مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۷ راه حل بی نظیر برای مراقبت از پوست دور چشم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مراقبت از پوست دور چشم


مراقبت از پوست دور چشم یکی از مواردی است که بسیاری از علاقمندان به مراقبت از پوست مایل هستند که اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورند.


اگرچه آرزو می کردید غیر از این بود؛ اما واقعیت این است که پوست اطراف چشم به ویژه اگر از آن مراقبت های لازم به عمل نیاید، از مناطقی به شما رمی رود که اولین نشانه های پیری زودرس را به نمایش می گذارید.


اما آیا راهی برای مقابله با این مشکل وجود دارد ؟


در درجه اول باید گفت که پوست اطراف چشم نسبت به پوست سایر مناطق بدن بسیار ظریف تر است. از آنجا که فعالیت چشم در طول روز زیاد است، پلک زدن های مداوم و تغییر میمیک صورت به منظور ابراز احساسات، می تواند منجر به بروز چین و چروک و پیری زودرس در ناحیه دور چشم شود.


علاوه بر این، مسائل ژنتیکی، اشعه ماوراء بنفش (UV)، عوامل استرس زای بیرونی و سبک زندگی افراد ممکن است باعث تسریع روند چروک شدن پوست اطراف چشم و پیری زودرس باشد.


با این حال، چندان مهم نیست که چند ساله هستید. همیشه برای رسیدگی به پوست دور چشم به نحو احسن، هم خیلی زود است و هم خیلی دیر.


در ادامه به نکاتی در مورد مراقبت از پوست دور چشم اشاره می کنیم که می توانید من بعد این کارها را هم به فهرست کارهای معمولی که به منظور حفظ زیبایی خود انجام می دهید، اضافه کنید.


مرطوب کردن دور چشم


مرطوب کردن پوست یکی از مراحلی است که اغلب دست کم گرفته می شود؛ اما نباید این اتفاق بیفتد. پوست خود را به شکل یک انگور تصور کنید. هنگامی که یک دانه انگور آب خود را از دست می دهد، شروع به جمع شدن و کوچک شدن می کند و چین و چروک های سطح آن نمایان می شوند.


اما هنگامی که به اندازه کافی آب داشته باشد، پر تر به نظر رسیده و خطوط چین و چروک بر روی آن ظاهر نمی شود. همین اتفاق در باره اطراف چشم ما نیز می افتد؛ زیرا عدم فعالیت غدد چربی (که وظیفه مرطوب کردن طبیعی پوست را بر عهده دارند) می تواند پوست را هرچه بیشتر در معرض ابتلا به خشکی قرار دهد.


رایج ترین سؤالی که معمولا در این رابطه پرسیده می شود، این است :


سوال : آیا می توان از کرم مرطوب کننده صورت برای مرطوب کردن پوست دور چشم نیز استفاده کرد؟


جواب : این سؤال مثبت است. تا زمانی که مرطوب کننده شما باعث تحریک پوست اطراف چشمتان نشود و عمل مرطوب کردن پوست ناحیه را به خوبی انجام دهد، می توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  آموزش آرایش لب چند رنگ


با این حال به خاطر داشته باشید که پوست اطراف چشم بسیار نازک است و اگر در صورت استفاده از کرم خود در چشمتان احساس سوزش یا قرمزی کردید، باید استفاده از آن کرم را متوقف کنید و از کرم های مخصوص دور چشم استفاده کنید.


در فرمول ساخت کرم های مخصوص دور چشم اغلب از موادی استفاده می شود که کمترین اثر نامطلوب را بر چشم ها داشته و در مقابل حاوی موادی است که می تواند به پیشگیری و کاهش چین و چروک اطراف چشم شما کمک کند.


بررسی مواد تشکیل دهنده کرم مرطوب کننده


زمانی که شما به دنبال کرمی برای دور چشم خود هستید، باید از مواد تشکیل دهنده آن اطلاع داشته باشید؛ زیرا مهم است بدانید که چه درمانی برای حل مشکل شما کارسازتر است. پیشنهاد می کنم که کرم خود را بر اساس نگرانی هایتان انخاب کنید:


چین و چروک دور چشم


در کنار هیدراته کردن و آب رسانی پوست، مرطوب کننده ها به منظور جبران کاهش رطوبت پوست استفاده می شودند. از شما می خواهم فوراً به ترکیباتی که باعث پر شدن صورت می شوند نگاه کنید.


برای رسیدن به نتیجه از محصولاتی استفاده کنید که در آنها از ترکیبات محرک کلاژن سازی استفاده شده است. این ترکیبات شامل این موارد است:


  • رتینوئید

  • رتینول

  • مشتقات ویتامین A

  • پپتیدها

  • فاکنورهای رشد


برای هایپرپیگمنتیشن (حلقه های تیره دور چشم)


برای درمان هایپرپیگمنتیشن (حلقه های سیاه دور چشم) که اغلب به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر نور آفتاب (UV) ایجاد می شود، محصولی حاوی این مواد برای حل مشکل شما مفید است:


  • آربوتین

  • هیدروکینون

  • کوجیک اسید

  • ویتامین C

  • مشتقات سویا

  • نیاسین امید (ویتامین B-3)

  • آزلائیک اسید


برای پف زیر چشم


در بیشتر مواقع ورم زیر چشم را می توانید به آسانی با خواب کافی و نوشیدن آب به مقدار لازم برطرف کنید؛ اما گاهی ممکن بعضی از ترکیباتی که در محصولات مراقبت های پوستی به کار می روند، در کاهش پف زیر چشم شما مؤثر باشند. این ترکیبات عبارتند از:


  • کافیین

  • چای سبز و قهوه توت فرنگی

  • پلی فنول

  • دی پتید (مخصوص دور چشم)

  • برگ درخت بید


برای نگرانی های عمومی


برای رفع نگرانی های کلی تر خود درباره پوست اطراف چشمتان، به دنبال آنتی اکسیدان ها باشید. آنتی اکسیدان ها مواد قدرتمندی هستند که با رادیکال های آزاد ناشی از اشعه UV آفتاب، کشیدن سیگار و آلاینده های محیطی مقابله می کنند. علاوه بر این آنتی اکسیدان ها می توانند نقش مهمی در کند شدن روند پیری افراد ایفا کنند.


ترکیبات زیر به علت دارا بودن آنتی اکسیدان نقش عمده ای در خنثی کردن اثرات منفی رادیکال های آزاد دارند:


  • ویتامین C

  • ویتامین E

  • چای سبز

  • ویتامین B-3 (نیاسین آمید)


 مراقبت از پوست دور چشم


ملایم پاک کردن آرایش از روی پوست


برای پاک کردم محصولات آرایش از اطراف چشم خود با ملایمت رفتار کنید. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، پوست اطراف چشم بسیار لطیف و حساس است و وارد آوردن هرگونه فشار اضافه باعث چروک شدن پوست این ناحیه می شود. در ادامه به راه هایی برای مراقبت از پوست اطراف چشم اشاره می کنیم:


  1. هنگامی که قصد دارید آرایش خود را پاک کنید

  2. آرایش چشم های خود را با استفاده از یک پد پنبه ای پاک کنید.

  3. پد را به آرامی و با ملایمت بر روی پوست خود بکشید.

  4. به آرامی پد را به طرف بیرونی صورت خود حرکت دهید.

  5. این کار را تا زمان برطرف شدن کامل ارایش از روی پوست ادامه دهید.

  6. زمانی که قصد دارید از محصولات مراقبت از پوست خود استفاده کنید

  7. برای استفاده از این محصولات بر روی پوست خود، از انگشت کوچکتان کمک بگیرید.

  8. کرم را با ملایمت و با حرکات دایره ای در محیط دور چشم خود استفاده کنید. حواستان باشد که پلک بالا را فراموش نکنید.

  9. این کار را تا زمانی که محصول به طور کامل جذب پوستتان می شود ادامه دهید.


محافظت از پوست در برابر نور آفتاب


قرار گرفتن در معرض نور خورشید نقش زیادی در روند پیری پوست دارد و ممکن است باعث تیرگی اطراف چشم شود.


استفاده گسترده از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست بسیار ضروری است و باید به طور مدامو و منظم از این محصولات استفاده کرد. حتی اگر هوای بیرون ابری به نظر برسد، بازهم استفاده از ضد آفتاب ضروری است زیرا اشعه UV هنوز هم می تواند اثرات مخرب خود را بر روی پوست داشته باشد.


هرگز فراموش نکنید که این محصولات را در پلک بالای خود نیز استفاده کنید؛ زیرا غالبا در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب این ناحیه نادیده گرفته می شود.


اگر فکر می کنید با وجود آرایش استفاده از کرم های ضد آفتاب در اطراف چشم دشوار است، می توانید به راحتی و بدون صرف هیچ گونه هزینه اضافه، در عوض آن از عینک های آفتابی استفاده کنید تا از چشم شما در برابر اشعه UV مراقبت کند. این کار علاوه بر چشم شما، پوست اطراف چشم را نیز از مضرات ناخواسته


اشعه های UVA و UVB محافظت می کند.


ماساژ درمانی


اگر متوجه این نکته شوید که ورم اطراف چشم شما گاهی دیده می شود و گاهی محو می شود، به ویژه در مواقعی که خواسته هستید یا موفق نشده اید خواب خوبی داشته باشید، ممکن است با انجام یک ترفند ساده؛ یعنی ماساژ ناحیه، مشکل را حل کنید.


ماساژ زیر چشم می تواند به بهبود گردش خون در این ناحیه کمک کند. همچنین فشار وارد آمده ناشی از ماساژ به تخلیه مایع اضافی جمع شده در زیر پوست این منطقه کمک کرده و باعث کاستن از پف زیر چشم می شود.


اگر مایل باشید کمی هزینه کنید، تهیه و استفاده از یک جید غلطکی سرد باعث کم کردن تنش در پوست اطراف چشم شما می شود و درنهایت پف زیر چشم را کاهش می دهد.


خوب بخوابید، خوب بخورید و ورزش کنید


تغییر سبک زندگی و گنجاندن برنامه های مراقبتی از پوست، بهترین کاری است که می توانید در قبال پوست خود انجام دهید و بدانید که هر تغییری که در درون خود به وجود بیاورید، قطعا نمود خارجی خواهد داشت.


پیشنهاد می کنم که این سه مورد را در شیوه زندگی خود بگنجانید:


  1. خوب بخوابید

  2. بیشتر ورزش کنید

  3. و تلاش کنید که رژیم غذایی سالمی داشته باشید


من سعی می کنم که هرشب شش ساعت خواب شبانه داشته باشم. درکنار آن برای بهبود گردش خون، به طور منظم ورزش می کنم. مواقعی که خواب کافی ندارم یا ورزش نمی کنم، نه تنها بسیار خسته تر هستم، بلکه پوست اطراف چشمم نیز تیره شده و خسته و ناسالم به نظر می رسد.


همچنین تلاش می کنم که رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشم.غذاهایی با پتاسیم بالا مانند موز را در برنامه غذایی ام می گنجانم و نوشیدن آب به اندازه کافی را فراموش نمی کنم. قاعده کلی من در نوشیدن آب 8 لیوان در روز است که البته این مقدار در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد.


نتیجه گیری


در این مقاله راه های مختلفی برای استفاده افرادی که مایل به مراقبت از پوست اطراف چشم خود هستند؛ معرفی شد؛ از جمله استفاده از مرطوب کننده، محافظت از پوست در مقابل نور آفتاب، داشتن خواب کافی و … حتی اگر از این نکات تأثیرگذار در زیبایی در یک دوره زمانی کوتاه استفاده کنید، می توانید نقش آنها را در بهبود پوست دور چشم خود مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید :


رفع سیاهی زیر چشم با روش های طبیعی


درمان چروک دور چشم + ویدئو


ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم


مهتاب جهاندار


بیشتر بخوانید  چگونگی آرایش قبل از عکس گرفتن
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *