مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک پیش غذا به نام سالاد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درست کردن یک نوع سالاد فقط به طعم خوب و کمی آشنایی با غذا نیاز دارد تا بتوانید انواع مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و مخلوطی تازه ارائه دهید. سالادهای محبوب در سراسر جهان مانند سالاد تن ماهی و سالاد الویه از سرآشپز الهام گرفته شده اند.

سرآشپزهای جهان بر این باورند که چیزی که یک سالاد را خوشمزه می کند، سس سالاد و ادویه هایی است که برای آن استفاده می شود. رایج ترین سس سالاد سس مایونز است که از تخم مرغ و روغن تهیه می شود. وقتی سس مایونز ماده اصلی سس سالاد است، سس غلیظی به دست می آید.



علاوه بر سس مایونز، یک سس سالاد نازک را می توان از موادی مانند سرکه بالزامیک، آب لیمو، روغن زیتون، سس سویا و سرکه تهیه کرد. نمک، فلفل، آب لیمو و سس مایونز مواد ثابت شده ای هستند که می توان از آنها در بیشتر سالادها استفاده کرد.




● باغ سبزیجات
آنچه سالاد رژیمی تفسیر و به افراد رژیمی توصیه می شود سالاد سبزیجات یا کاهو است. گفته می شود سالاد سبزیجات از ترکیب سبزیجات تهیه می شود. کاهو که در برخی فرهنگ ها به آن سالاد باغچه می گویند، دستور خاصی ندارد.

هر سرآشپز خلاقی می تواند سبزیجات فصل را ترکیب کرده و سالاد خوشمزه ای سرو کند. کاهو، اسفناج، کلم، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل، قارچ، جوانه، هویج و هر نوع سبزی دیگری را می توان در کاهو گنجاند.



جان اولری، روزنامه نگار و مورخ، در سال 1699 در کتابی درباره سالاد نوشت که کاهو در ایتالیا متولد شد، اما امروزه کاهو یک غذای بدون مرز است که گاهی اوقات سبزیجات محلی به آن اضافه می شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با نحوه عملکرد پیس میکر در قلب



از معروف ترین سالادهای سبز دنیا می توان به سالاد فصل و سالاد سزار اشاره کرد. کاهو ترکیب فصلی کاهو با سبزیجات دیگر است که در هر فصل موجود است. در تهیه سالاد سزار از تکه های مرغ با سبزیجات استفاده می شود.




● بزرگترین سالاد دنیا
بزرگترین سالاد جهان در 29 سپتامبر 2007 در اسپانیا تهیه شد. برای تهیه این سالاد از 6700 کیلوگرم کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، زیتون و فلفل استفاده شده است. این سالاد رکورد توسط 20 سرآشپز در مدت سه ساعت تهیه شد. برای نگهداری این سالاد ظروفی به طول 18 متر و عرض 5 متر در نظر گرفته شده است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *