مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۲ خاصیت شگفت انگیز عسل و دارچین

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در مورد خواص عسل و دارچین چه می دانید؟


عسل و دارچین خواص عجیبی دارند که ما در این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم.خواص این ترکیب شامل کنترل دیابت ،درمان آکنه ،درمان سوختگی، جلوگیری از عفونت، درمان عفونت های دستگاه ادراری، افزایش سطح انرژی، افزایش سلامت دهان، کاهش خطر بیماری قلبی، مدیریت بیماری های قلبی، درمان آلرژی ها و جلوگیری از یبوست است. .


از ترکیبی از عسل و دارچین به عنوان یک درمان طبیعی برای هر نوعی بیماری که ممکن است قبل از آن تجربه کرده اید استفاده کنید. چرا که نه؟ هر دو از شهرت قابل توجهی برخوردارند و به خوبی در طول دو هزار سال استفاده شده اند، که در پزشکی رایج و همچنین فرهنگ چینی، یونانی و مصری مشهور هستند.


اگر قبلا هرگز از آن استفاده نکرده اید، ممکن است در مورد اثربخشی آن کمی نگران باشید. با این حال، این دو ماده غذایی طبیعی هستند که احتمالا در خانه شما در حال حاضر وجود دارد توصیه ما به شما این است که حداقل یک بار آن را امتحان کنید.


1. کنترل دیابت :


سالهاست که مصرف دارچین برای کنترل قند خون بهتر از مصرف داروهای تجویزی مفید است. هنگامی که با عسل ترکیب می شود،بسیار مقوی می شود زیرا عسل سرعت جذب گلوکز را در خون کاهش می دهد و باعث کاهش فشارهای انسولین می شود که ممکن است در هر زمان رخ دهد.


این ترکیب همچنین به شدت از کبد شما محافظت می کند و احتمال بروز عوارض دیابت و بیماری کبدی ، افزایش آنزیم ها و حتی هپاتیت را کاهش می دهد ترکیبی از دارچین و عسل به طور مثبت پروتئین چربی شما را بهبود می بخشد، به طوری که مسائل مربوط به چربی بیش از حد از خون از محیط نامنظم متابولیک نیز کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید  چگونه خرچنگ را بپزیم و گوشت آن را از پوسته جدا کنیم؟


2. درمان آکنه :


در مقایسه با مصرف، این بار ترکیبی از دارچین و عسل به طور موضعی به چهره یا دیگر مناطق بدن که ممکن است مستعد ابتلا به آکنه است استفاده شود. این ترکیب دارای خواص ضد میکروبی قوی است که به جلوگیری از عفونت باکتریایی از فولیکول های موی اشباع شده کمک می کند. علاوه بر این دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان قوی است که باعث کاهش رشد جوش شده نیاز به لایه بردارهای قوی حاوی الکل ندارد.


3.درمان سوختگی :


همانطور که قبلا ذکر شد، ترکیبی از عسل و دارچین دارای خواص ضد میکروبی قوی است، که در پیشگیری از عفونت پس از زخم یا سوختگی ایده آل است. حتی در بهبودی سوختگی ها موثرتر از طب سنتی است که برای این منظور طراحی شده است. شواهد این استفاده از فرهنگستان چینی است.


4. از عفونت جلوگیری کند :


عفونت های ناشی از باکتری E. coli یا استافیلوکوک ها بسیار شایع هستند. مطالعات نشان داده اند که اسانس های موجود در دارچین دارای خواص قوی باکتری استاتیک هستند که مانع از رشد و تکرار مجدد این موجودات می شود.


عسل نیز به علت تحریک سیستم ایمنی بدن شناخته شده است، بنابراین وقتی که با دارچین ترکیب شده است، می تواند مقاومت شما را به عفونت های معمولی افزایش دهد. مصرف عسل و دارچین زمانی که دوره سرماخوردگی یا آنفولانزا در مرحله وخامت قرار دارد می تواند باعث جلوگیری از این بیماری شود.


5. درمان عفونت های دستگاه ادراری :


گفته می شود که دارچین یکی از چهار قوی ترین داروهای طبیعی برای درمان عفونت های دستگاه ادراری است که اغلب به علت باکتری های منفی مانند E. coli است. در حالی که آب قره قاط یکی دیگر از داروهای رایج طبیعی برای درمان UTI های خفیف است، اگر همراه با دارچین و عسل باشد، توانایی ضد باکتری مخلوط می تواند چندین بار افزایش یابد. این همچنین توضیح می دهد که چرا افرادی که به طور منظم دارچین و عسل مصرف می کنند، احتمال ابتلا به UTI در آن ها کمتر است.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه پتاژ قارچ با پنیر پیتزا


6. افزایش سطح انرژی :


عسل انرژی بدن را تامین می کند، که برای قرن ها به عنوان یک ماده خوب با گلیسمی پایین استفاده می شود، زمانی که به انرژی بیشتر نیاز داریداز دارچین استفاده کنید زیرا که جذب گلوکز را به سلول های عضلانی افزایش می دهد دارچین همچنین کمک می کند تا سطح قند خون را تثبیت کند.


خخواص بی نظیر دارچین و عسل


7. بهداشت دهان و دندان :


دارچین و عسل یک ترکیب مؤثر طبیعی برای نگهداری دهان و دندان سالم هستند،باعث می شود حدود 35٪ کاهش میزان انسداد پلاک و بیماری دهانی را داشته باشیم.


8. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی :


عسل حاوی بسیاری از ترکیبات طبیعی پلی فنول است که در پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار مفید است زیرا باعث کاهش آسیب اکسیداتیو به عروق خونی و جلوگیری از تنگ شدن آنها می شود. تحقیقات انجام شده در ایران نیز نشان داد که عسل ممکن است بتواند ریتم های نامنظم قلب را درمان کند.


9. بیماری آرتروز را مدیریت می کند :


مخلوط عسل و دارچین یک درمان سالم است که برای درمان عفونت های التهابی مفصل در طول مدت طولانی قبل از شروع داروهای نسخه دار استفاده می شود. این احتمالا به دلیل ماهیت قوی ضد التهابی همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آنها است.این مخلوط را هم به صورت خوراکی و هم موضعی می توانید مصرف کنید.


10. درمان آلرژی :


به نظر می رسد مصرف عسل با کاهش آلرژی ها رابطه مثبتی داشته باشد. اضافه کردن دارچین به جلوگیری از التهاب در راه های هوایی کمک می کند، که می تواند باعث برونش اسپاسم و آسم در افراد حساس شود.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه مرغ چینی با سس تاتار جدید و خوش طعم


11. درمان گلو درد :


در حالی که گلودرد یک بیماری جزئی است، باعث ناراحتی شده و اذیت کننده است عسل و دارچین به طور موثر می تواند عفونت ناشی از گلودرد را نیز درمان کند. هنگامی که دارچین به مخلوط اضافه می شود، آنتی بیوتیک آن را قوی می کند، التهاب را کاهش می دهد و می تواند سرعت بهبودی شما را افزایش دهد. به جای رسیدن به لوزی های مختلف گلو درد، دفعه بعد با استفاده از مخلوط دارچین و عسل که شما به راحتی می توانید در انبار خود پیدا کنید.


12. از یبوست جلوگیری می کند :


در حالی که نه عسل و دارچین دارای مقدار زیادی فیبر هستند، هنوز هم می توانند از یبوست جلوگیری کنند، زیرا فعالیت های مفید آنها بر روی باکتری های پروبیوتیک در روده باعث این موضوع می شود. این باکتری ها برای هضم خوب و همچنین انتقال مواد زائد در سراسر دستگاه گوارش ضروری است. علاوه بر این، ترکیبی از دارچین و عسل شامل اختلالات گوارشی و تولید بیش از حد گاز می تواند موجب نفخ شود.


divider


بیشتر بخوانید :


گیاهان و مواد غذایی سرشار از آهن


اگر عمر طولانی میخواهید این مواد غذایی را مصرف کنید!


مواد غذایی مفید در زمان آلرژی در فصل بهار


ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم


معصومه راهی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *