 5،000 شعبه غیرقانونی در مشهد شناسایی شد” ، خاطرنشان کرد: برنامه های شناسایی شعبه غیرقانونی امسال بیشتر بر محوریت باغ ویلا است. از ابتدای امسال تاکنون 2000 شعبه غیرمجاز در مشهد شناسایی و توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید