مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

​قاچاق کانتینری با برچسب تولید داخل

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبرحمایت وزیر امنیت از ساختار 2000 قلم کالا بر اساس قانون ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی که در سال 1396 به تصویب هیات وزیران رسید، ادامه دارد. اطلاعات و داستان ها نشان می دهد برخی از کالاهای خانگی برندهای وارداتی هستند که از طریق قاچاق کانتینری وارد ایران شده و توسط برخی برندهای ایرانی و شرکت های OEM لوازم خانگی با برچسب ایرانی و تولید داخل در سوله به فروش می رسند.

حمایت از تولید داخلی برای همه ما ایرانیان عاشق توسعه اقتصادی کشورمان الزامی است. اگر هر کالای داخلی نسبت به خارجی از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است، چرا باید به سراغ محصولات دیگری برویم که جز ریزش ارز و بیکاری جوانان و متخصصان ما که در نهایت منجر به فروپاشی اقتصاد کشور می شود، سودی ندارد؟

اخیراً در خبرها آمده بود که در بازار امین خطر و خیابان امیرکبیر تهران که بازار لوازم خانگی است، نهادهای نظارتی چندین انبار و مغازه را پلمپ و محصولات قاچاق آنها را توقیف کردند. از دیدگاه یک ایرانی و دوستدار کشور برای تمامی مراحل صنعتی و بازاری توسعه اقتصادی امری عالی و بدیهی محسوب می شود. به نظر می رسد ماجرا به این قاچاق ختم نمی شود و روایت هایی مبنی بر قاچاق سازمان یافته کانتینر توسط شرکت های داخلی در این مناطق.

برای درک بهتر این موضوع به توئیت های «احسان فدایی» فعال رسانه ای اشاره می کنیم و سپس با دعوت نامه صحت این موضوع را جویا می شویم که می گویند؛ متاسفانه این سوال توسط ایشان تایید شد.

بیشتر بخوانید  آب در آسیاب دشمنان نریزید/ آگاهی دینی نیاز به اظهارات منبر پٌرکن ندارد

قاچاق لوازم خانگی برندسازی انواع ریزش

احسان فدایی در این باره می گوید: بیشترین آسیب وارده به صنعت لوازم خانگی، اطلاعات نادرست و آمارهای غلط مدیران بوده که حاصل امکان انحصار این صنعت است. در فرآیند تولید، تمامی قطعات و مواد اولیه بر خروجی محصول نهایی تاثیر می گذارد و به همین دلیل نمی توان ادعای خودپایداری و استقلال تولید بر اساس تولید داخلی برخی از قطعات را داشت.

قاچاق لوازم خانگی برندسازی انواع ریزش

در اواخر دولت قبل جشن خودکفایی این صنعت برپا شد که باید گفت; خودکفایی زمانی صحیح است که تحت تأثیر داخلی سازی باشد، نیازی به واردات نباشد و وابستگی به نرخ ارز نباشد و ارزانی به همراه داشته باشد. با توجه به سهم پایین بازار، عدم هماهنگی بین تولیدکنندگان برای تامین از یک تامین کننده مشترک و نبود فرصت های صادراتی، صرفه اقتصادی در برخی از قطعات و مواد اولیه این صنعت وجود ندارد. اما نباید فراموش کرد که اگر نیاز به واردات وجود دارد، باید از راه های رسمی و قانونی باشد، در حالی که بازار لوازم خانگی روز به روز از کالاهای قاچاق و البته تقلبی اشباع می شود.

این فعال رسانه ای با تاکید بر فرصت ها و تهدیدهای پیرامون فعالیت شرکت های OEM در ایران می گوید: OEM ها شرکت هایی هستند که محصولات بی نام و نشانی را به تولیدکنندگان داخلی و بعضا خارجی سفارش می دهند و لوگوی ثبت شده خود را روی آن محصول در بازار ایران قرار می دهند. . متأسفانه مشاهده شده است که برخی از تولیدکنندگان برای تکمیل سبد محصولات خود به همراه برخی از شرکت های مذکور اقدام به خرید محصولات به صورت ریخته گری از برندهای ضعیف خارجی کرده و سپس با لوگوی خود در بازار به قیمت بالاتری به فروش می رسانند. قیمت درصد باید در نظر داشت که این محصولات از آنجایی که غیرقانونی هستند، بدون پرداخت یک ریال مالیات و عوارض از طریق قاچاق در کانتینر وارد شده و با برچسب برند داخلی به بازار عرضه می شوند. نباید فراموش کرد که مشکل امروز صنعت قاچاق کانتینری است نه ده ها و بیست محصولی که در بازار یافت می شود. متاسفانه محصولات مذکور از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار نبوده و در نهایت در چرخه پاسخگویی به تلفن ها و ارجاع به سرویس دهندگان مختلف قرار می گیرند. گروه های مذکور اهمیت خاصی به آینده صنف خود ندارند زیرا در صورت بروز مشکل به بهانه ورشکستگی به سرعت شرکت و کسب و کار خود را تعطیل می کنند.

بیشتر بخوانید  ساعت کاری در استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرده است

قاچاق لوازم خانگی برندسازی انواع ریزش

فدایی در توییت های مستمر خود از ورود نشت ها به کشور به همین صورت خبر می دهد. وی در این باره نوشت: در حال حاضر اکثر اسپلیت ها از فناوری Media، AKS و TCL استفاده می کنند و به همین دلیل در اکثر موارد پنل یا یونیت داخلی یک برند با کمپرسور و کندانسور برند دیگر مونتاژ می شود که مشکلات زیادی را ایجاد می کند. برای خریداران این نشت ها چگونه طی دو سال گذشته چندین شرکت ادعای تولید نشت و تکمیل سبد محصولات خود را داشته اند؟ باید باور کنیم که این همه ظرفیت در کشور وجود دارد، اما هیچ مسئولی هنگام راه اندازی خطوط تولیدی که تجهیزات و انتقال فناوری آن صدها میلیارد هزینه داشته باشد عکسی به یاد ماندنی نگرفت؟ چرا انتظار داریم مردم برای لیبل 50 درصدی بزرگتر، 24 هزار گلد 17 میلیون تومانی بپردازند؟

احسان فدایی با بیان اینکه سال هاست پنل ها عمدتا از مرز بازرگان و خازن ها از مرزهای جنوبی وارد و در سوله ها مونتاژ و بسته بندی می شود، گفت: شعبه های دو برند جنرال گلد و جنرال شکر در منطقه دو برادر کرد در سلیمانیه و شمال عراق هستند. شخصی به نام شلاو از اربیل عراق، شعبه اصلی انتقال محصولات جنرال گلد و یونیوا به مجموعه های داخلی است. مهم این است که این فرد کد ندارد و بدون پرداخت یک ریال مالیات، هزاران میلیارد سود به کمک مخاطب خود (الف.

در اینجا نکاتی برای نهادهای نظارتی و کسانی که به فکر تولید داخلی هستند و همواره دغدغه توسعه اقتصادی کشور را داشته اند، می باشد. حال باید دید دستگاه های نظارتی در قوه قضائیه و وزارت امنیت چه اقداماتی برای کاهش مشکلات تولید به ویژه در حوزه کالاهای سفید و همچنین کاهش قاچاق سازمان یافته انجام داده اند که این امر موجب تردید می شود. و نامهربانی مردم و مصرف کنندگان.

بیشتر بخوانید  انگلیس چند مقام ایرانی را تحریم کرد

باید برای حل این گونه مشکلات که البته از مشکل بیرون آمده و در حال تبدیل شدن به یک معضل و اپیدمی است، مسئولان ذی صلاح دست به کار شده اند تا شاهد کاهش بازار مصرف لوازم خانگی با برند ایرانی باشیم. نتیجه سودجویی برخی دلالان با واردات لوازم خانگی قاچاق و تقلبی است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *