مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۰ فیلم برتر سی و پنجمین جشنواره فجر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ده فیلم برتر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به انتخاب مردم

سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ در تهران برگزار شد. ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ با انتشار فراخوان کار سی و پنجمین دوره فیلم فجر آغاز شد. در این دوره از جشنواره ۴۴ فیلم بعنوان چشم‌انداز سینمای ایران (سال ۹۶) که ۳۳ فیلم آن در بخش سودای سیمرغ و ۱۱ فیلم دیگر در بخش غیر رقابتی، ۱۱ فیلم در بخش سینما حقیقت (مسابقه آثار مستند بلند) و ۲۳ فیلم در بخش فیلم کوتاه حضور داشتند.

هیئت داوران این دوره از جشنواره شامل محمدرضا هنرمند، شهرام اسدی، محمدمهدی دادگو، محمدرضا تخت‌کشیان، رؤیا نونهالی، ایرج رامین‌فر و اکبر نبوی می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز نخست سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۵/۱۱/۱۱) در سینماهای مردمی، توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

فهرست فیلم ها بدون اولویت به شرح زیر است:

  • تابستان داغ
  • انزوا
  • سدمعبر
  • رهایی از بهشت
  • مادری
  • رگ خواب
  • اسرافیل
  • کوپال
  • یک روز بخصوص
  • اشنوگل

تابستان داغ فیلم برتر جشنواره فجر 95

 فیلم تابستان داغ

فیلم تابستان داغ به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد می باشد . این فیلم برای اولین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوب مردم و داوران مواجه گردید و رکورد نامزدی در بخش مسابقه سودای سیمرغ (با 12 عنوان) را شکست.

این فیلم اولین ساخته ابراهیم ایرج زاد می باشد. فیلمبردارى تابستان داغ اواخر تیرماه با تقدیم احترام به استاد عباس کیارستمى در حوالى اتوبان ارتش آغاز شد و اوایل شهریورماه 95 در ورداورد به پایان رسید.

داستان فیلم تابستان داغ

نسرین چون نمی تواند در صورت طلاق از همسرش سرپرستی دختر 6 ساله اش را بگیرد، بنابراین زندگی اش را جمع کرده بی اطلاع از شوهر به گوشه ای از شهر پناه می برد و برای گذران زندگی مشغول کار در مهدکودک بیمارستانی می شود ولیه شوهرش آنها را پیدا می کند

بازیگران فیلم تابستان داغ

پریناز ایزدیار / على مصفا / مینا ساداتى / یسنا میرطهماسب / مانیا علیجانى و صابر ابر/ بازیگران خردسال: مانیا علیجانی، پرهام محمدی

نقد فیلم تابستان داغ

تابستان داغ حس‌وحال تلفیقی جالبی از فیلم موفق سال گذشته‌ی سعید روستایی، ابد و یک روز، و سینمای اصغر فرهادی را در خود دارد؛ اما با این وجود می‌توان گفت که فیلم روی پای خودش می‌ایستد.

بازی‌ها، کارگردانی به‌ویژه از نظر فضاسازی (که بی‌تردید نتیجه‌ی همکاری با یک فیلم‌بردار بزرگ است)، فیلم‌برداری هومن بهمنش (که با رنگ‌ولعاب قاب‌ها و حتی عمق‌میدان‌هایش بهترین نمونه در دو روز اول جشنواره بود) و موسیقی میخکوب‌کننده‌ی فیلم، دست‌کم اغلب تماشاگران و سینمادوستان را در اولین مواجهه می‌تواند مرعوب کند.

از نکته‌های جالبی که در نشست خبری به آن اشاره شد این‌که خانه‌ی فیلم، حاصل کُلاژ سه خانه است و زحمت زیادی برای طراحی صحنه‌اش کشیده شده. بهمنش در این خصوص اضافه کرد که در فیلم‌برداری هم تمام تلاش بر این بوده است که این فضاهای متفاوت یکدست و یکی به چشم بیایند.

دیگر نکته‌ی جالب نشست خبری، اشاره‌ی کارگردان به شرایط ایده‌آل و امکانات کامل ساخت فیلم بود و این‌که دو سال زمان برد تا تابستان داغ ساخته شود (درست بر خلاف اغلب فیلم‌سازان که معمولاً به شرایط ایده‌آل‌شان نمی‌رسند). او از همه‌ی اعضای گروه تولید تشکر کرد.

بیشتر بخوانید  سردار آزمون از نامزدش رونمایی کرد + عکس

انزوا فیلم برتر جشنواره فجر 95

فیلم انزوا

کارگردان : مرتضی علی عباس میرزایی

امیرعلی دانایی ایفاگر نقش اصلی این فیلم سینمایی است و علاوه بر او ۵ بازیگر زن از جمله بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی و با معرفی لعیا عباس میرزایی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

همایون ارشادی، سیامک صفری، علی استادی، مهران رجبی، امید روحانی، وحید نفر و نادر فلاح نیز دیگر بازیگران مرد این فیلم سینمایی پربازیگر را تشکیل می‌دهند.


سدمعبر فیلم برتر جشنواره فجر 95

فیلم سدمعبر

فیلم سد معبر به کارگردانی محسن قرایی و نویسندگی سعید روستایی یکی از فیلم های بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر می باشد و آن طور که به نظر می رسد یکی از مهمترین آثار این جشنواره خواهد بود.

یکى از نقاط قابل توجه فیلم حضور سعید روستایى به عنوان فیلمنامه نویس در “سد معبر” است. سعید روستایى که سال گذشته با “ابد و یک روز” پدیده جشنواره فجر بود امسال با فیلمنامه “سد معبر” در جشنواره حضور دارد.

“سد معبر” پس از مدتها بلاتکلیفى سرانجام تابستان سال 95 در تهران کلید خورد.

بازیگران فیلم سد معبر

حامد بهداد / باران کوثری / نادر فلاح / اکبر رحمتی / آوا شریفی / عرفان ناصری / مرتضی آقاحسینی / بهرام سروری نژاد / سجاد رحیمی / غلامعلی رضایی / فتح الله طاهری / مهدی میری / نگار عابدی / علیرضا کمالی نژاد / گیتی قاسمی / حسام محمودی / بازیگر خردسال: رونیکا نعمت الله و با حضور محسن کیایی

داستان و موضوع فیلم سد معبر

فیلم سینمایی سد معبر دارای موضوعی اجتماعی است.

سد معبر از جمله فیلم هام پرلوکیشن امسال است. به دلیل اینکه شخصیت اصلى فیلم با بازى حامد بهداد مامور سد معبر است فیلمنامه ایجاب مى کرد فیلمبردارى در مکان هاى بسیار شلوغى از جمله بازار تهران، اتوبان هاى مناطق مختلف و … انجام شود.


رهایی از بهشت فیلم برتر جشنواره فجر 95

 رهایی از بهشت

  • کارگردان: علی نوری اسکوئی
  • نویسنده: مجید آسودگان
  • تهیه‌کننده: علی نوری اسکوئی

خلاصه‌‌‌‌‌ فیلم رهایی از بهشت

یه سالن بزرگ تقریبا خالی که تعدادی زیادی رخت خواب روی زمین پهن شده و بچه های قد و نیم قدِ آمادهِ خواب دور یک مرد با چهره خیلی جدی جمع شده اند. همه چیز با یک عکس ساده شروع شد. به نظر می رسید مرد مشغول تعریف کردن قصه برای بچه هاست.

بچه ها سرپا گوش بودند و محو قصه مرد شده بودند. سالها بعد هر کدوم از این بچه ها روایت و داستان خودشون رو از اون شب و اون روزگار داشتند. مرد و قصه هاش به زندگی خیلی از اونها معنا و مفهوم داد، پس اونها و قصه هاشون هم می توانست به زندگی دیگران شکل بدهد.


مادری فیلم برتر جشنواره فجر 95

 فیلم مادری

فیلم مادری اولین ساخته رقیه توکلی یکی از فیلم هایی است که در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

تصویربرداری “مادرى” اواخر دى ماه سال 94 آغاز شد و اواخر بهمن ماه به پایان رسید. عوامل که قصد داشتند فیلم را براى جشنواره فجر امسال آماده کنند بدون عجله مراحل فنى را انجام دادند تا فیلم براى جشنواره امسال آماده شود و این اتفاق هم افتاد.

رقیه توکلی کارگردان مادری دارای مدرک کارشناسی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و ساخت بیش از 30 فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه کاری خود دارد که برای آن‌ها جوایز معتبر و متعدد داخلی و خارجی دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید  سلفی مهناز افشار با کیف عجیبش + عکس

خلاصه داستان فیلم مادری

فیلم درباره زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق‌ خود را رها کرده و دیگر عشقش او را رها کرده است. آن‌ها یک تنه روبروی مشکلات و مسائلی که سر راه دارند، ایستادگی می‌کنند و حرکتی رو به جلو دارند تا اینکه …

هانیه توسلی و نازنین بیاتی نقش دو خواهر فیلم را بازی می کنند و نقش هایی هم به بازیگران بومی یزدی داده شده است . نکته جالب در مورد “مادری” این است که نقش های اصلی آن لهجه یزدی ندارد و گویا این دو خواهر براى زندگى به یزد رفته اند و به همین دلیل در فیلم لهجه ندارند.

بازیگران فیلم مادری

نازنین بیاتی، هانیه توسلی، هومن سیدی، ملیسا ذاکری،‌ مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی


رگ خواب فیلم برتر جشنواره فجر 95

فیلم رگ خواب

حمید نعمت الله رگ خواب را که پیش از این “مینا” نام داشت سال گذشته ساخت اما طولانى شدن زمان فیلمبردارى و مراحل فنى باعث شد تا اولین نمایش فیلم یک سال طول بکشد.

نعمت الله پیش از این همه فیلم هایش را برای نخستین بار در جشنواره فجر نمایش داده است و قرار است این اثر وی هم نیز در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر 95 به نمایش در آید. از نکات مهم این فیلم توجه بیش از حد هیئت انتخاب به آن می باشد.

خلاصه داستان فیلم رگ خواب

اوج و فرود رابطه اى میان یک زن و مرد … فیلم درباره اضمحلال یک زن است.

مینا با بازی لیلا حاتمی که از همسر خود طلاق گرفته است در جستجوی کار است.او که تحصیلات کارشناسی را نیمه‌کاره رها کرده درحالی‌که به دنبال کار است با شخصی به نام کامران آشنا می‌شود. کامران که مدیریت یک رستوران فست فود را به عهده دارد ابتدا به بهانه کمک به مینا وارد زندگی‌ اش می‌شود اما کم‌کم رابطه عاطفی بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

همه‌ی اتفاقاتِ قبل از جدایی، از بحث مورد نظرِ فیلم خارج می‌شوند و زندگی مینا در روزهای بعد از طلاق به محور اصلی داستان تبدیل می‌شود.


اسرافیل فیلم برتر جشنواره فجر 95

فیلم اسرافیل به کارگردانی آیدا پناهنده جدیدترین اثر وی همزمان با سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اکران می گردد و در بخش مسابقه سودای سیمرغ نیز حضور دارد.

فیلم اسرافیل

داستان و موضوع فیلم اسرافیل

“اسرافیل” درامی درباره چالش ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است و در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛مردى که ماهى را دوست داشت بازگشته است. دخترى که بهروز را دوست دارد باز مى گردد…مرده گان زنده مى شوند

بازیگران فیلم اسرافیل

هدیه تهرانی / پژمان بازغی / مریلا زارعی /علی عمرانی /سهیلا رضوی /فرهاد جم /پوریا رحیمی سام / هدی زین العابدین/ سودابه جعفر زاده،شهروز دل افکار و افشین سلیمان پور

فیلمنامه ی “اسرافیل” نوشته ی مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری است و مستانه مهاجر همسر پژمان بازغی تهیه کنندگی فیلم را بر عهده دارد.


کوپال فیلم برتر جشنواره فجر 95

فیلم کوپال

کارگردان فیلم کوپال: کاظم مولایی

این فیلم قصهٔ یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام «دکتر احمد کوپال» است که در روز آخر سال با یک چالش غریب در زندگی‌اش مواجه می‌شود.

بازیگران : لوون هفتوان (کوپال), نازنین فراهانی (فیروزه), پوریا رحیمی سام (کلیدساز), شارون (هایکو)

بیشتر بخوانید  فرهاد مجیدی مد عجیبی را دنبال می کند!

یک روز بخصوص فیلم برتر جشنواره فجر 95

فیلم یک روز بخصوص

فیلم یک روز بخصوص به کارگردانی همایون اسعدیان تازه ترین ساخته وی پس از چهارسال می باشد و در جشنواره فیلم فجر 35 در بخش مسابقه سودای سیمرغ نیز حضور دارد.

فیلمبرداری این فیلم بهمن و اسفند ماه 94 در تهران انجام شد . فیلم سینمایی یک روز بخصوص از نظر بسیاری از منتقدین یکی از شانس های اصلی دریافت سیمرغ بهترین فیلم محسوب می شود.

موضوع و داستان فیلم یک روز بخصوص

حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.

بازیگران فیلم یک روز بخصوص

مصطفی زمانی / فرهاد اصلانی / پریناز ایزدیار / محسن کیایی / شیرین آقا کاشی / شیرین یزدان بخش با معرفی افسانه کمالی / مجتبی پیرزاده / بازیگر خردسال: ایلیا نصر الهی

فرهاد اصلانی پس از هشت سال بار دیگر در این فیلم جلوی دوربین اسعدیان رفته است و محسن کیایی یکی از متفاوت ترین نقش ها را ایفا کرده است.

عوامل فیلم یک روز بخصوص

  • تهیه کننده و کارگردان: همایون اسعدیان
  • نویسندگان: همایون اسعدیان و مجید قیصری
  • مجری طرح: مازیار میری
  • مدیر فیلمبرداری: علی قاضی
  • مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: مریم هژیروند
  • طراح چهر‌ه‌پردازی: مهردادمیرکیانی
  • طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری
  • صدابرداران: ساسان نخعی، محمود کاشانی
  • مدیر تولید: مجید کریمی
  • منشی صحنه: ندا قائدی
  • دستیار اول فیلمبردار: آرش رمضانی
  • عکاس: مهدی دلخواسته
  • مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی
  • مدیر تدارکات: سید رسول سید حاتمی

اشنوگل فیلم برتر جشنواره فجر 95

فیلم اشنوگل

درباره فیلم اشنوگل

یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می آید که نشان می دهد احتمالا یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقین قرارگاه اشرف با دشمن همکاری کرده…

فیلم سینمایی اشنوگل روایتی از شهدای غواص

اشنوگل فیلمی به کارگردانی علی سلیمانی و هادی حاجتمند، نویسندگی ابراهیم اصغری و مهدی محمدی و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری با بازی برزو ارجمند و ماه چهره خلیلی ساخته سال 1395 است.فیلم سینمایی اشنوگل

اشنوگل ساخته مشترک علی سلیمانی و هادی حاجتمند یک اثر دفاع مقدسی با موضوعی نو و جسورانه است. فیلمی که پرده ای دیگر از دلاوری ها و مظلومیت های رزمندگان اسلام به ویژه حماسه سازان غواص را به تصویرکشیده است.

اشنوگل در ادامه سینمایی کردن دلاوری ها و شهادت های مجاهدان غواص در جبهه های نبرد حق علیه باطل ساخته شده و سوژه ای پرتنش را وارد قصه تازه و گیرای خودکرده است.

روایتی کوتاه از داستان فیلم سینمایی اشنوگل

فیلم سینمایی اشنوگل روایت یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است، حالا پس از 30 سال اطلاعاتی به دست می آید که نشان می دهد احتمالاً یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقین قرارگاه اشرف با دشمن همکاری کرده است.


بیشتر بخوانید:

۱۰ فیلم برتر سی و ششمین جشنواره فجر

انتقاد تند امیرفضلی به جشنواره فجر

نقد فراستی بر فیلم سینمایی تختی در جشنواره فجر

نقد جنجالی مسعود فراستی از فیلم: شبی که ماه کامل شد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *