۱۰ گیاه آپارتمانی خطرناک برای سگ | اگر سگ دارید از نگهداری این گیاهان پرهیز کنید


حتی اگر سالهاست از یک گیاه سمی در خانه نگهداری می‌کنید و سگ شما تا به حال سراغش نرفته است، هیچ اطمینانی نیست که همین امروز به آن علاقه‌مند نشود. ما نمی‌دانیم که چرا یک سگ ممکن است ناگهان تصمیم بگیرد گیاهی را بجود که سال‌ها در خانه شما بوده است. به همین دلیل مهم است که بدانید چه گیاهان سمی در خانه یا باغ شما وجود دارد تا بتوانید از حیوان خانگی خود محافظت کنید.

برخی از گیاهان ممکن است باعث ناراحتی خفیف شکم و استفراغ شوند و بعضی دیگر می‌توانند علائم تهدید کننده زندگی مانند مشکلات قلبی، تشنج یا مرگ را ایجاد کنند.

شدت واکنش سگ شما همچنین به میزان بلعیده شده (فقط یک گاز زدن در مقابل خوردن کل گیاه) و وزن سگ بستگی دارد.  همچنین سگی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند صرع دارد نیز ممکن است در معرض خطر بالاتری برای عوارض باشد.

در نهایت، اگر می‌دانید که حیوان خانگی شما یک گیاه خوار است یا حیوان خانگی جدیدی دارید و از عادات او مطمئن نیستید، مراقب آنها در اطراف گیاهان آپارتمانی باشید. همچنین به دلایل زیادی نباید توله سگ ها را در حیاط تنها گذاشت، از جمله این واقعیت که آنها دائماً در هنگام دندان درآوردن همه چیز را می‌جوند!

برای اطمینان بهتر است این ۱۰ گیاه را از خانه خود خارج کنید و از گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی استفاده نمایید.

۱۰ گیاه آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی

۱. نخل سیکاس

شاید ندانید که این نخل زیبا با ظاهر جذاب خطرنا‌ ترین گیاه آپارتمانی در لیست برای سگ‌ها است. نخل سیکاس حاوی سیکاسین است و اگر سگ آن را بخورد می‌تواند باعث نارسایی کبدش شود.

بیشتر بخوانید  بررسی دلایل انبارهای دام در بنادر - آژانس مهر اخبار ایران و جهان

۲. برگ انجیری

این گیاه آپارتمانی بسیار محبوب دارای سوراخ هایی شبیه به پنیر سوئیسی است که از نظر بصری قابل توجه است. اما برگ انجیری نوعی فیلودندرون است که حاوی اگزالات های کلسیم نامحلول است که می تواند باعث استفراغ خفیف و تورم لب‌ها، زبان و پشت گلو شود.

۳. دیفن باخیا

این گیاه محبوب قدیمی، یک گیاه مقاوم است و به راحتی رشد می‌کند، بنابراین می‌بینید که در همه جا فروخته می‌شود. اما دیفن باخیا نیز حاوی اگزالات کلسیم نامحلول است که می‌تواند باعث استفراغ و تورم دهان و گلو شود.

۴. دراسنا

انواع مختلفی از این گیاه آپارتمانی وجود دارد که همه آنها حاوی ساپونین هستند که می‌تواند باعث استفراغ خونی و ترشح بیش از حد بزاق در حیوان شود.

۵. اسپاتی فیلوم

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی بسیار رایج، گیاه آپارتمانی اپاتی فیلوم است. این گیاه حاوی اگزالات‌های کلسیم نامحلول است که باعث استفراغ، ترشح آب دهان و سوزش دهان و لب‌ها در حیوانات خانگی می‌شود.

۶. سانسوریا

این گیاه آپارتمانی مقاوم به دلیل شکل جذاب و چشمگیرش مورد علاقه کسانی است که در خانه خود گیاهان آپارتمانی دارند. اما گیاه سانسوریا حاوی ساپونین‌هایی است که می‌تواند باعث تهوع، استفراغ و اسهال شود.

۷. پتوس

پوتوس انواع مختلفی دارد، از خانواده پتوس‌ها می توان به پتوس طلایی، پتوس ابلق و پتوس نقره‌ای اشاره کرد. تمام انواع این گیاه پتوس حاوی اگزالات کلسیم نامحلول است که باعث استفراغ، ناراحتی شدید دهان و تورم دهان می شود.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و دیگر کاربران ستاره به اشتراک گذارید.

بیشتر بخوانید  مطالبه‌گری برای اجرای معروف و نهی از منکر بدون توجه به آداب آن، مشکل‌آفرین می شود

دیدگاهتان را بنویسید