مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۴۰ تا ۵۰ درصد ایرانی‌ها تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند اما از کرونای دلتا در امان نیستند! –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده باشند، در صورت ابتلای مجدد به کرونا آن هم از نوع دلتا، با شدت خفیف ابتلا را تجربه می‌کنند و نسبت به سایر افرادی که کرونا نگرفته‌اند این موضوع به عنوان یک مزیت از نظر زنده ماندن برایشان تلقی خواهد شد.

دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به این‌که وضعیت دلتا کرونا تنها مختص به ایران نیست، گفت: انگلستان، هند، استرالیا و آمریکا هم با این سویه شایع درگیر هستند.

او افزود: به نظر می‌آید ویروس دلتا بیش از تصورات ما قابل سرایت بوده است. هفته پیش دبیر سازمان جهانی بهداشت در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد که این بیماری به اندازه‌ای منحصر به فرد بوده و مشخصات خاص خود را دارد که دچار پاندمی دلتا شده‌ایم.

ابتلای ۴۰ تا ۵۰ درصد ایرانی‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه درخصوص ابتلای افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به ویروس دلتا توضیح داد: کسانی که واکسن تزریق کرده‌اند در صورت ابتلا به دلتا کرونا، فرم خفیف آن را می‌گیرند و معمولا در بیمارستان بستری نمی‌شوند یا حتی اگر هم در بیمارستان بستری شوند به صورت سبک بیماری در بدن آنها نمایان خواهد شد و نیازی به ICU پیدا نمی‌کنند و به خاطر کرونا فوت نخواهند کرد. این موضوع یک مزیت مهم نسبت به افرادی است که واکسینه نشده‌اند.

وی افزود: طبق آمار بین ۴۰ تا ۵۰ درصد ایرانی‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به بیماری مبتلا شده‌اند و حتی این افراد از کرونای دلتا در امان نیستند و مجدد به بیماری مبتلا خواهند شد.

بیشتر بخوانید  تولد لاک‌پشت عجیب‌الخلقه با دو سر و شش پا! / عکس -

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده باشند، در صورت ابتلای مجدد به کرونا آن هم از نوع دلتا، با شدت خفیف ابتلا را تجربه می‌کنند و نسبت به سایر افرادی که کرونا نگرفته‌اند این موضوع به عنوان یک مزیت از نظر زنده ماندن برایشان تلقی خواهد شد.

فقط ۱۵ درصد مبتلایان به ویروس دلتا به طبابت احتیاج دارند

او با رد شایعه و باور برخی افراد که معتقدند افرادی که به کرونای دلتا مبتلا می‌شوند، دیگر زنده نخواهند بود، گفت: این امری نادرست است زیرا کرونا دلتا مانند کرونای قبلی بوده و فرد بعد از ابتلا به این بیماری باید زیر نظر پزشک باشد و مراحل درمان را طی کند. زیرا این بیماری ۸۰ الی ۸۵ درصد سبک یا بی‌علامت است که بعضی از آن‌ها نیز نیازی به پزشک نداشته و فقط ۱۵ درصد به طبابت احتیاج دارند.

وی همچنین در خصوص علائم افراد مبتلا به ویروس دلتا اظهار کرد: در حال حاضر در این شرایط هیچ کس بیماری سرماخوردگی نمی‌گیرد و تمامی آن‌ها کرونا خوانده خواهند شد. کسانی که با علائم گلودرد، آبریزش بینی، عطسه و سرفه به پزشک مراجعه می‌کنند قطعاً به کرونا دلتا مبتلا شده‌اند و بسیاری از افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند، نیازی به دادن تست PCR ندارند.

دوره قرنطینه برای بیماران کرونا دلتا دو تا سه هفته است

این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه تاکید کرد: تبی که بیش از سه روز ادامه پیدا کند و بالای ۳۸ درجه باشد، کرونا دلتاست که یکی از علائم شناخته‌شده آن سرفه‌های خشک و تنگی نفس که مهم‌ترین نشانه بیماری است، همچنین ۸۵ درصد از بیماران مبتلا به کرونا نیازی به سی‌تی‌اسکن و دارو ندارند اما باید حتما در قرنطینه بمانند.

بیشتر بخوانید  هشدار مهم تغذیه‌ای وزارت بهداشت برای پیشگیری از کرونا و واکسیناسیون

او گفت: همچنین باید در نظر داشت بعضی از موارد بیماری کرونا دلتا، تا هجدهمین روز PCR آنها مثبت بوده و تراوش ویروس در بدن آنها وجود دارد و به همین دلیل دوره قرنطینه برای بیماران کرونا دلتا دو تا سه هفته است، نیز اگر یکی از اعضای خانواده قبلاً به کرونا مبتلا و این بار نیز مبتلا شود تراوش ویروس از دستگاه تنفسی فوقانی به حداقل می‌رسد. زیرا در ابتلا قبلی آنتی‌بادی بدنش محافظت نسبی علیه بیماری ایجاد کرده است.

کد خبر 620646

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *