۷درمان خانگی برای موهای چرب



درمان های خانگی برای موهای چرب


1- لیمو


لیمو را نصف کنید و دانه هایش را جدا کنید. موهایتان را شانه کنید به گونه ای که پوست سرتان دیده شود. آب لیمو را بر روی پوست سرتان بریزید و با استفاده از دستانتان ماساژ دهید اما روی پوست سرتان ناخن نکشید. اجاز دهید عصاره به مدت 30-40 دقیقه روی سرتان بماند، سپس موهایتان را با آب ولرم شستشو دهید.


2- گِل سر شور (Fuller’s Earth)


گلِ سر شور نوعی خاک رس است که عمدتا برای درمان پوست های چرب و آکنه استفاده می شود. از این خاک برای کاهش چربی بیش از حد مو استفاده می شود. اگر قد موهایتان متوسط است، 3 تا 4 قاشق غذاخوری این خاک رس را به مقدار کمی آب اضافه کنید تا خمیر بدست آید. خمیر را روی پوست سرتان بمالید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه روی سرتان بماند. سپس با استفادده از آب سرد سرتان را شستشو دهید. هنگام شستشو، بهتر است سرتان را ماساژ دهید. این راهکار خانگی را حداقل دو بار در هفته برای جلوگیری از چربی بیش از حد موهایتان انجام دهید.


3- جوش شیرین (Baking Soda)


یکی از ویژگی های جوش شیرین جذب قدرتمند است که نمی توان آن را نادیده گرفت. جوش شیرین چربی اضافی پوست و مو را جذب می کند، به همین دلیل است که جوش شیرین برای شستشوی صورت مخصوصا برای پوست های چرب مفید است. جوش شیرین به طرز شگفت انگیزی برای درمان موهای چرب نیز استفاده می شود. برای تهیه ماسک مو جوش شیرین، 3 قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقدار اندکی آب مخلوط کنید تا خمیری تشکیل شود. سپس خمیر را کف سرتان ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه موهای خود را با آب سرد یا شامپو بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید  مدل های شیک لباس بلند زنانه 2015


4- سرکه سفید


سرکه سفید حاوی اسید استیک است که برای رفع چربی کف سر و مو ضروری است. یک فنجان سرکه سفید و نیم فنجان آب را با هم مخلوط کنید. مخلوط را در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید و اجازه دهید مو سرتان خشک شود. به طور طبیعی، سرکه سفید بوی تند و اسیدی دارد، بنابراین توصیه می شود برای رفع بوی آن چند قطره اسانس اسطوخودوس را به مخلوط اضافه کنید تا ماسک موی تان عطر مطبوعی داشته باشد.


5- آب گوجه فرنگی و گِل سر شور


مخلوط آب گوجه فرنگی و گِل سر شور، داروی خانگی موثر برای درمان موهای چرب است. یک گوجه فرنگی تازه را بشویید و آن را له کنید. سپس با گل سر شور مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را روی کف سر و موهایتان بمالید. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند. سپس سرتان را با آب سرد بشویید. ماساژ پوست سر به شتستشوی سریع تر موهایتان کمک کرده و همچنین باعث تحریک فولیکول مو می شود.


6- سرکه مالت(Malt Vinegar)


سرکه مالت سرکه‌ای است که از مالت تهیه می‌شود و برای تهیه انواع ترشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاثیر سرکه مالت تقریبا همانند سرکه سفید است و در رفع چربی و آلودگی مو مفید است. نصف فنجان سرکه مالت را با اندکی نمک یا جوش شیرین مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را به مدت 5-10 دقیقه روی پوست سر و مو ماساژ دهید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس مخلوط را با استفاده از آب سرد شستشو دهید. این روش را هر روز تکرار کنید، تا زمانی که موهایتان دیگر چرب نباشد.

بیشتر بخوانید  برای انتخاب شامپوی مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟


7- زرده تخم مرغ و عسل


مردم اروپا قرن هاست که از این روش برای جلوگیری از ریزش مو و کاهش چربی مو استفاده می کنند. این ماسک مو اثر بازسازی کننده شگفت انگیزی بر موهای شما دارد. بسته به میزان موهایتان 1-2 تخم مرغ را بردارید و سفید و زرده را ازهم جدا کنید. 2 قاشق چای خوری عسل را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی موهایتان بمالید و اجازه دهید 30-40 دقیقه بماند. سپس کاملا شستشو دهید. توجه داشته باشید که از نرم کننده مو استفاده نکنید. به مدت چند ماه یک بار در هفته این کار را تکرار کنید. این روش، موهای شما را تغذیه می کند و مانع افزایش چربی موهایتان می شود.


پرسش شما کاربران عزیز


سوال:


موهای من اکثر اوقات وز و خشکه، اما گاهی اوقات هم خیلی چرب میشه. من نمی دانم برای رفع چربی موهایم چکار باید بکنم. لطفا راهنمایی کنید.


جواب:


اکثر افراد مستعد موهای چرب هستند و از موهای چرب شکایت می کنند. امروزه داشتن موی چرب معمولی و رایج است، زیرا اغلب اوقات چربی مو به دلیل تابش مستقیم نور خورشید و عرق ناشی از گرما است. بدن انسان برای جلوگیری از خشک شدن موها، با ترشح چربی نسبت به گرما واکنش نشان می دهد. در نتیجه موها بیش از حد چرب می شود. برای رفع چربی مو راه های متعددی وجود دارد،


دیدگاهتان را بنویسید