مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۲ درمان خانگی قطعی برای از بین بردن سوزش ادرار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


روش های خانگی سوزش ادرار

سوزش ادرار ، تکرر ادرار و درد در ناحیه شکم و مثانه نشان می دهد که شما دچار عفونت مجاری ادراری شده اید. هر کسی ممکن است دچار این نوع عفونت شود. راه حل های خانگی ساده ای وجود دارد که می تواند مفید و موثر باشد.

سوزش ادرار شامل درد ، ناراحتی و سوزش در هنگام ادرار است. سوزش ادرار به تنهایی بیماری به حساب نمی آید بلکه یک نشانه است و طیف گسترده ای از بیماری ها می تواند موجب بروز این مشکل شود. شایع ترین علت آن عفونت مجاری ادراری است. گاهی سوزش ادرار خودبخود درمان می شود اما در موارد جدی تر بهتر است آن را درمان کنید.

1. جوش شیرین

قاشق چای خوری جوش شیرین را به یک لیوان آب اضافه کنید و با معده خالی به مدت یک هفته میل کنید این محلول قلیایی کمک می کند تا اسیدیته ادرار خنثی شود. این روش خانگی سوزش ادرار را درمان می کند، تکرر ادرار در حالی که حجم ادرار کم است و درد در ناحیه شکم و مثانه با این روش بهبود می یابد.

2. زغال اخته و کرنبری

دو توت معروف زغال اخته و کرنبری (شبیه زغال اخته می باشد) دارای خاصیت مهار کننده باکتری می باشند و در درمان عفونت های مجاری ادراری و عفونت کلیه موثرند.

3. آب کرنبری

2 تا 4 لیوان آب کرنبری روزانه میل کنید.

4. ویتامینC

در صورت بروز عفونت های مجاری ادراری، حداقل5000 میلی گرم و یا بیشتر ویتامین C در روز مصرف کنید. ویتامین C با اسیدی کردن ادرار مثانه را سالم نگه می دارد. غذاهای سرشار از ویتامین C یا مکمل‌های ویتامین C مصرف کنید

بیشتر بخوانید  ۱۴ خاصیت بی نظیر روغن دانه خیار برای پوست، مو، زیبایی

5. آناناس

حداقل یک فنجان آناناس برای کاهش و دفع عفونت مجاری ادرار مصرف کنید.

6. آب

مقدار زیادی آب بنوشید. 8 لیوان در روز آب بنوشید تا سوزش ادرار و تکرر ادرار و درد ناحیه شکم را هنگام ادرار را به حداقل برسانید. شما باید هر چهار الی پنج ساعت ادرار کنید.

7. بطری آب گرم

شما می توانید مقدار کمی آب بر روی اجاق گاز گرم کنید و آن را در یک بطری بریزید. بطری آب را روی ناحیه پایین شکم بگذارید تا درد ناشی از عفونت را درمان کند.

8. ماست

ماست حاوی پروبیوتیک است در واقع یک باکتری خوب است که باکتری های مضری که موجب عفونت دستگاه ادراری (UTI) می شوند را خنثی می کند. یک ایده خوب این است که به مصرف مرتب ماست عادت کنید، اما بسیار مهم است که برای درمان عفونت دستگاه ادراری ( که از بین برنده باکتری های مفید بدن است ) آنتی بیوتیک نیز مصرف کنید.

9. ریشه انگور اورگان، گیاه خوک طلایی، گیاه انگور خرس

این گیاهان با باکتری E. coliکه موجب عفونت دستگاه ادراری (UTIs)می شود، مبارزه می کنند.

10. سرکه سیب و عسل

1 قاشق چای خوری عسل، 1 قاشق چای خوری سرکه سیب و 8 اونس آب را با هم ترکیب کنید. هنگامی که سرکه و عسل با هم ترکیب می شوند یک محیط قلیایی در بدن ایجاد می کنند و باعث تسکین و محیط اسیدیته مجاری ادراری می شوند.

11. چوب صندل و برگاموت(ترنج)

چوب صندل یک ضد عفونی کننده قدرتمند است و باید به وان حمام افزوده شود، این گیاه همانند ترنج می تواند احساس خارش و سوزش ادرار را از بین ببرد. دوز مصرفی این دو روغن یا اسانس 2 تا 3 قطره است که باید با هم ترکیب شوند و استعمال شوند.

بیشتر بخوانید  علائم، تشخیص و پیشگیری از سرطان معده

12. بابونه

برای کاهش درد و سوزش ادرار بابونه داخل وان حمام بریزید. دمنوش بابونه آماده کنید و آن را به وان حمام اضافه کنید و برای مدت 20 دقیقه در آن بمانید. شما می توانید از بابونه به عنوان کمپرس گرم استفاده کنیدو اسانس یا روغن بابونه را در آب گرم وان بریزید. سپس یک حوله قدیمی را در محلول خیس کنید و برای آرامش روی ناحیه پایین شکم یا لگن قرار دهید. یا این که می توانید چای کیسه ای بابونه را در یک حوله ای قدیمی بپیچید و روی ناحیه پایین شکم یا لگن قرار دهید.

تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید:

درمان عفونت و سوزش ادرار در دوران بارداری

علت سوزش ادرار چیست؟چگونه سوزش ادرار خود را درمان کنیم؟خانم ها بخوانید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *