۲۰۰ لیتر بر ثانیه به ورودی آب آشامیدنی مرودشت افزوده می‌شود



به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان‌های مرودشت و پاسارگاد، در حاشیه بازدید از این طرح در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعتبار اجرای این طرح حدود ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با تکمیل برقرسانی و بهره‌برداری کامل از آن، بخش قابل توجهی از نیاز آبی این شهر تامین خواهد شد.
وی، در خصوص طرح آبرسانی به شهر سعادتشهر مرکز شهرستان پاسارگاد هم گفت: طرح آبرسانی به این شهر در گذشته به بهره برداری رسیده و امروز شاهد بهره برداری از طرح انتقال آب از مخزن به شبکه داخلی این شهر هستیم که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است.
استاندار فارس، در خصوص طرح در دست اجرای آبرسانی به شهرستان ارسنجان هم گفت: بنا به قول پیمانکار این پروژه، ظرف سه ماه آتی شاهد تکمیل و افتتاح این طرح نیز خواهیم بود.

لزوم توسعه کشاورزی دانش بنیان با توجه به کمبود آب
استاندار فارس، با بیان اینکه با توجه به کمبود آب، به دنبال ترویج کشت گلخانه‌ای و کشاورزی دانش بنیان در استان هستیم گفت: یکی از روستاهایی که به عنوان روستای هدف توسعه کشت گلخانه‌ای به ویژه گلخانه‌های کوچک مقیاس انتخاب شده روستای همت آباد شهرستان پاسارگاد بود که امروز تعداد زیادی از این گلخانه‌ها در این روستا ایجاد شده است.
رحیمی افزود: این گلخانه‌ها صرفه جویی در مصرف آب و ارزش افزوده برای سرمایه‌گذاران را به دنبال دارد و در توسعه و فعالیت آنها مساله صادرات به خارج از کشور نیز مد نظر است.
همچنین با حضور استاندار فارس، یک کارخانه تولید مواد غذایی در روستای همت آباد و یک کارخانه تولید لبنیات در روستای رحمت آباد شهرستان پاسارگاد به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید  اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

شهرستان‌های مرودشت و پاسارگاد به ترتیب در ۴۵ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید