مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۰ درمان خانگی سندروم قاعدگی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



درمان سندرم قاعدگی برای بسیاری از زنان،شامل گرفتگی عضلانی دردناك، دل درد و کمر دردهای بسیار زجر آور است.شاید با خود فکر کنید که جز مصرف مسکن راه درمان دیگری برای این معضل وجود ندارد در حالی که درمان های مؤثرخانگی بسیاری وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید..

این درمان ها بسیار بی خطر ،موثر و ارزان بوده و در دسترس همگان هستند…


درمانهای عالی برای سندروم قاعدگی



1.استفاده از کیسه آب گرم (گرم نگه داشتن بدن)


اگر تا به حال ورزش کرده اید و دچار گرفتگی عضلانی شده اید، حتما سعی کرده اید تا موضع را گرم نگه دارید تا درد آن را تسکین دهید. پس از تمرین، ممکن است به سونا بروید. همانطور که معلوم است، این تمرین همچنین می تواند در کاهش گرفتگی های قاعدگی کمک کند.


شما هم می توانید از یک بطری آب گرم برای شکم و کمر استفاده کنید. این کار علاوه بر کم کردن درد ناشی از گرفتگی، می تواند به کاهش ریزش دیوار رحم کمک کند و درد را کاهش دهد…


2. چای بابونه


چای بابونه به عنوان یک درمان طبیعی برای استرس و اضطراب به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و به شما کمک می کند که خواب راحتی داشته باشید. اما این تنها یکی از خواص آن است ، این چای باعث تسکین درد کمر و درد قاعدگی شود .


تحقیقات نشان داده است که چای بابونه حاوی یک یا چند عنصر دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش شدت درد ناشی از کمردرد قاعدگی کمک کند. این موضوع توسط آزمایشات نمونه های ادرار زنان با توجه به چای تأیید شد، که در آن ترکیباتی به نام هیپوراترا کشف شد که یک ترکیب ضد التهاب طبیعی است. افراد همچنین درد کمتری را پس از مصرف چای گزارش کردند.

بیشتر بخوانید  بهترین مارک کاپ قاعدگی کدام است ؟


3.تمرین و ورزش


بسیاری از زنان در طول دوره قاعدگی، خود را از ورزش کاملا دور می کنند،این کار اشتباه بزرگی است. یکی از طبیعی ترین راه ها برای تسکین درد ورزش است .اندورفین ها، که به طور قابل توجهی ضد درد هستند بسیار قوی هستند.


اندورفین ها بسیار قدرتمند هستند ورزش آنها را بسیار تقویت کرده و به همین ترتیب باعث کاهش درد خواهد شد. ورزش همچنین گردش خون را به ناحیه شکمی افزایش می دهد، به طوری که تخلیه سریعتر اتفاق می افتد. همراه با طبیعت ضد التهابی ورزش، می توانید از گرفتگی عضلات نیز خلاص شوید…


4.خوردن شوید


شوید در بسیاری از غذاها رایج است و اغلب در سراسر جهان یافت می شود. شوید دارای دو ویژگی منحصر به فرد است که کمک می کند تا کمردرد قاعدگی را کاهش دهد و کل دوره قاعدگی را کمتر کند. اولا، توانایی شوید به طور مستقیم درد و التهاب را از بین می برد. در یک مطالعه مشخص شد که شوید نفخ را کاهش می دهد و می تواند گرفتگی دردناک را کاهش دهد….


5.نوشیدن کافی آب


یک تصور اشتباه وجود دارد و آن این است که خوردن آب باعث تحریک بیشتر شده و درد دوران قاعدگی را بیشتر می کند ، اما این کاملا بی اساس است. آب به وسیله اقدامات خود بر روی الکترولیت ها، راهی برای متعادل کردن خود دارد.


هنگامی که فراوانی سدیم در خون وجود دارد، بدن سعی می کند آن را از طریق ادرار با آب برطرف کند. کم آبی بدن باعث افزایش سدیم در بدن شده و ایجاد درد می کند. نوشیدن مکرر آب آشامیدنی به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به گرفتگی عضلانی را کاهش می دهد. برای ترس از احتباس از نوشیدن آب نترسید زیرا با این کار آب بدن را تنظیم کرده و از درد قاعدگی جلوگیری می کنید.

بیشتر بخوانید  برای گرگرفتگی در زمان یائسگی چی بخوریم ؟


درمان سندرم قاعدگی در خانه


6.ماهی بخورید


در حالی که چربی ها به طور معمول در طول دوره قاعدگی توصیه نمی شود زیرا ممکن است درد را افزایش دهند (به عنوان چربی در پروستاگلندین و القای القایی)، برعکس روغن ماهی ضد التهاب طبیعی است و می تواند به تسکین تحرک و انتقال درد کمک کند. اگرچه به تنهایی بعید است اثر عمده ای داشته باشد، زمانی که با سایر داروهای خانگی استفاده می شود، بسیار بهتر اثر خواهد کرد…


7.ماساژ با روغن


ماساژ با روغن برای از بین بردن درد قاعدگی در هنگام گرفتگی عضلانی بسیار مؤثر است، اما برای اثر بیشتر باید در طول ماه استفاده شود. اسانس ها از جمله اسطوخدوس و میرورام به ویژه بابونه دارای طبیعت بسیار آرام بخش هستند.


بخشی از اثرات آن به علت آرام شدن سیستم عصبی می تواند از تحریک و درد جلوگیری کند ماساژ با روغن همچنین جریان خون را بهبود می بخشد و گفته می شود که مدت زمان درد از 2.5 روز به میانگین 1.8 کاهش می یابد. اطمینان حاصل کنید که این روغن ها را برای بهتر شدن اثر آن رقیق می کنید..


8.چای زنجیبل بنوشید


زنجبیل یکی از بهترین گیاهانی است که به کاهش درد و کاهش التهاب کمک می کند، بهترین راه برای این کار این است که ظرف 5-10 دقیقه یک تکه زنجبیل را در آب گرم ببجوشانید و سپس آن را به مدت طولانی بخورید. در صورت تمایل می توان آن را با عسل شیرین کنید.


زنجبیل نیز به طور سنتی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود زیرا باعث تخریب بافت رحم در طول دوره قاعدگی می شود. این می تواند مدت زمان خونریزی و گرفتگی را کاهش دهد .

بیشتر بخوانید  علت بیماری پوستی درماتوفیتوز (قارچ پوستی) + بهترین راه درمان


9. منیزیم بخورید


غذاهای غنی از منیزیم برای هر کسی که مصرف می کنند بسیار عالی است، منیزیم به عنوان یک ماده معدنی طبیعی شناخته شده است که به کاهش درد کمک می کند، منیزیم التهاب عضلات را کم می کند. از آنجایی که گرفتگی عضلات قاعدگی و اساسا انقباض عضلات دردناک است، هر چیزی که به تنظیم عملکرد آن کمک می کند، درد را کم می کند. مواد غذایی غنی از منیزیم شامل سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، بادام، لوبیای سیاه و آووکادو هستند.


10.طب سوزنی و طب فشاری


طب فشاری و طب سوزنی دو تکنیک هستند که از طریق دستکاری کانال های الکتریکی بر روی پوست کار می کنند و به نوبه خود با تغییر اعصاب قادر به انتقال محرک ها می شوند. اگر چه طب سوزنی نیاز به آموزش های تخصصی زیادی دارد و به ویژه برای درمان خانگی نیست، طب فشاری آسان تر انجام می شود و شبیه ماساژ است ، اما با توجه به عقلانیت پزشکی چینی، پاکسازی کانال های مسدود شده می تواند به کاهش درد ناشی از گرفتگی های قاعدگی کمک کند.


درمان سندروم قاعدگی در خانه


کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .


ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم


معصومه راهی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *