۱۶ خاصیت جادویی دمنوش و چای کراتوم



کراتوم و مواد مغذی موجود در آن :


  1. فیبر رژیمی

  2. سدیم

  3. پتاسیم

  4. ویتامین A

  5. ویتامین سی

  6. کلسیم

  7. آهن

  8. فعال ترین ماده در برگ کراتوم آلکالوئید میتراژی است


خواص دمنوش و چای کراتوم :


divider



1. تسکین دردهای ناشی از اعتیاد :


اکثر مردم به خاطر توانایی این چای در آرام کردن درد کراتوم مصرف می کنند. استفاده از چای کراتوم موجب کاهش درد، مانند درد عضلانی، سردرد و درد مفاصل می شود.


2. بهبود ایمنی بدن :


یک مطالعه خاص نشان می دهد که برگ کراتوم حاوی آنتی اکسیدان های عالی است. به این ترتیب، چای کراتوم توانایی ارائه دهنده تقویت کننده سیستم ایمنی را فراهم می کند. این شما را از بیماری هایی مانند سرطان، عفونت ویروسی و عفونت باکتریایی محافظت می کند.


3. تقویت انرژی :


درست مانند خواص لیمو در چای سبز، چای کراتوم نیز قادر به بهبود سوخت و ساز بدن است. به این ترتیب، نوشیدن چای کراتوم قادر به بهینه سازی فرآیند متابولیسم مواد غذایی و تبدیل آن به انرژی است. این فرایند باعث ایجاد انرژی برای انجام فعالیت های روزانه بدن می شود.


4. بهبود میل جنسی :


چه کسی می داند، این گیاه طبیعی می تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد؟در طب سنتی از این چای برای درمان ناتوانی جنسی استفاده می شد. برگ های کراتوم در تامین انرژی اضافی، بهینه سازی جریان خون و بهبود حالات در طی مقاربت جنسی مفید است. علاوه بر این، می تواند باروری را نیز افزایش دهد.


5. مشکلات روحی را درمان کنید :


برگ کراتوم نیز به علت مواد آنکسیولیتیک آن شناخته شده است. این خاصیت باعث می شود که برگ های کراتوم به عنوان یک دارو برای افرادی که دچار مشکلات روحی مانند افسردگی، اضطراب، و تغییرات خلق شده اند استفاده شود. نوشیدن کراتوم برای تسکین مشکلات روحی بسیار مفید است.


6. باعث شادابی و طراوت می شود :


در واقع این چای یک دمنوش شادی آور و انرژی بخش است معمولا عصاره این چای را با نوشابه های انرژی زا استفاده میکنند تا اثر بهتری داشته باشد.


خواص چای کراتوم ، درخت کراتوم خواصی هم دارد


7. درمان اعتیاد :


اعتیاد به مواد مخدر واقعا یک مشکل جدی است. در این مورد، چای کراتوم قادر به ارائه توانایی برای درمان اعتیاد به مواد مخدر است. مدت ها پیش مردم از برگ کراتوم به عنوان دارو برای اعتیاد به مواد مخدر استفاده می کردند.


از آنجا که کراتوم قادر به اثرات مشابه مواد مخدر بدوم عوارض است، ممکن است به عنوان آن را در تریاک یافت می شود. بنابراین، برای کسانی که از اعتیاد به مواد مخدر رنج می برند، بسیار مناسب باشد، زیرا برگ های کراتوم ممکن است به تدریج اعتیاد را از بین ببرند.


8. مفید برای دیابت :


بسیاری از مردم در مورد مزایای چای کراتوم می دانند با این حال، این محصول چای قادر به درمان دیابت است. این خاصیت به توانایی چای کراتوم در تنظیم مقدار انسولین و قند در خون کمک می کند. این چای نه تنها در درمان دیابت بلکه به پیشگیری از دیابت کمک می کند.


9. کراتوم باعث کاهش فشار خون می شود :


افرادی در تایلند از کراتوم به عنوان طب طبیعی برای فشار خون استفاده می کنند. این این موضوع به این دلیل است که آلکالوئیدها در کراتوم می توانند رگ خونی را از بین ببرند و گردش خون را بهینه سازی کنند. به این ترتیب ما می توانیم از فشار خون بالا جلوگیری کنیم. علاوه بر این، می تواند از بیماری های قلبی نیز جلوگیری کند.


10 . کمک به هضم غذا :


چای کراتوم قادر به حل مشکلات گوارشی است بنابراین، این چای برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال و معده موثر است. نوشیدن چای کراتوم همچنین می تواند اشتها را بهبود بخشد.


دیگر خواص مفید این چای عبارت است از :


11. درد عضلانی را کاهش دهید


12. جلوگیری از یبوست


13. جلوگیری از سرطان


14. افزایش استقامت


15. مفید برای سیستم قلب و عروق


16. بهبود عملکرد


divider


عوارض مصرف چای کراتوم :


به رغم مزایای بهداشت چای کراتوم، هیچ تحقیق بالینی در موردخواص سلامتی این گیاه وجود ندارد. مزایای سلامتی این چای بر اساس مطالعات حاصل از سالها تجربه است. پس باید توجه بیشتری به مصرف چای کراتوم داشته باشیم.


زیرا مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به برخی از عوارض جانبی مانند :


  1. تهوع

  2. چشم های آبریزش بینی

  3. فلاشینگ

  4. تب

  5. اسپاسم عضلانی

  6. تشنج

  7. کاهش اشتها


چای کراتوم نه تنها عوارض جانبی فیزیکی را ایجاد می کند بلکه عوارض جانبی روحی مانند :


  1. تجاوز

  2. نگرانی

  3. بی حوصلگی

  4. تنش


بنابراین، استفاده از کراتوم در برخی کشورها به شدت کنترل می شود. کشورهایی که این گیاه در آن تولید می شود، مالزی و تایلنداست. بعضی کشورها استفاده از برگ های کراتوم را در داروسازی محدود کرده و استفاده از کراتوم را برای استفاده های تفریحی ممنوع کرده است. این امکان وجود دارد که استفاده از کراتوم باعث اعتیاد و گرایش بالقوه شود.


بهتر است قبل از مصرف این چای با پزشک مشورت کنید تا اگر آلرژی به داروی خاصی داشته اید به شما دمنوش دیگری را تجویز کند.


divider


ببشتر بخوانید :


چای رویبوس ( Roiibos ) و 15خاصیت فوق العاده آن


چای نعناع و خواص شگفت انگیزش در دوران بارداری


چای باروتی و 12 خاصیت شگفت انگیز آن


کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .


ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم


معصومه راهی


بیشتر بخوانید  100 گرم نان تست چقدر کالری دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید