۱۷۵۰ فرهنگی آران و بیدگل واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند



محمد معدندار روز یکشنبه در حاشیه آغاز واکسیناسیون فرهنگیان آران و بیدگل در خانه امید آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان از یکهزار و ۷۵۰ نیروی فرهنگی رسمی و شاغل در مدارس دولتی غیردولتی و کادر اداری برخوردار است که با هماهنگی‌های به عمل آمده با شبکه بهداشت و درمان و خانه امید، واکسیناسیون این قشر امروز آغاز ‌شد تا با تکمیل واکسیناسیون بتوانیم پس از ۱۹ ماه آموزش غیرحضوری، مدارس به روی دانش آموزان باز و آموزش حضوری آغاز شود.

وی ادامه داد: به منظور سهولت و سرعت در انجام واکسیناسیون فرهنگیان آران و بیدگل، خانه امید متعلق به صندوق بازنشستگی کشور به عنوان مرکز تجمیعی تجهیز شده و فرهنگیان با حضور در این مکان واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

معدندار با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰۰ نفر از فرهنگیان دُز نخست واکسن را دریافت می‌کنند افزود: نحوه نوبت‌دهی حضور فرهنگیان طی بخشنامه ارسالی به مدارس و از طریق برنامه شاد به اطلاع معلمان می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد: فرهنگیان آران و بیدگل به عنوان گروه مرجع، استقبال خوبی از طرح واکسیناسیون داشته باشند تا شاهد قطع بیش از پیش انتقال ویروس کرونا در جامعه باشیم.

شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران‌ و بیدگل، با ۱۲۵ واحد آموزشی دولتی و ۵۰ واحد غیر دولتی و ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز، در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بیشتر بخوانید  ما برای حل مشکلات خوزستان حتی یک روز تأخیر نمی کنیم

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید