مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۷ درمان خانگی درد کفل (باسن)

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



درمان های خانگی درد کفل (باسن)


درد کفل (باسن) ، علل بسیاری دارد از جمله پیری، آرتریت، چاقی، شکستگی لگن یا دررفتگی. دیدن ارتوپدی اقدام منطقی است، اما برخی از درمان های خانگی برای تسکین درد باسن بسیار موثر است و حتی به طور کامل می توانید از شر درد کفل رها شوید.


درد باسن (کفل) چیست ؟


شایع ترین علت درد باسن استئوآرتریت یا ورم مفاصل به علت کهولت سن و یا به علت روماتیسم است. که هر دو در افراد سالخورده شایع تر است. افرادی که آرتریت دارند نیز احساس خشکی و گرفتگی عضلات دارند. درد باسن علل دیگری دارد از جمله سیاتیک، درد عضله باسن، ورزش بیش از حد و یا گرم کردن نامناسب بدن حین ورزش، شکستگی لگن، چاقی می توانند باعث بروز درد کفل شوند.


بافت نرم مجاور استخوان های برجستگی ایسکیال فشرده می شود. برجستگی ایسکیال قسمت متورم یا پهن شدن استخوان قسمت جلویی ایسیکال، پایین ترین استخوان از سه استخوان اصلی تشکیل دهنده هر طرف باسن است. این قسمت به عنوان نقطه جوش ایسکوم و استخوان شرمگاه به عضلات مختلفی متصل شده است و وقتی فرد بر روی جایی می نشیند، وزن بدن را تحمل می کند.


وقتی می نشینیم، کفل های ما بر روی برجستگی ایسیکال قرار می گیرند. شایع ترین علت درد باسن ضعف در ساختارهایی است که به برجستگی ایسیکال حمله می کنند. درد و التهاب باسن در قسمت برجستگی ایسیکال بورسیت ایسیکال نامیده می شود.


بورسیت التهاب بورس، کیسه های حاوی مایعاتی است که امکان لغزیدن تاندون ها و عضلات بر روی استخوان ها را فراهم می کنند.بورسیت به ندرت پیش می آید و علاوه براین درد آن به قدری شدید است که هر گونه فشار بر بورس مورد نظر باعث می شود که فرد از درد باسن فریاد بکشد. به عبارت دیگر، بیشتر موارد درد در باسن ناشی از بورسیت نیست، بلکه ضعف و یا آسیب دیدگی رباط این ناحیه باعث بوجود آمدن درد نشیمنگاه شده است.

بیشتر بخوانید  اکتروتید استات موارد و عوارض جانبی این دارو


درمان خانگی درد باسن


درمان های خانگی درد باسن


1- استراحت برای درمان درد باسن


اگر درد ناشی از صدمه به ناحیه کفل یا اطراف آن باشد، استراحت کنید تا بدن بهبود یابد. از قرار دادن فشار اضافی بر روی بخش کفل اجتناب کنید تا به فرآیند بهبودی سرعت ببخشید.


2- کمپرس یخ


تکه های یخ را در یک حوله ی تمیز قرار داده و به مدت 20 تا 30 دقیقه به طور مستقیم بر روی باسن (کفل) قرار دهید تا درد بی حس شود


3- ارتفاع


پاها را بالا نگه دارید تا خون آزادانه جریان یابد و تورم کاهش یابد.


4- حرارت در درمان خانگی درد باسن


قبل از استفاده از یک پد حرارتی صبر کنید تا تورم فروکش کند. سپس حرارت را به طور مستقیم در منطقه آسیب دیده اعمال کنید.


5- ورزش در درمان درد کفل


برای تسکین درد باسن و سفتی عضله تمرینات ورزشی سبک را انجام دهید. اگر احساس ناراحتی یا درد دارید ورزش را متوقف کنید.


6- فشرده سازی


یک بانداژ کشی (با قابلیت کشسانی) در اطراف کفل و لگن خاصره بپیچید تا آن ناحیه را از فشار حفظ کنید.


7- حمام داغ


حمام داغ را آماده کنید، اما نه چندان گرم که پوست را بسوزاند. بدن از گرما لذت می برد. حمام داغ عضلات و مفاصل را نیز آرام می کند.


8- حرکات کششی برای تقویت عضلات باسن


زمانی که تمرینات ورزشی قابل اجرا نیست، کشش عضلات را تمرین کنید. مثلا کشش عضلات پا و خمیدگی درکمر را تمرین کنید. مثلا یکی از حرکت کششی که می توانید انجام دهید این است که روی زمین به پشت دراز بکشید. دست و شانه ها روی زمین قرار دهید، پاها را از زانو خم کنید، بدن و باسن را از زمین بلند کنید و در بالا نگه دارید در این نرمش بدن شکل پل پیدا می کند.

بیشتر بخوانید  چگونه از شر تاول خلاص شویم؟


9- از دست دادن وزن


اگر درد پایین کمر ناشی از اضافه وزن باشد، با دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل سعی کنید وزن خود را کاهش دهید.


10- هویج


برای مبارزه با درد در مفصل کفل که ممکن است ناشی از استئوآرتریت یا روماتوئید باشد، روزانه هویج مصرف کنید.


11- سرکه سیب برای درمان درد باسن (کفل)


مصرف منظم سرکه سیب و عسل می‌تواند موجب کاهش التهاب و درد مفاصل ‌شود. در واقع سرکه سیب و عسل یک داروی خانگی مفید برای درمان التهاب مفاصل و آرتریت و استئوآرتریت است. دو قاشق چای خوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. یکبار در روز برای کاهش درد مفصل مصرف کنید.


12- نمک های اپسوم


پنج قاشق نمک اپسوم را داخل وان حمام بریزید. در وان بنشینید تا حدی که ناحیه لگن در وان قرار گیرد تا بتوانید از اثر ضد التهابی منیزیم در نمک اپسوم برخوردار شوید و درد لگن را تسکین دهید.


13- درمان خانگی درد باسن با روغن زیتون


برای کاهش درد باسن، قبل از خواب روغن زیتون را به خوبی در منطقه آسیب دیده اعمال کنید.


14- دانه های پاپایا


پاپایا خواص ضد التهابی دارد که به کاهش درد باسن کمک می کند .بذر پاپایا را با آب بجوشانید و یک بار در روز به مدت یک ماه مصرف کنید تا درد کفل را درمان کنید و تحرکتان بهبود یابد


15- ماساژ برای درمان درد باسن (کفل)


یک پماد ضد درد را انتخاب کنید و روی عضلات اطراف مفصل دردناک ماساژ دهید. ناحیه دردناک را هر شب قبل از خواب و پس از بیداری هر روز صبح ماساژ دهید تا سریع تر به نتایج مطلوب برسید.

بیشتر بخوانید  دوچرخه سواری رژیمی آسان اما موثر


16- غذای سالم


غذاهای سالم مانند سبزیجات، سبزیجات برگ دار، میوه ها، غلات کامل، ماهی و دانه ها را مصرف کنید. از غذاهای فرآوری شده، گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده و ادویه جات گرم اجتناب کنید.


17-مکمل ها


برای کاهش التهاب، درد و سفتی مفاصل مکمل مصرف کنید. مکمل ها می توانند به صورت روغن ماهی، برومالین، بواسولیا و زنجبیل باشند.


تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم


سهیلا مقصودی


بیشتر بخوانید:


درمان درد و کوفتگی عضلات کمر در اثر افتادن و سقوط از پله


درد استخوان دنبالچه و راهکارهایی ساده برای درمان آن


درمان درد و حس کشیدگی عضلات ران و بغل پا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *