۳ بیمارستان بزرگ دولتی در شیراز احداث می شود



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر “سید وحید حسینی” همزمان با آغاز هفته ملی سلامت در رسانه ها حاضر شد و در پاسخ به سوالات آنان اولویت های مجموعه سلامت استان و اهداف هفته ملی سلامت را تشریح کرد.

یک مقام ارشد بهداشت و درمان استان در این نشست با اشاره به جایگاه و نقش محوری رسانه ها در پیشبرد اهداف سلامت گفت: هرگونه پوشش رسانه ای در حوزه سلامت موجب موفقیت خواهد شد و از فعالان این حوزه می خواهیم به ارتباطات اجتماعی کمک کنند. مشکلات را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد راه حل های پیشنهادی فکر کنید.

دکتر حسینی در ادامه بر اهمیت نقش مردم در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: تجربه تاج و تخت بیش از پیش و پس از این همه گیری نشان دهنده اهمیت مشارکت مردمی است که نشان دهنده ارتباط همه مردم در جهان و نقش هر کدام.

وی خواستار تشریح مشکلات حوزه سلامت کارشناسان و اصحاب رسانه شد و افزود: یکی از چالش های کنونی در این حوزه دسترسی محدود جمعیت حاشیه شهرها به خدمات بهداشتی و درمانی است که امیدواریم این خدمات مشابه زیرساخت های روستایی باشد. معیارهای.” به بهداشت عمومی پرداخته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توسعه زیرساخت های بیمارستانی در شیراز را از دیگر اولویت های فعلی مجموعه بهداشت و درمان برشمرد و ادامه داد: در سال های پس از انقلاب اسلامی، مرکز بیمارستان دولتی در شیراز راه اندازی نشد و در بیشتر موارد رسول اله ها. (مز) با 1200 تخت بیمارستانی، بیمارستان حضرت صدیقه طاهره با 700 تخت بیمارستانی و بیمارستان حضرت خاتم الانبیاء(ص) با 313 تخت. ) حذف شده است و ساکنان شیراز و مراجعین سایر استانها به خدمات پزشکی بخش دولتی دسترسی کافی دارند.

بیشتر بخوانید  شکوری: فاگانی بازیکن استقلال را اخراج نمی کند / بعد از باخت در در و دیوار گیر نمی کنیم

دکتر سید وحید حسینی گفت: با تلاش و همکاری و حمایت استاندار فارس کار تامین مالی این مراکز در سفر ریاست جمهوری به پایان رسید و با بهبود برنامه ها با همکاری وزارت بهداشت راه اندازی و بهسازی شد. از این پروژه ها در حال انجام است.» گامی در جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی شیراز به عنوان مرکز درمانی جنوب کشور.

وی توسعه مراکز بیمارستانی در شهرهای مختلف استان را یکی از دستاوردهای مهم در حوزه سلامت در سال های اخیر دانست که گامی موثر در کاهش نیاز به مراجعه به مرکز استان و افزایش رفاه و دسترسی بوده است. از مردم استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از برنامه های در حال اجرا را گسترش برنامه های آموزشی تخصصی مجموعه بهداشت و درمان در دوره پسا تاج برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با 64 مرکز تحقیقاتی، دارای 64 مرکز تحقیقاتی است. بالاترین آمار در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور با 7 مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان برای دستیابی به عرصه های کارآفرینی، استقلال ملی و خودکفایی در حوزه سلامت در راستای فرامین مقام معظم رهبری تلاش می کند.

از جمله دستاوردهای این مراکز، دکتر حسینی، امکان تولید دستگاه های لاپاراسکوپی در شرکت های مبتنی بر دانش دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان فناوری انحصاری چند کشور محدود در جهان برشمرد و افزود: برای کاهش نیاز مردم استان به محصولات حفاظتی

وی همچنین فعالیت دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی شیراز به عنوان دومین دانشکده با این محوریت علمی پس از تهران را از دیگر فرصت های مجتمع بهداشتی و درمانی فارس برای پیشبرد اهداف فناورانه در حوزه بهداشت و درمان برشمرد.

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون دانشجویان و معلمان دانشگاه فرهنگ آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دوم سخنان خود به وضعیت کنونی تاج در استان فارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 10 شهر استان در آب و سایر شهرها در رنگ زرد هستند. از جامعه هدف نوبت اول، 88 درصد دوز دوم و 49 درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که آمار موفقی در کشور است.

یک مقام عالی بهداشت و درمان استان نیز از آمادگی مجموعه بهداشت و درمان استان برای معرفی فاز جدید واکسیناسیون با اولویت بالای 70 سال، پرسنل بهداشتی و افراد دارای نقص ایمنی و بیماری های اساسی خبر داد که نتیجه آن کاهش آمار است. . تلاش مجموعه بهداشت، همکاری رسانه ها و مردم استان، مشارکت مسئولان استانی و اطلاع رسانی به موقع.


دیدگاهتان را بنویسید