مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۳۵ درصد اشتغال فارس در بخش کشاورزی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمد جواد عسکری در نشست هم اندیشی توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان فارس که با حضور استاندار این استان برگزار شد، با بیان اینکه چهار ماموریت برای استانداران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دعوت از سرمایه گذاران، حمایت از تولید داخلی، از بین بردن بوروکراسی اداری از جمله این ماموریت هاست.

وی با بیان اینکه ماموریت بعدی در حوزه بانک هاست، گفت: 15 درصد وام های بانکی به غیر از بانک کشاورزی باید در حوزه کشاورزی عملیاتی شود تا تولیدکنندگان با خیال راحت فضای تولید را فعال و به روز کنند.

عسگری با اشاره به اینکه استان فارس یکی از استان های پیشرو در حوزه کشاورزی است و 35 درصد شاغلان مربوط به این استان هستند، گفت: استانداران باید در این زمینه گزارش دهند.

وی گفت: در نقشه راه مذکور به موضوع صادرات محصولات کشاورزی توجه ویژه ای شده است و علاوه بر تلاش برای ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، تسهیلاتی در قالب یارانه سوخت هواپیما در نظر گرفته شده است که تسهیل صادرات هوایی این محصولات به کشورهای همسایه.» استان فارس پایلوت تولید، اشتغال و تبادل ارز است.

به گفته وی؛ بسترسازی برای ایجاد صنایع تبدیلی یکی دیگر از موارد در نقشه راه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: یکی از بحث های جدی حوزه کشاورزی دانش بنیان در استان فارس است که دانشکده های کشاورزی استان در کنار سازمان تحقیقات هستند و دارند. یک راه خروج.”

بیشتر بخوانید  قضاوت ژاله صامتی برای امید حمیدی بعد از پسر چوپان در عصرجدید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *