مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۰۱ درصد اعتبارات روستایی صندوق کارآفرینی امید ایلام جذب شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، همت اله ناصری اظهار داشت: بعد از تصویب قانون مجلس در شورای اسلامی در خصوص حمایت از کسب و کارهای روستایی در سال ۹۷ با عاملیت بانک های عامل صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک این مقدار اعتبار روستایی برای استان جذب شده است .

وی افزود:   تسهیلات صندوق قرض الحسنه با هدف کارآفرینی و اشتغال زایی و مخصوص طرح ها و ایده های اشتغال زا و با سود چهار درصد است   که در صورت عدول وام گیرنده از تعهدات اشغال زایی خود و به علت   عدم اجرای تعهدات طرح،   درصد وام اخذ شده از چهار درصد به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت .

ناصری   با بیان این که باید وام در محل تعریف شده هزینه   و فرد وام گیرنده طبق طرح و ایده خود باید تعهد اشتغال مشخص داشته باشد، یادآور شد:   از سوی صندوق سامانه نظارت نقطه زن آنلاین و آفلاین برای پیگیری تعهدات اشتغال زایی افراد وام گیرنده طراحی شده است و   تا زمان اتمام پرداخت تسهیلات، به طور   مکرر و دائمی طرح های اشتغال زای وام گیرندگان مورد بررسی و پیگیری و در این سامانه ثبت گزارش می شود .

وی حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک روستایی، حل معضل بیکاری و ایجاد   اشتغال روستایی را از مهمترین اهداف و رویکرد های صندوق کارآفرینی امید دانست و اضافه کرد: در حال حاضر صندوق بر اساس ماموریت های محوله در ۲ مبحث   روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول با ایجاد   صندوق های   خرد محلی توانسته است جایگاه مناسبی را در استان کسب کند .

بیشتر بخوانید  اهدای یک دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان بعثت همدان از سوی بانک رفاه کارگران -

وی گفت: در موضوع روستای بدون بیکار،   روستای بردی دهلران به عنوان پایلوت شناسایی شده است که ۱۵ نفر از روستاییان ساکن این منطقه با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی   حمایت شده اند .

ناصری در مورد هر روستا یک محصول هم توضیح داد: ۶ روستای محصول محور برای طرح   هر روستا یک محصول به صورت پایلوت شناسایی شده   که در این راستا ۳۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال با اشتغال زایی ۱۱۸ نفر و ایجاد ۱۳۴ صندوق خرد محلی با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و اشتغال زایی ۲۶۸ نفر انجام گرفته است .

وی گفت: محصولات این روستاها بر اساس ظرفیت روستا یا شهرستان تابعه رصد و بازار فروش این محصولات نیز از قبل شناسایی شده و در برخی نقاط صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شده است که به عنوان مثال کارخانه کاشت و فراوری گیاهان داوریی دره شهر   با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال که با احتساب تورم و نوسانات ارزی به ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است .

وی یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید   ۱۷ تفاهم نامه با ادارات و نهادهای مختلفی همچون فنی حرفه ای، بنیاد برکت، صندوق نوع آوری، امور زندان ها و … منعقد کرده که از محل این تفاهم نامه ها ۲ هزار و ۶۱۰ مورد پرداختی تسهیلات اشتغال زا پرداخت شده   است .

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *