۳۰ آذر ۱۴۰۰ – ایران چطور


یارانه شب یلدا به چه کسانی پرداخت می شود 1400 ثبت نام یارانه شب یلدا واریز یارانه شب یلدا 1400 یارانه شب یلدا به چه کسانی تعلق می گیرد ودیعه نقدی یارانه یارانه شب یلدا یارانه یارانه یلدا یارانه شب یلدا به چه کسانی تعلق می گیرد.

سال گذشته در 27 آذرماه دولت طی اطلاعیه ای اعلام کرد که برای حمایت از برخی افراد چهار ماه یارانه می دهد. یارانه ای که مبلغ آن 100 هزار تومان بود و مرحله اول در آستانه شب یلدا 27 آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

اما امسال انگار دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. زیرا سال گذشته این یارانه با مصوبه ستاد تاج و تخت ملی پرداخت شد. دلیل این یارانه حمایت از افراد در معرض خطر و کسانی است که کسب و کارشان مختل شده است.

اولین مرحله یارانه 100 هزار تومانی دولتی که یارانه شب یلدا نام داشت، 27 آذرماه سال گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما امسال وضعیت کرونا بهتر شده و به نظر نمی رسد دولت برنامه ای برای یارانه یلدا داشته باشد.

یارانه جدید دولت اصلی
اما چه یارانه جدیدی باید در دولت اصلی پرداخت شود؟

در دو سال اخیر دولت روحانی، پرداخت یارانه معیشتی و یارانه کرونا در دستور کار قرار گرفته است. یارانه تاج البته در دو قسط و در کوتاه مدت پرداخت شد و هدف از پرداخت آن حمایت از مردم و اقشاری ​​بود که از شیوع تاج آسیب اقتصادی دیده بودند.

اما در دولت اصلی به نظر می رسد وضعیت کرونا تحت کنترل است و دولت برنامه ای برای یارانه های موقت ندارد. اما دولت وعده داده است که از سال آینده یارانه جدیدی به سرپرستان خانوار ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  دو ماه از فعالیت دولت گذشت اما ترمز تورم کشیده نشد / ناهماهنگی تیم اقتصادی به وضوح مشهود است -

این یارانه به گفته جعفر گدری رئیس سازمان برنامه و بودجه و نماینده مجلس بین 90 تا 120 هزار تومان است و از هفت دهک اول درآمدی شرکت پرداخت می شود. این یارانه جدید از سال 1401 پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید