مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در منطقه آزاد ماکو متوقف شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سرهنگ اسفندیار عباس نژاد روز چهارشنبه گفت: به منظور حفظ کاربری اراضی کشاورزی منطقه، از ابتدای سال جاری و پس از نظارت یگان حفاظت و کارشناسان اراضی، بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ، از تعداد کاربری های غیرمجاز زمین جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: مواردی از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی واقع در محدوده منطقه آزاد ماکو شناسایی شده است که از آن جمله می توان به ساخت بنا، فونداسیون، سایبان، نرده، بنایی و ساخت سکوهای غیرمجاز اشاره کرد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی منطقه آزاد ماکو افزود: همچنین هفت مورد قضاوت قطعی بر اساس ضوابط و مقررات قلع و قمع توسط دستگاه قضایی انجام شد.

سرهنگ عباس نژاد افزود: گشت های یگان حفاظت اراضی در منطقه فعال هستند و هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر هدف برابر قانون رفع می شود.

وی تاکید کرد: از تمامی افرادی که قصد تغییر کاربری زمین کشاورزی و باغی را دارند درخواست می شود با ادارات جهاد کشاورزی مستقر در شهرستان های منطقه تماس گرفته و جهت جلوگیری از هرگونه ضرر مالی قبل از ساخت و ساز اقدام به خرید نمایند. تغییر هدف ملکه های غیرمجاز باید خودداری کنند زیرا اگر به هشدارها گوش ندهند و ساختمان غیرقانونی نسازند قانون شامل حال آنها می شود.

وی یادآور شد: تاکید بر اعمال قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات است و هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و احداث مزارع و باغات بدون مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و متخلفان در این خصوص اقدام خواهند کرد. مطابق با مقررات

بیشتر بخوانید  ماجرای زلزله با صدای مهیب در سرابله ایلام چیست؟ + دلیلش چی بود؟ فیلم ها و جزئیات

سرهنگ عباس نژاد در ادامه با بیان اینکه حفظ و حراست از اراضی کشاورزی به عنوان یک کالای ملی برای تامین امنیت غذایی جامعه یک رسالت همگانی است، گفت: تحقق این خواسته مهم همکاری و هماهنگی همه مردم و مسئولان است. در این راستا برای هرگونه تغییر در هدف و احداث تسهیلات در زمین کشاورزی، اخذ مجوز از کمیسیون تبصره 1 الزامی است و در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات در این خصوص، تصمیم گیری خواهد شد. قاطعانه و قانونی

شایان ذکر است که منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور از جمله شهرهای ماکو، شوط و پلدشت است که در شمال استان آذربایجان غربی قرار دارند.

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *