مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۲۰ روش سریع و آسان درمان چین و چروک پیشانی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مجله دلگرم | چین و چروک پیشانی دیگه به سن پیری محدود نمیشه. استرس روزانه و خستگی باعث ایجاد چنین خطوطی حتی در سن جوانی میشه و این فراتر ار کنترلمونه. ترمیم چین و چروک بدون انتخاب یه روش درمان گران قیمت هم ممکنه. میتونین با زمان و صبر اون ها رو از بین ببرین. در اینجا چند روش ساده و طبیعی که به دنبال اون هستین وجود داره و مطمئنا میتونین از اون ها استفاده کنین.


درمان چین و چروک پیشانی


با پرایمر چروک پیشانی را مخفی کنید.


پس از استفاده از مرطوب‌کننده و قبل از اعمال پایه ، یک‌لایه نازک از پرایمر روشن‌کننده صورت را روی پیشانی بزنید . پرایمر های روشن‌کننده حاوی مقدار کمی میکا هستند ، میکا یک ماده معدنی براق است که در چروک‌های پیشانی و دیگر چروک‌ها واردشده و نور را از چروک بازتابش می‌کند که به همین دلیل چروک کمتر دیده می‌شود .


همچنین پرایمرها از ورود پایه آرایش به چروک جلوگیری می‌کند که می‌توانند به دلیل داشتن رنگ مات چروک را بیشتر نمایان کنند .


مدل موی خود را درست انتخاب کنید .


مدل مو تأثیر مستقیم روی ظاهر چین‌ و چروک ندارد اما انتخاب درست مدل مو می‌تواند نگاه را از پیشانی دور کند تا چین‌وچروک کمتر نمایان شود .


در هنگام مدل دادن به مو در خانه موها را روی پیشانی بریزید یا به کناره‌های موها را حالت دهید ( مانند عکس‌های بالا و پایین سمت چپ ) . موهای خود را رو به بالا ندهید زیرا چروک‌ها مشخص می‌شوند .


فرق از وسط نیز ایده بدی است زیرا باعث جلب‌توجه به پیشانی می‌شود .


از آرایشگر خود بخواهید مدلی موهای شمارا بزند که بتوانید به‌وسیله آن چروک‌های پیشانی را پوشش دهید .


وازلین استفاده کنید .


سریعاً بعد از شستن صورت در شب ؛ یک‌لایه نازک از وازلین را مستقیماً روی چروک‌های پیشانی بزنید . مقداری پیشانی را ماساژ دهید تا اینکه دیگر چربی احساس نکنید .


خشکی پوست حالت ارتجاعی پوست را کم می‌کند که می‌تواند باعث نمایان‌تر شدن چروک‌ها بشود . با استفاده از وازلین می‌توانید پوست را مرطوب نگه‌دارید و رطوبت را به‌صورت طبیعی در پوست حفظ کنید .


روغن‌زیتون روی چروک‌ها ماساژ دهید .


بعد از شستن صورت در شب چند قطره روغن‌زیتون راکمی گرم‌کنید و مستقیما روی چروک و نواحی اطراف آن بزنید .


همچنین می‌توانید از مقدار کمی روغن نارگیل یا از ترکیبی از روغن‌زیتون و نارگیل باهم استفاده کنید . هردوی این روغن‌ها باعث بهبود حالت ارتجاعی پوست خواهند شد .

بیشتر بخوانید  اینجوری از ابروهاتون مراقبت کنید


مرکبات به درمان چروک کمک می‌کنند . پرتغال ، لیمو و دیگر مرکبات که حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و E هستند که به صاف کردن پوست کمک می‌کنند و باعث بالا رفتن سلامتی کلی پوست می‌شوند .


طرز تهیه و استفاده : ¼ پیمانه ( ۶۰ میلی‌لیتر ) آب پرتغال تازه را با آرد مخلوط‌کنید تا حالت خمیری بگیرد . خمیر را روی پیشانی بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم آبکشی نمایید .


همچنین می‌توانید پالپ ( گوشت ) مرکبات را به مدت ۱۰ دقیقه مستقیماً روی پیشانی قرار داده سپس آبکشی نمایید .


آلوئه ورا را امتحان کنید .


قبل از شستن صورت در صبح یا شب ، مقداری آلوئه ورا را روی چروک‌های پیشانی زده و ماساژ دهید سپس ۱۵ دقیقه بگذارید تا بماند .


آسمانان و دیگر پلی ساکاریدهای موجود در آلوئه ورا می‌توانند باعث تحریک پوست جهت بازسازی و ترمیم بشود . درنتیجه آلوئه ورا می‌تواند پوست خشک و آسیب پوستی را بهبود ببخشد و همچنین ممکن است ظاهر چین‌وچروک را کاهش دهد .


رژیم غذایی مناسب داشته باشید .


داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند باعث افزایش سلامتی بدن بشود که پوست نیز جزوی از آن است . سعی کنید میوه و سبزی زیاد مصرف کنید تا آنتی‌اکسیدان‌های داخل بدن را افزایش دهید . آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد بدن می‌جنگند و باعث سلامتی بدن و پوستی جوان‌تر می‌شوند .


ماهی آزاد و دیگر ماهی‌های آب سرد دارای مقادیر زیادی پروتئین و امگا ۳ هستند که برای پوست مفید هستند .


سویا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید .


بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که سویا می‌تواند از آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید محافظت و آن را درمان کند که چروک پوست یکی از آن‌هاست.


کاکائو حاوی فلاونول های اپی کاتچین و کاتچین است که هر دو باعث افزایش گردش خون به سلول‌های پوستی و تشویق به آب‌رسانی بهتر می‌شوند .


ورزش یادتان نرود .


ورزش منظم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های زندگی سالم و سلامت بدن است زیرا می‌تواند باعث افزایش گردش خون در پوست و پیشانی بشود .


روزی ۳۰ دقیقه پیاده‌روی یا داشتن دیگر ورزش‌های هوازی می‌تواند کمک‌کننده باشد .


به‌صورت منظم و همراه با ورزش کردن بدن خود را برعکس کنید و روی سر باستید . این کار باعث افزایش جریان خون در صورت و پوست سر می‌شود که می‌تواند به‌سلامت پوست کمک کند . برعکس ایستادن همچنین باعث اجبار ماهیچه‌های صورت برای ریلکس شدن می‌شود که باعث کاهش ایجاد چین‌ و چروک خواهد شد .

بیشتر بخوانید  رنگ موی هولوگرافیک و شیوه نگهداری از این نوع رنگ مو


چین و چروک پیشانی


از نور آفتاب دوری‌کنید .


قرار گرفتن در معرض نور خورشید به‌صورت مرتب و بدون محافظت ( کرم ضد آفتاب یا کلاه ) می‌تواند باعث بدتر شدن چین‌ و چروک پوست و پیشانی بشود زیرا می‌تواند پوست را خشک کند و به آن آسیب بزند .


تا جایی که مقدور است از نور آفتاب دوری‌کنید . درصورتی‌که نیاز است در مقابل نور آفتاب قرار بگیرید از کرم ضد آفتاب روی پیشانی و دیگر مناطق پوست استفاده کنید . استفاده از کلاه نیز باعث محافظت بیشتر از پوست می‌شود .


به‌اندازه کافی بخوابید . نداشتن خواب کافی برای پوست و سلامتی کلی بدن مضر است بنابراین ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید . بدن در هنگامی‌که خواب کافی ندارید کورتیزول ترشح می‌کند که به‌مرور زمان باعث شکستن سلول های پوست می‌شود و چین‌وچروک عمیق‌تری را به وجود می‌آورد .


به‌علاوه داشتن خواب کافی به بدن اجازه می‌دهد تا بدن هورمون رشد ( HGH ) بیشتری ترشح کند که باعث پوستی ارتجاعی‌تر و تمایل کمتر به چروک شدن را به ارمغان می‌آورد .


سعی کنید دمر بخوابید .


خوابیدن روی شکم می‌تواند باعث چروک شدن پیشانی بشود . همچنین خوابیدن به پهلو نیز چین و چروک روی گونه و چانه را افزایش می‌دهد .


سیگار نکشید .


دلایل زیادی برای ترک سیگار وجود دارد اما باید بدانید سیگار باعث تولید و بیشتر شدن چین‌وچروک روی پیشانی می‌شود .


سیگار باعث ترشح آنزیمی می‌شود که باعث شکستن کلاژن و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود . در صورت کاهش خاصیت ارتجاعی پوست ، چروک‌های پوست نمایان‌تر می‌شوند .


با چشم نیمه‌باز مطالعه نکنید .


مطالعه با چشم نیمه‌باز یا دقت زیاد به متن باعث میشود عضلات پیشانی و چشم طوری شوند که در پوست چروک ایجاد کنند که می‌تواند چروک پوست را عمیق‌تر کند . اگر این مشکل رادارید از عینک مطالعه استفاده کنید .


به دلیل مشابه در هنگام قرار گرفتن در مقابل آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنید . نور باعث نیمه‌باز شدن چشم و ایجاد چروک می‌شود .


پوست خود را خشک نکنید . شستشوی زیاد و استفاده نکردن از مرطوب‌کننده مؤثر ، علت‌های اصلی خشکی پوست هستند که می‌توانند باعث آسیب به پوست صورت بشوند . همیشه بعد از شستشو صورت از کرم یا لوسیون مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید زیرا مرطوب‌کننده می‌تواند رطوبت بیشتری را به پوست رسانده و چروک پوست کمتر مشخص شود .


طب سوزنی را امتحان کنید .


با استفاده از طب سوزنی می‌توان چین‌وچروک پیشانی را کاهش داد اما دقت کنید که این کار باید توسط افراد دوره‌دیده و ماهر انجام شود .

بیشتر بخوانید  شستشوی صحیح موهای مختلف


عموماً بین ۱۰ تا ۱۲ جلسه برای چروک پیشانی نیاز است که به‌صورت هفته‌ای ۲بار انجام می‌شود .


در این روش سوزن به مناطقی از صورت و بدن زده می‌شوند که باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود . درنتیجه به‌صورت طبیعی چروک‌های پوست پر می‌شوند و گردش خون در بدن بهتر شده که باعث کاهش چین‌ و چروک پیشانی می‌شود .


تزریق نوروکسین را امتحان کنید .


بوتاکس و دیگر انواع نوروکسین ، باعث مسدود کردن سیگنال‌های عصبی که باعث تکان دادن ماهیچه‌های پیشانی می‌شوند خواهد شد ، درنتیجه چین‌وچروک‌ها کمتر به چشم می‌آیند و عمیق‌تر نمی‌شوند .


بوتاکس را باید به‌صورت دوره‌ای تجدید کرد که حدوداً ۴ ماه یک‌بار است .


در مورد درمان با لیزر بیشتر بدانید .


در این روش درمانی با استفاده از لیزر و تابش آن به پیشانی به مدت ۳۰ دقیقه تا چند ساعت می‌توانند چین‌ و چروک پیشانی را کاهش دهند .


لیزر لایه بیرونی پوست را برداشته و مقدار کمی پوست را زخمی می‌کند که اصولاً با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود . درنتیجه این عمل پوست به‌صورت طبیعی تولید کلاژن را بیشتر کرده و پوست جدید ، صاف و بدون چروکی را به شما هدیه می‌کند .


درمان‌های شیمیایی را تست کنید .


درمان‌های شیمیایی برای چروک پیشانی عموماً شامل لایه‌برداری شیمیایی و درما ابریژن است .


لایه‌برداری شیمیایی : در این روش پزشک مواد شیمیایی مختلف را روی پوست میزند تا لایه بیرونی پوست را بسوزاند . بدن شما نیز در نتیجه این عمل شروع به تولید کلاژن بیشتر می‌کند که پوست صافی را برای شما حاصل می‌کند .


درما ابریژن : در این روش پزشک از کریستال‌های ملایم شیمیایی و دستگاه خلأ برای برداشتن لایه بیرونی پوست استفاده می‌کند . این کار با بیرون کشیدن لایه پایینی پوست می‌شود که نتیجه این کار چروک کمتر است .


بیشتر بخوانید:


بهترین درمان ها برای چین و چروک اطراف چشم کاملترین مقاله


بوتاکس زیر چشم درمان قطعی چین و چروک صورت


۹ روغن طبیعی موثر برای درمان چین و چروک پوست صورت



چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *