مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۸ غذایی که نباید در صبحانه خورد + عکس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تحقیقات نشان داده است که متخصصان سلامت نه تنها خوردن برخی غذاها را برای صبحانه توصیه نمی کنند، بلکه به شما هشدار می دهند که در طول این وعده غذایی از مصرف آنها خودداری کنید.

متخصصان سلامت صبحانه را مهم ترین وعده غذایی روزانه می نامند.تحقیقات نشان داده است افرادی که صبحانه را حذف می کنند بیشتر دچار افزایش وزن و اسیدیته می شوند.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید روز خود را با غذاهای غنی از قند، چربی و کربوهیدرات شروع کنید. این مقاله در مورد بدترین غذاهایی که می توان در صبحانه مصرف کرد صحبت می کند. این کاری است که می توانید انجام دهید، این پیام درستی است، به خصوص برای دختران نوجوان.

یک صبحانه سالم به بزرگسالان و کودکان کمک می کند تا بهترین کار خود را در طول روز انجام دهند. کودکان و نوجوانان با افزایش سن نیاز به خوردن غذاهای سالم تری دارند.

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را بهتر یا بدتر کند، که می تواند منجر به مشکلات جسمی و رفتاری زیادی شود.

مهم است که صبحانه را حذف نکنید، اما قطعاً باید بدترین ها را حذف کنید. بسیاری از ما هنگام صرفه جویی در وقت صبحانه، نگرش آرامی داریم. متأسفانه، انتخاب های غذایی ما مملو از مواد نگهدارنده مصنوعی، نمک، شکر و کالری است.

اکثر این مواد نقش مهمی در ایجاد طعم دارند، اما بسیار ناسالم هستند، مخصوصا برای کودکان.

در زیر برخی از غذاهایی که واقعاً بدترین غذاهای صبحانه محسوب می شوند را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید  ۱۳ راهکار خانگی برای درمان افسردگی

دونات: اولین چیزی که واقعاً می خواهید در صبح بخورید دونات است. دونات ها یکی از محبوب ترین گزینه ها برای صبحانه در مدرسه یا محل کار هستند زیرا به سرعت و آسان به دست می آیند.

۸ غذایی که نباید در صبحانه خورد + عکس

به خاطر داشته باشید که دونات حاوی مقدار زیادی قند تصفیه شده، چربی های ترانس، روغن های هیدروژنه و آرد سفید است که برای فواید تغذیه ای شما خوب نیست.

هات داگ: هات داگ به طور متوسط ​​حدود 130 تا 140 کالری دارد که تا 80 درصد کالری افزایش می یابد که چربی ناسالم است. همچنین علاوه بر این نوع سس ها و ادویه ها، غذا نیز می تواند باعث بروز بلایای قلبی بیشتر شود.

۸ غذایی که نباید در صبحانه خورد + عکس

گوشت فرآوری شده و ادویه های مورد استفاده برای هات داگ با بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ مرتبط است.

غلات شیرین پخته شده:اگرچه کودکان و بزرگسالان غلات برشته شده را دوست دارند، اما این نوع غذا انتخاب مناسبی برای صبحانه نیست.

۸ غذایی که نباید در صبحانه خورد + عکس

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) متوجه شده است که رنگ های غذایی استفاده شده در این غلات می تواند منجر به بیش فعالی در کودکان شود.

این نوع غذا همچنین مملو از شیرین کننده ها و طعم دهنده های مصنوعی است که می تواند باعث چاقی شود.

اگر ترجیح می دهید این نوع غلات صبحانه بخورید، آنها را با فیبر بالا و قند کم امتحان کنید.

شیرینی: غذاهایی مانند شیرینی دانمارکی، رول دارچین و نان تست شده کالری و چربی بالایی دارند.

۸ غذایی که نباید در صبحانه خورد + عکس

علاوه بر این، مصرف زیاد خامه روی کیک یا شیرینی می تواند منجر به چاقی شود. همچنین، بسیاری از نانوایان از آرد سفید فرآوری شده برای اضافه کردن کالری بیشتر استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  بیهوشی برای کنترل سطوح سلامتی

این خوشه‌ها با قندها افزایش می‌یابند و بدن را به یک انفجار اولیه انرژی مجهز می‌کنند که احتمالا ظرف چند ساعت ناپدید می‌شود.

شیر کامل: شیر سرشار از چربی های اشباع شده است که سطح کلسترول را افزایش می دهد، باعث التهاب می شود و در موارد شدید به انسداد عروق خونی کمک می کند.

۸ غذایی که نباید در صبحانه خورد + عکس

برای برخی افراد، یک لیوان شیر باعث ایجاد مشکل می شود. توصیه می شود آن را با شیر جایگزین کنید.

این نسخه از شیر کم چرب بدون چربی است و فقط حاوی کلسیم، پتاسیم، ویتامین D و پروتئین است.

پنکیک: پنکیک یک غذای محبوب صبحانه است و در حال حاضر در فروشگاه ها با مخلوط های آماده که حتی راحت تر تهیه می شود در دسترس است. فقط این پودر را با آب مخلوط کنید و سپس آن را در ماهیتابه یا ماهیتابه داغ بریزید.

۸ غذایی که نباید در صبحانه خورد + عکس

پنکیک ها سرشار از کربوهیدرات هستند که مطمئنا معده شما را پر می کند، اما باز هم، کمبود کالری می تواند به سرعت شما را گرسنه کند.

علاوه بر این، انتخاب ادویه های موجود در غذا مانند شربت افرا، پودر قند و بیکن باعث چاقی و ناسالمی می شود.

نان گرد: از نشاسته سفید و نان حلقه ای با طعم هایی مانند سیر، سیر و دانه های خشخاش اجتناب کنید. زیرا این شیرینی ها از آرد گندم تصفیه شده تهیه می شوند که حاوی مواد مغذی و فیبر نیستند.

۸ غذایی که نباید در صبحانه خورد + عکس

در حال حاضر بیشتر شیرینی ها حاوی مقادیر زیادی قند هستند و پنیر خامه ای و کره زیادی دارند که کالری و چربی های اشباع بیشتری را اضافه می کند که منجر به افزایش سطح قند خون و انسولین می شود.

بیشتر بخوانید  رژیم لاغری / رژیم ۱۵ روزه دکتر خدادادی

رستوران فست فود : تهیه صبحانه و غذا خوردن زمان زیادی می برد، بنابراین خرید صبحانه در محل کار یا مدرسه بهترین گزینه به نظر می رسد.

۸ غذایی که نباید در صبحانه خورد + عکس

بسیاری از ما، از جمله فرزندانمان، از این کار لذت می بریم، اما هر بار که به یک رستوران فست فود می روید، سطوح بالایی از چربی های اشباع، سدیم و قندهای مصنوعی مصرف می کنید.

سدیم بیش از حد می تواند باعث افزایش ناگهانی فشار خون شود و همچنین می تواند خطر سکته مغزی را در افراد مبتلا به فشار خون بالا افزایش دهد.

بهترین غذای صبحانه انرژی لازم برای زنده ماندن در طول روز را به شما می دهد.

این غذاها باعث افزایش متابولیسم بدن، کنترل افزایش وزن و محافظت از بدن در برابر بیماری ها می شود.

از طرفی بدترین غذای صبحانه سرشار از چربی های اشباع و قند است که بدن را در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری ها قرار می دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *