۵ کتاب که اکثر روانشناسان توصیه می‌کنند


همانطور که یافتن روانشناس خوب محتاج جست‌وجوی زیاد است، خرید بهترین کتاب‌ روانشناسی هم کار راحتی نیست. در این مطلب معرفی کتاب شما را با ۵ کتاب روانشناسی معروف و معتبر آشنا می‌کنیم که هر کدام در یک حوزه جزو بهترین‌هاست.

این روزها مشکلات زندگی مدرن باعث شده که مردم بیش از پیش به نیازهای روانی خودشان توجه کنند. مشکلات حادی مثل افسردگی یا حتی بیماری‌های روان‌تنی اغلب محصول همین زندگی مدرن است. همه‌ی این‌ها باعث شده در سال‌های اخیر، هم کسب و کار روانشناسان رونق بگیرد و هم کتاب‌های روانشناسی متنوعی منتشر شود.

اما ابتدا باید ببینید که دقیقا در چه حوزه‌ای می‌خواهید توانایی‌های روحی خود را تقویت کنید. یک سری از کتاب‌های روانشناسی بیشتر شما را متوجه خودآگاه و ناخودآگاه می‌کنند و یک سری دیگر به صورت کاربردی به شما آموزش می‌دهند که چطور به چیزهایی که در زندگی می‌خواهید دست پیدا کنید. ولی شاید بهترین کتاب‌های روانشناسی آن‌هایی باشند که شما را متوجه درون خودتان می‌کنند.

۱. زمین انسانها اثر آنتوان دو سنت اگزوپری‌

انسان همواره در طول تاریخ آرزوی پرواز داشته است. از داستان‌هایی که درباره‌ی قالیچه‌های پرنده نوشته شده تا روزگار برادران رایت و اختراع هواپیما، تا امروز که انسان قدرت پرواز به ماورای کره‌ی زمین را دارد پرواز ذهن نویسندگان زیادی را به خود مشغول کرده است. آنتوان دوسنت اگزوپری هوانورد فرانسوی نویسنده‌ایست که پرواز الهام‌بخش او در تمام آثارش است. او پرواز را مایه‌ی رهایی انسان از روزمرگی‌ها و دردهای زندگی مدرن می‌داند و خودش نیز از زندگی به پرواز پناه می‌برد. زمین انسانها خاطرات سنت اگزوپری است که پرده از روح خالق شازده کوچولو بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید  رئیس جمهور فراری سریلانکا به مالدیو گریخت / فیلم

 

۲. زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جفری یانگ و ژانت کلوسکو

بیشتر افراد علت نارضایتی و حس ناخوشایندی که نسبت به زندگی احساس می‌کنند را نمی‌دانند. این موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که برخی از افراد موفق و ثروتمند نیز از زندگی خود ناراضی هستند و با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. یانگ و کلوسکو به عنوان دو تن از بزرگترین روانشناسان حاضر، ریشه بسیاری از مشکلات شخصیتی را در دوران کودکی می‌بینند و علت وجود اینگونه مشکلات را بررسی می‌کنند. پس از آن راه حل‌هایی ساده ولی کاربردی برای چگونگی غلبه بر این دست از مشکلات را ارائه می‌کنند.

 

۳. شفای زندگی اثر لوئیز ال.هی

همه‌ی ما در زندگی به کتاب‌هایی نیاز داریم تا تحت تاثیرشان قرار بگیریم. کتاب‌هایی که باید در کنار رمان‌ها و داستان‌های روزمره‌ی خود بخوانیم و از خواندن آن‌ها درس زندگی بگیریم. بدون شک کتاب شفای زندگی یکی از بهترین نمونه‌های این نوع کتاب‌ها است. کتابی از ابتدا تا انتهایش خواننده را مسحور خودش می‌کند و نمی‌گذارد خواننده لحظه‌ای نور امید را فراموش کنند.

 

۴. دروغ‌گویی روی مبل اثر اروین د. یالوم

کتاب دروغگویی روی مبل نوشته اروین د. یالوم، مجموعه‌ای از ۲۹ داستان است که به مبحث پیچیده رابطه روانکاو با بیمار می‌پردازد. این کتاب مانند سایر رمان‌های این نویسنده دارای درون مایه روانشناسی، فلسفی است که شاید تا حدی نشات گرفته از تجریبات شخصی این نویسنده و روانشناس توانا باشد.

 

۵. انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور. ای. فرانکل

کتاب انسان در جستجوی معنا (Man’s Search for Meaning) اثری از ویکتور فرانکل روان‌پزشک و عصب‌شناس اتریشی است و در سال ۱۹۴۶ در اتریش به چاپ رسیده است. این کتاب که روایت تجربیات او در زمان سهمناک اردوگاه کار اجباری نازی است به اهمیت معنای زندگی انسان در سخت‌ترین شرایط خواهد پرداخت و تلاش می‌کند تا نگرش جدید‌ش را در روان‌شناسی «لوگوتراپی» تبیین کند.

بیشتر بخوانید  مازندران به یک سرخ متحد تبدیل شد / بیمارستان های خصوصی نیز از کار افتادند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید