۱.۴ میلیارد ریال برای بهسازی جاده خوی به مرز رازی اختصاص یافت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه دوم محور خوی- قطور- رازی به طول ۲۴ کیلومتر آغاز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از این محور آماده آسفالت است.

وی با اشاره به اینکه بهسازی و تعریض محور خوی- قطور- رازی در چهار قطعه تقسیم‌بندی شده است، ادامه داد: تکمیل راه اصلی خوی – قطور – رازی تسهیل‌کننده ارتباط انشعابی کریدور ترانزیتی شماره ۱۰ به شاخه اتصالی بسیار مهم منتهی به مرز ترکیه است.

حمزه لو اضافه کرد: مرداد سال گذشته، عملیات اجرایی قطعه دوم محور خوی- قطور- رازی به طول ۲۴ کیلومتر با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان آغاز شد و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از کل محور آماده آسفالت بوده که پیش بینی می‌شود با تأمین قیر مورد نیاز در ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح تعریض این جاده، چهار باند رفت‌وبرگشت در این مسیر ایجاد شده و علاوه بر افزایش ایمنی، ترافیک جاده‌ای نیز تسهیل و از وقوع حوادث ناگوار رانندگی پیشگیری می‌شود.

حمزه لو اظهار کرد: استانداردسازی مسیر دسترسی به پایانه مرزی بازرگان، توسعه شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و تأمین زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در شمال‌غرب کشور از جمله مزیت‌های اجرای این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خاظرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال ١٠٠ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور افتتاح شود که ١٧ کیلومتر از آن در جنوب استان در روزهای آتی به بهره برداری می‌رسد.

حمزه‌لو گفت: تکمیل قسمت‌هایی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در بزرگراه ارومیه-مهاباد- میاندوآب، کنارگذر شهر بوکان و بزرگراه ارومیه- سرو از مهمترین این پروژه هاست.

بیشتر بخوانید  آژانس انرژی اتمی می گوید ایران به دنبال تولید اورانیوم غنی شده است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص کنار گذر شهر بوکان تصریح کرد: این پروژه بخش مهمی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که تا شهریور ماه ۶ کیلومتر از این پروژه تکمیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید