مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک کارشناس آب از مسدود شدن سایت برای اطلاعات و آمار سدها در کشور انتقاد می کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



امروزه که بسیاری از استانهای کشور از جمله خوزستان ، چهارمال و بختیاری و سیستان و بلوچستان با تنش آبی روبرو هستند ، نقش سدهای غیرمجاز و اجرای پروژه های انتقال آب در ایجاد شرایط فعلی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در این شرایط یک کارشناس آب از مسدود شدن قسمت اطلاعات مربوط به سدهای موجود در کشور در وب سایت شرکت مدیریت آب ایران خبر داد و از عدم دسترسی به این اطلاعات انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا ، اطلاعات و آمار مربوط به سدهای کشور ، از جمله سدهای موجود ، پروژه ای برای ساخت سدهای در حال ساخت و سدهای تحت بررسی از طریق بخش اطلاعاتی سدها در کشور ، یعنی daminfo.wrm.ir در وب سایت رسمی این سایت شرکت ایرانی مدیریت آب (wrm ir) ، که بخشی از وزارت نیرو است ، در دسترس عموم قرار گرفت.

طبق آخرین گزارش ایسنا ، این وب سایت در تاریخ 27 ماه مه نیز در دسترس قرار گرفت ، اما اکنون دسترسی به آن مسدود شده است و وزارت نیرو یا شرکت مدیریت آب ایران دلیل نمی آورند.

فاطمه ظفرنژاد ، محقق در زمینه آب و توسعه پایدار ، از وزارت نیرو برای مسدود کردن سایت اطلاعات سد انتقاد کرد ، این سایت باید با بی اعتمادی در دسترس مردم قرار گیرد. وی گفت: “این آمار و اطلاعات از اواخر دهه 1980 و به دنبال فشارهای عمومی برای درخواست اطلاعات در مورد اقدامات وزارت نیرو در حوزه های آبخیز کشور در دسترس بوده است.”

وی ادامه می دهد: دسترسی عمومی به این اطلاعات حق مردم است و مسدود شدن این سایت نشان می دهد که دستگاه های دولتی ، به ویژه دستگاه های اجرایی در حوزه های آبخیز ، مردم را عجیب ترین ، غریب ترین و غیرقانونی ترین افراد می دانند.

بیشتر بخوانید  عکس/ حضور دردسرساز لاله مرزبان در ترسناک ترین نقطه تهران!

ظفرنژاد با بیان اینکه مشخص نیست چه کسی سایت را که متعلق به مردم است مسدود کرده و با چه مرجعی اعلام کرد: دسترسی به این اطلاعات حق مردم ، جوامع محلی و کشاورزانی است که حق آبه آنها در پشت سدها مصادره شده است. محققان ، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه.

گفتنی است خبرنگار ایسنا تحت تعقیب وزارت نیرو قرار دارد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *