مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۶ خاصیت شگفت انگیز گیاه سایبان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



گیاه دارویی سایبان


نام علمی: Petasites hybridus


نژاد: کاسنیان


قسمت های مورد استفاده گیاه: برگ، ساقه های زیر زمینی


زیستگاه: سایبان اصالتا متعلق به منطقه آسیا و اروپا است.


سایبان بطور سنتی برای درمان سرفه، مشکلات ادراری، تب و خارج کردن انگل های داخل بدن استفاده میشده است. امروزه از این گیاه دارویی به عنوان عامل ضد التهابی و برای درمان سردرد های میگرنی استفاده میشود. همچنین سایبان برخی اوقات برای کاهش اسپاسم های عضلانی استفاده میشود.


برخی از تحقیقات انجام شده میگویند که گیاه سایبان میتواند در کاهش اسپاسم های برونشیتی در افرادی که برونشیت و آسم دارند موثر باشد. در اغلب موارد تاثیر گذاری گیاه سایبان در درمان آلرژی های بینی و تب یونجه برابر با دارو های آنتی هیستامین است.


پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


گیاه سایبان,سایبان,عصاره سایبان


خواص و فواید گیاه سایبان چیست؟


خواص ضد التهابی


شاید مهمترین تأثیر که سایبان بر روی سیستم ایمنی بدن دارد، کاهش تقریبا فوری در التهاب است. یکی از خطرناک ترین چیزها در بدن ما التهاب است، چرا که می تواند به مرور زمان شما را با بیماری های مزمن و خطرناکی درگیر کند.


اگر از آرتروز، نقرس و یا حتی بیماری های قلبی رنج می برید، یک درمان ضد التهابی قوی مانند خواص سایبان می تواند راهی بدون درد و سریع برای تسکین و بهبود سلامت دراز مدت شما باشد. در حال حاضر در ساخت داروی های ضد آرتریت از عصاره این گیاه استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  دلایل زخم ریه (اسکار ریه) چیست؟ آیا این عارضه قابل درمان است؟


درمان سرما خوردگی


یکی دیگر از خواص مهم این گیاه، بلغم زا بودن است. این امر می تواند بسیار مفید باشد چرا که باعث خروج مخاط از ریه، دستگاه های تنفسی و حفره های بینی می شود. مخاط و خلط محل های ایده آل برای قرار دادن باکتری ها و کشت می باشند، بنابراین با از بین بردن این نقاط داغ برای بیماری، می توانید روند بهبودی را تسریع ببخشید. برای سال ها پزشکان طب سنتی از جوشانده این گیاه برای درمان سرما خوردگی استفاده می کردند. امروزه نیز پزشکان برای کسانی که به آنتی بیوتیک ها مقاومت دارند، این گیاه را توصیه می کنند.


رفع واکنش های آلرژیک


برای برخی افراد، واکنش های آلرژیک می تواند بسیار شدید باشد. حتی چند دقیقه قرار گردن در خارج از منزل و هوای آزاد می تواند عطسه شدید، خارش چشم، و سایر علائم این چنینی را ایجاد کند.


این علائم فیزیکی نتیجه هیستامین هایی است که در بدن ما منتشر می شود وقتی که ما با یک ماده خاص مواجه می شویم، بدن آن را عامل بیماری می پندارد و شروع به از بین بردنش می کند حتی اگر بی ضرر باشد. سایبان یک ماده آنتی هیستامین است، بنابراین می تواند به طور طبیعی از واکنش های آلرژیک جلوگیری کند یا حداقل میزان شدت آن را کاهش دهد.


درمان سردرد


شایع ترین استفاده معمول از سایبان در درمان سردرد و میگرن است. امروزه میگرن یکی از رایج ترین مشکلات عصبی محسوب می شود. پتاسین و ایزوپتازین دو ترکیب شیمیایی هستند که به طور مستقیم به کاهش شدت، مدت زمان و علائم میگرن مربوط می شود و این دو مواد شیمیایی قدرتمند در برخی از گونه های سایبان یافت می شوند.

بیشتر بخوانید  درباره سندرم استکهلم بیشتر بدانید!


شما می توانید برای رفع کردن سردرد های خود هر شب یک لیوان از چای سیابان مصرف کنید. البته بهتر است قبل از این کار با پزشک خود تماس حاصل کنید چرا که ممکن است سایبان با بعضی از داروها، اختلال داشته باشد.


کاهش تب


یکی دیگر از خواص سایبان کاهش تب است. تب نوعی پاسخ ایمنی بدن محسوب می شود. در واقع بدن سعی می کند تا با بالا بردن دمای بدن، علائم بیماری زا را از بین ببرد. این امر می تواند گاهی بسیار خطرناک شود و به هیپوتالاموس آسیب وارد کند.


برای قرن ها از این خاصیت سایبان به منظور کاهش علائم بیماری ها استفاده می شود. باز هم، این، به دلیل طبیعت ضد التهابی این گیاه است، همچنین سابان به عنوان یک تقویت کننده قوی سیستم ایمنی بدن، می تواند روند درمان را تسریع ببخشد.


اسپاسم و درد عضلانی


این گیاه همچنین دارای خواص ضد اسپاسم و ضد درد است که کمتر کسی به آن توجه می کند. اگر لرز، روده تحریک پذیر و درد مزمن دارید، یا در حال بهبودی از یک بیماری یا آسیب هستید، استفاده از مقادیر مناسب عصاره سایبان می تواند به شما کمک کند.


سایبان یکی از گیاهان محبوب ورزشکاران است چرا که تاثیر شگفت انگیزی بر روی کاهش اسپاسم دارد. جالب است بدانید که این گیاه یکی از بخش های اصلی مکمل های ضد درد نیز می باشد.



چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

بیشتر بخوانید  فواید شگفت انگیز کپسول ویتامین فور هیر جهت تقویت رشد مو


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *