مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۵ راهکار خانگی حیرت انگیز برای درمان پوکی استخوان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درمان های خانگی پوکی استخوان

پوکی استخوان (استئوپروز) اغلب به عنوان یک مشکل رایج در زن محسوب می شود، با این حال هر دو جنسیت را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان مبتلا به این بیماری، بیش از 30٪ شکستگی های لگن را شامل می شود. حدود 75 میلیون نفر در ایالات متحده، اروپا و ژاپن تحت تاثیر پوکی استخوان قرار دارند. برای ارتقاء و بهبود استخوان های سالم، از داروهای خانگی پوکی استخوان برای کمک به جذب کلسیم و داشتن استخوان های قوی استفاده کنید. برای آشنایی با این روش های خانگی با مجله دلگرم همراه شوید.

پوکی استخوان چیست ؟

استئوپروز یا پوکی استخوان عامل اصلی شکستگی های غیر منتظره است که افراد بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهد. این عارضه باعث تضعیف استخوان ها شده و سایر اعضای بدن را در معرض خطر قرار می دهد. حتی ممکن است یک سرفه ساده یا حتی خم شدن برای برداشتن چیزی می تواند منجر به شکستگی استخوان شود. افرادی که تراکم استخوان کم دارند بیشترین خطر ابتلا به پوکی استخوان را دارند. این بیماری باعث ایجاد شکستگی در ران، ساعد و استخوان های مهره می شود.

علل و علائم پوکی استخوان

کاهش کلسیم و مواد معدنی در شکستگی های مرتبط با پوکی استخوان نقش مهمی ایفا می کند، اما دانشمندان هنوز به طور دقیق مشخص نکرده اند که چرا این وضعیت در وهله اول رخ می دهد. ترکیب طبیعی استخوان به نحوی در معرض خطر قرار می گیرد و نشانه های این بیماری را بروز می دهد. مهم است که خاطر نشان کنیم که استخوان ها به طور مداوم در حال تغییر هستند. استخوان جدید ساخته می شود و استخوان قدیمی در فرایندی به نام بازسازی (یا گردش استخوان) تجزیه می شود. پس از رسیدن به حدود 30 سالگی، روند بازسازی استخوان کاهش می یابد در نتیجه باعث می شود که استخوان ها نسبت به قبل بیشتر تحلیل روند.

قدرت استخوان بستگی به اندازه و چگالی دارد که تحت تأثیر مقدار کلسیم، فسفر و سایر مواد معدنی موجود در استخوان های شما می باشد. سطح هورمون همچنین می تواند در توده استخوانی تاثیر داشته باشد و با سطوح استروژن و تستوسترون کم می تواند مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید  هوای آلوده و تغذیه مناسب این روزها

در مراحل اولیه از دست دادن استخوان، به ندرت درد و یا علائم دیگر بروز می کند. با این حال، هنگامی که استخوان ها شروع به تحلیل رفتن می کنند، علائم و نشانه ها کم کم آشکار می شوند. شما ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  1. درد پشت
  2. کاهش قد (در طول زمان)
  3. وضعیت خمیدگی پشت
  4. شکستگی مچ دست، لگن، ستون فقرات، یا استخوان های دیگر

درمان حانگی پوکی استخوان

درمان های خانگی پوکی استخوان

درمان های خانگی پوکی استخوان

برای درمان پوکی استخوان هیچ وقت دیر نیست. تشخیص پوکی استخوان به معنای ختم فعالیت استخوان های شما نیست و راه های زیادی برای تقویت و افزایش سلامت آنها برای مابقی زندگی شما وجود دارد. چند راه حل خانگی برای درمان پوکی استخوان عبارتند از:

1- درمان خانگی پوکی استخوان با کلسیم

یکی از ساده ترین راه های مبارزه با اثرات پوکی استخوان، مصرف حداقل 1000 میلی گرم کلسیم و 500 میلی گرم منیزیم روزانه است. شما می توانید این میزان را از طریق مکمل های ویتامین یا افزایش غذاهایی با کلسیم بالا مانند شیر، آجیل، پنیر کم چرب، ماست، ماهی سالمون قرمز، ساردین ها و برخی از آبمیوه های مرکب غنی شده با کلسیم به دست آورید.

2- پودر شیر(شیر خشک) در درمان پخانگی پوکی استخوان

هنگام اضافه کردن شیر خشک بدون چربی به سوپ ها، نوشیدنی ها و خوراک ها می توانید میزان کلسیم مصرفی خود را افزایش دهید. هر قاشق چای خوری شیر خشک، دارای ارزشی حدود 50 میلی گرم کلسیم است.

3- درمان خانگی پوکی استخوان با سرکه

سرکه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. هنگام پخت سوپ سعی کنید اندکی سرکه اضافه کنید. سرکه کمک می کند که بدن شما به طور مؤثرتر کلسیم را از غذاهایی که می خورید جذب کند . سعی کنید به سالادتان کمی سرکه اضافه کنید و با این کار از بروز پوکی استخوان پیشگیری کنید .

بیشتر بخوانید  سرطان لنفوم (لنفاوی).

4- کاهش مصرف الکل

الکل باعث کاهش و تحلیل توده استخوانی می شود. تحقیقات اثبات کرده است که افراد مبتلا به الکل در معرض خطر کاهش چگالی استخوان قرار می گیرند. توصیه می شود که در مصرف نوشیدنی های الکلی افراط نکنید. در صورت مصرف، زنان نباید بیش از یک کاپ نوشیدنی در روز مصرف کنند، و مردان باید به یک تا دو گلس نوشیدنی بسنده کنند.

5- ترک سیگار در درمان خانگی پوکی استخوان

سیگار و سایر محصولات تنباکو سطح استروژن را پایین می آورد، به این معنی که زنان با افزایش احتمال پوکی استخوان مواجه می شوند.

6- محدودیت مصرف کافئین

اگر چه مصرف دو تا سه فنجان قهوه چگالی استخوان را کاهش نمی دهد، افزایش کافئین با مصرف محصولاتی مانند قهوه می تواند اثر اندکی بر روی از دست دادن کلسیم داشته باشد که از طریق ادرار نیز خارج می شود.

7- تغییرات رژیم غذایی

به یاد داشته باشید که خوردن بیش از حد گوشت می تواند دفع کلسیم را افزایش دهد. این اثر مستقیم افزایش میزان پروتئین در بدنتان است. تغییرات کوچک را به رژیم غذایی خود اعمال کنید تا میزان کلسیم بدن تان افزایش یابد. به عنوان مثال، کره را فراموش کنید و در عوض پنیر پارمسان را به عنوان یک جایگزین خوب در برنامه غذایی خود قرار دهید.

8- کلم در درمان خانگی پوکی استخوان

کلم حاوی دوز زیادی از بور است که به افزایش سطح استروژن در خون کمک می کند. استروژن در حفظ استخوان ها موثر است. در حالی که سالاد برای شام آماده میکنید، کلم را نیز به سالاد مورد علاقه خود اضافه کنید یا به صورت بخارپز مصرف کنید.

9- ریشه گیاه قاصدک

گیاه قاصدک با تامین میزان بالایی از بور و کلسیم برای بدن می تواند یک سالاد معمولی را به داروی موثر ضد پوکی استخوان تبدیل کند.

10- درمان خانگی پوکی استخوان با ویتامین D

ویتامین D مورد نیاز بدنتان را برای تبدیل کلسیم به استخوان تامین کنید. یک لیوان شیر 8 اونسی این خاصیت را دارد، همچنین می توانید از ماهی سالمون، ساردین ها و ماهی تُن برای افزایش ویتامین D خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  آیا خوابیدن با سوتین باعث سرطان سینه می شود ؟

11- فلفل سیاه در درمان های خانگی پوکی استخوان

از آنجایی که مصرف فلفل سیاه چهار ماده ضد پوکی استخوان را برای بدن تامین می کند، ایده خوبی است که آن را به عنوان یک ادویه موثر در وعده های غذایی خود به کار ببرید.

12- پیاده روی در درمان خانگی پوکی استخوان

ورزش هایی مانند پیاده روی، به تقویت استخوان پاها و ران کمک می کند. پیاده روی کنید تاسلول هایی که در استخوان سازی نقش دارند تحریک و فعال شوند.

13- افزایش فعالیت

افزایش سطح فعالیت روزانه باعث تقویت استخوان ها خواهد شد. افراد در معرض خطر پوکی استخوان باید تحرک کافی داشته باشند و کار‌های روزمره را خودشان انجام دهند، تا به این بیماری مبتلا نشوند. پس لازم است فعالیت های روزانه خود را افزایش دهید تا استخوانهای قوی تری داشته باشید. فعالیت های روزانه ای خانگی که باید در نظر بگیرید شامل خانه داری و آب دادن به گل و گیاه، راه رفتن و بالا و پایین رفتن از پله ها، تمیز کردن منزل با جاروبرقی.

14- مراقب مصرف فیبر باشید

رژیم غذایی با فیبر بالا یک فرایند متعادل کننده است که می تواند بیمار مبتلا به پوکی استخوان را تحت تاثیر قرار دهد. فیبر ممکن است کلسیم موجود در معده را گرفتار کند، و باعث می شود بدن مقدار کلسیم کمتری را جذب کند. به خاطر داشته باشید که تمام فیبرها یکسان نیستند و همه فیبرها این مشکل را ایجاد نمی کنند. به هر حال اگر شما به دنبال افزایش سطح کلسیم خود هستید، در مصرف فیبر افراط نکنید.

15- محدود کردن نمک

هر چه نمک بیشتری به رژیم غذایی شما افزوده شود، سدیم بیشتری را دفع می کنید، که همچنین بر میزان کلسیم که شما دفع می کنید، تاثیر می گذارد.

تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید:

چگونه پوکی استخوان درمان میشود؟/کاملترین مقاله از درمان پوکی استخوان

پوکی استخوان از علائم تا درمان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *