۱۴ عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود



آنچه دیگران می خوانند:

با ما همراه باشید، در این مقاله با روانشناسی عشق و 14 عامل روانشناختی که باعث می شود دیگران عاشق شما شوند آشنا می شوید.

1. توجه به طبیعت و محیط زیست

یک نظرسنجی در سال 2016 نشان داد: تصور عمومی این است که زنان و مردانی که هنگام خرید به عوامل مرتبط با طبیعت توجه می کنند، احتمالاً در یک رابطه طولانی مدت قرار دارند. از طرفی کسانی که تجمل می خرند جذابیت فیزیکی بیشتری دارند و برای روابط گذرا مناسب هستند.

2. دور از دسترس به نظر برسد

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که مردان زنانی را ترجیح می دهند که دور به نظر می رسند و به راحتی پاسخ نمی دهند. اما این سوال در هر شرایطی صدق نمی کند. به ویژه، مرد باید نسبت به زن احساس تعهد کند; به عبارت دیگر، مرد طرف مقابل را به عنوان شریک عاطفی خود انتخاب کرده است، نه اینکه در هر دو جهت بدون تصمیم گیری در مورد آینده رابطه خود در مرحله آشنایی و رابطه قرار گیرد.

در عین حال باید بدانید که در حالی که مردان عموماً به دنبال زنانی از راه دور می گردند، اما واقعاً آنها را دوست ندارند! آره؛ عشق چیز عجیبی است!

3. حالات چهره

شادی معمولا زنان را جذاب می کند، اما برای مردان اینطور نیست.

در یک مطالعه در سال 2011، به بیش از 1000 نفر عکس هایی از جنس مخالف نشان داده شد و نظر آنها در مورد جذابیت آن افراد پرسیده شد.

نتایج نشان داد: مردان بیشترین امتیاز را به زنان شاد و کمترین امتیاز را به زنانی که مغرور به نظر می رسند داده اند. از طرفی مردان مغرور برای زنان جذابیت بیشتری داشتند و مردان شاد کمترین جذابیت را داشتند.

جالب است که کمرویی به عنوان یکی از عوامل جذابیت در مردان و زنان شناخته می شود.

4. نگرش نامشخص نسبت به طرف مقابل

کمی رمز و راز یک ادویه خرما خوب است. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که وقتی طرف مقابل نمی داند شما او را دوست دارید یا نه، بیشتر جذب او می شوید!

بیشتر بخوانید  القدیمی: اشتباهات گذشته در مورد تسلط داعش در عراق تکرار نخواهد شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

در این تحقیق به گروهی از زنان عکس های 3 گروه از مردان که از طریق فیس بوک با این زنان آشنا شده بودند نشان داده شد. مردان دسته اول زنان مورد نظر را دوست داشتند و مردان دسته دوم نظر متوسطی نسبت به زنان داشتند. اما این زنان از نظر مردان گروه سوم مطلع نشدند. (البته تمام اطلاعات در مورد اینکه چه کسی چه کسی را ترجیح می دهد نادرست بود!)

نتیجه این بود که زنان بیشتر جذب مردانی شدند که نظرشان درباره آنها نامشخص بود.

5. شباهت با شریک عاطفی قبلی

افراد در انتخاب شریک عاطفی خود سلیقه خاصی دارند. البته این موضوع در خانم ها بیشتر از آقایان است.

بر اساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱، مردان و زنان به عکس‌هایی از چهره‌های جنس مخالف که شباهت بیشتری به همسر سابقشان داشتند، امتیاز بالاتری دادند. با این حال مردان عموما امتیاز کمتری به این افراد می دادند.

6. استفاده از دست و زبان بدن

اگر به دنبال عشق هستید، آن را به دیگران نشان دهید!

فضای اطراف خود را با حرکات دست و حرکات بدن پر کنید (زبان بدن). مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ روی زوج‌های قرار ملاقات نشان داد که مردان و زنان بیشتر با کسانی که دست می‌فشارند می‌بینند.

در همین تحقیق، با ایجاد یک حساب کاربری در اپلیکیشن‌های دوستیابی مبتنی بر مکان، مشخص شد افرادی که حالت‌های بدن باز دارند، بیشتر از افرادی که بسته و عکس گرفته شده‌اند، برای قرار ملاقات انتخاب می‌شوند.

7. بسیار شبیه به طرف دیگر

چندین سال تحقیق مداوم نشان داده است که این باور که شخصیت های مخالف یکدیگر را جذب می کنند، افسانه ای بیش نیست!

افرادی که شباهت های زیادی با یکدیگر دارند، احساسات و تجربیات مشابهی را از رویدادهای زندگی روزمره دریافت می کنند. این می تواند در درک و درک متقابل مؤثرتر باشد.

8. سازگاری در سه سطح: والد، بزرگسال و کودک

بر اساس تحقیقات اریک برن، روانشناس کانادایی، سازگارترین زوج ها در سه سطح با هم سازگار هستند. «برن» در کتاب معروف خود «بازی ها: روانشناسی روابط انسانی» بر اساس نظریه فروید می گوید: مردم سه حالت «من» دارند:

  1. والد تنها: چه آموخته ای؟
  2. کودک من: چه احساسی داری؟
  3. بزرگسالان: چه چیزی یاد گرفتید؟

به گفته مشاور ازدواج «پیتر پیرسون» با کمک چند سؤال می توان میزان سازگاری در هر سطح را تا حدودی سنجید.

  • والدین: آیا ارزش ها و باورهای مشترکی دارید؟
  • کودک: آیا شما سرگرمی ها و سرگرمی های مشترک دارید؟ آیا در برابر طرف مقابل درمانده هستید؟ آیا طرف مقابل را جذاب و خواستنی می دانید؟ دوست داری با هم سفر کنیم؟
  • بزرگسالان: آیا هر یک از شما فکر می کنید دیگری باهوش و باهوش است؟ آیا در حل مشکلات به خوبی همکاری می کنید؟

9. نگاه کردن به چشمان یکدیگر

روانشناس و استاد دانشگاه ماساچوست، “جوان کلرمن” (جوان کلرمن) گروه هایی متشکل از 72 دانشجو که یکدیگر را نمی شناختند تشکیل داد و از آنها خواست به مدت 2 دقیقه به چشمان یکدیگر نگاه کنند. دانش آموزان اظهار داشتند که پس از این کار تمایل و اشتیاق بیشتری نسبت به طرف مقابل پیدا کرده اند.

بنابراین، تماس چشمی طولانی مدت می تواند شما را با شخص دیگری مرتبط کند و حتی باعث ایجاد عشق و اشتیاق برای کسی شود که قبلاً هرگز ندیده اید.

10. پاسخ متقابل به نشانه ها و درخواست توجه

شروع و ادامه یک رابطه تا حد زیادی به رابطه دو طرف با یکدیگر بستگی دارد.

چهل سال تحقیق روانشناس جان گاتمن در مورد نشانه ها و درخواست ها سوال مهمی است. به عنوان مثال، اگر یک زن پرنده دوست به شوهرش نشان دهد که پرنده زیبایی در کنار آنها نشسته است، ممکن است مرد با نادیده گرفتن نشانه از دنبال کردن او اجتناب کند یا با درگیر شدن در موضوع مورد علاقه اش به او بپیوندد.

تأثیر و پیامدهای علائم بسیار چشمگیر است. بر اساس یکی از مطالعات گاتمن، میزان «همراه» در میان زوج هایی که پس از 6 سال از هم جدا شدند، 33 درصد و در میان زوج هایی که هنوز با هم زندگی می کردند، 87 درصد بود.

11. بویی که دارید

مطالعه ای در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد که برخی از زنان در حال تخمک گذاری بوی پیراهن یا تی شرت مردانه با سطح تستوسترون بالا را دوست دارند. این یافته با سایر علایق مبتنی بر تغییرات هورمونی مطابقت دارد.

12. شباهت به والدین جنس مخالف

تحقیقات روانشناس و استاد دانشگاه سنت اندروز «دیوید پرت» و همکارانش نشان داد: برخی افراد جذب افرادی می شوند که رنگ مو و چشمی مشابه والدینشان از جنس مخالف دارند. همچنین تمایل به افراد در سن نزدیک به سن والدین در زمان تولد تایید شد.

تحقیقات نشان داده است: زنانی که از والدین بالای 30 سال به دنیا می‌آیند، نسبت به زنانی که از والدین زیر 30 سال به دنیا می‌آیند، جذب مردان جوان‌تر و بیشتر جذب مردان مستقر می‌شوند. ترجیحات مردان تحت تأثیر سن مادر است، اما فقط در روابط طولانی مدت.

13. مراقبت از حیوانات خانگی

در یک مطالعه در سال 2014، 100 زن داستان هایی درباره مردان خواندند. به گفته زنان، مردانی که با سگ سروکار داشتند برای یک رابطه طولانی مدت مناسب تر بودند!

محققان بر این باورند که داشتن و مراقبت از سگ نشانه پرورش شایستگی، مسئولیت پذیری و پذیرش یک تعهد طولانی مدت است. همچنین باعث می شود شما باحال تر، شادتر و جذاب تر به نظر برسید.

اگر علاقه ای به داشتن سگ ندارید، خبر خوب این است که کافی است خود را در کنار سگ نشان دهید. داشتن سگ در کنار شما باعث افزایش علاقه دیگران به شناخت شما و ارتباط با شما می شود.

14. زیبایی به اندازه طرف مقابل یا کمتر

در مطالعه‌ای در سال 1996، شرکت‌کنندگان از نظر زیبایی و جذابیت رتبه‌بندی شدند و در قرارهای دوگانه فرستاده شدند. سپس از شرکت کنندگان خواسته شد تا میزان رضایت و علاقه خود را نسبت به طرف مقابل ارزیابی کنند. افراد جذاب تر سختگیرتر بودند. حتی زمانی که سطح جذابیت هر دو طرف یکسان بود یا سطح جذابیت فرد بالاتر بود، احتمال رضایت از قرار ملاقات با طرف مقابل کمتر بود.

اما این فقط برای افرادی صدق می کند که واقعا زیبا و جذاب هستند. برای اکثر مردم، بر اساس فرضیه شباهت، ما احتمالاً افرادی را دوست داریم که به اندازه ما زیبا هستند، اگر نه بیشتر.


بیشتر بخوانید  این ۲ بازیکن را قطعا پرسپولیسی بدانید+جزئیات

دیدگاهتان را بنویسید