۴ جاذبه گردشگری مصر + عکس


مصر خانه فراعنه باستانی است، مقصدی پر از معابد و مقبره های خیره کننده که همه بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند. با این حال، اینها همه گنجینه های تاریخی و جاذبه های گردشگری مصر نیستند. مصر با مناطق بیابانی وسیع برای ماجراجویی، صخره های مرجانی درجه یک در دریای سرخ و قایق های غواصی و سفرهای دریایی در رودخانه معروف نیل، کارهای زیادی برای انجام همه نوع مسافران دارد.

عاشقان ساحل به سواحل دریای سرخ می روند تا در آفتاب غرق شوند، در حالی که علاقه مندان به باستان شناسی روز سرگرم کننده ای را در اقصر خواهند داشت.

مصر با داشتن چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن، به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد تا برنامه های سفری را ایجاد کنند که فرهنگ، ماجراجویی و آرامش را در یک سفر ترکیب می کند.

سپس تور مصر خود را با لیستی از بهترین جاذبه ها و مکان های دیدنی مصر برنامه ریزی کنید.

اهرام جیزه

۴ جاذبه گردشگری مصر + عکس

آخرین عجایب باقی مانده از عجایب هفتگانه جهان باستان، اهرام جیزه یکی از مشهورترین بناهای تاریخی در جهان است. این مقبره های فراعنه خئوپس (خوفو)، خفران (کفرا) و میکرنه (منکائورا) که توسط ابوالهول اسرارآمیز محافظت می شود، قرن هاست که مسافران را به وجد آورده و معمولاً در صدر فهرست گردشگران و بازدیدکنندگان مصری قرار دارند.

امروزه، این بناهای عظیم فراعنه مرده که در لبه صحرای وسیع قاهره واقع شده‌اند، در سفر به مصر مانند همیشه منظره‌ای شگفت‌انگیز باقی مانده‌اند.

معابد و مقبره های اقصر

۴ جاذبه گردشگری مصر + عکس

شهر اقصر در سمت نیل مصر علیا که به خاطر دره پادشاهان، معبد کارناک و معبد یادبود هاتشپسوت مشهور است، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است.

بیشتر بخوانید  نتیجه هندبال ایران وقطر امروز

اینجا تبس باستانی است، پایگاه قدرت فراعنه پادشاهی جدید، و مناظری بیشتر از آنچه که بیشتر مردم در یک بازدید می‌توانند ببینند.

در ساحل شرقی اقصر شهری مدرن با بازارهای شلوغش قرار دارد. در زمین‌های کشاورزی سرسبز و صخره‌های بایر کرانه باختری، اکثریت قریب به اتفاق جاذبه‌های گردشگری اقصر، مشرف به مقبره‌ها و معابد زیادی است که بزرگترین موزه روباز جهان محسوب می‌شوند.

چند روزی را در اینجا به کاوش در هنر دیوارهای رنگارنگ مقبره ها بگذرانید و با هیبت به ستون های عظیم در معابد خیره شوید و خواهید دید که چرا اقصر همچنان باستان شناسان را مجذوب خود می کند.

قایق سواری در رود نیل

۴ جاذبه گردشگری مصر + عکس

مصر با رود نیل تعریف شده است. برای بسیاری از بازدیدکنندگان، یک سفر دریایی چند روزه در امتداد این آبراه معروف که شاهد ظهور فراعنه بود، نقطه برجسته سفر آنها به مصر است.

سفر دریایی در نیل همچنین آرامش‌بخش‌ترین راه برای دیدن معابدی است که در کناره‌های رودخانه در مسیر بین اقصر و اسوان قرار دارند، و همچنین طلوع و غروب خورشید بر فراز سواحل نخل‌شده و سواحل رودخانه. . .

دو مکان دیدنی معروف در سفر دریایی نیل، معبد کوم اومبو و معبد ادفو هوروس هستند، جایی که همه کشتی‌های کروز بزرگ در آن توقف می‌کنند.

نماد ابو

۴ جاذبه گردشگری مصر + عکس

حتی در کشوری پر از معابد، ابو سیمبل بسیار خاص است. این معبد بزرگ رامسس دوم با مجسمه‌های نگهبان بزرگ در بیرون و فضای داخلی مجلل تزئین شده است.

ابو سیمبل که به دلیل ابعاد سنگی عظیم خود مشهور است، همچنین به دلیل شاهکار مهندسی باورنکردنی انجام شده توسط یونسکو در دهه 1960، که کل معبد را از محل اصلی خود منتقل کرد تا از ناپدید شدن آن در زیر آب های بالارونده سد اسوان نجات یابد، مشهور است. ، معروف است. ، این شناخته شده است. ، شناخته شده.

بیشتر بخوانید  علیرضا فغانی دیدار تونس و موریتانی را قضاوت می‌کند

اعلامیه ۴ جاذبه گردشگری مصر + عکس اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>اعلامیه ۴ جاذبه گردشگری مصر + عکس اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید