مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک هفته با بورس کالا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: نیاز برخی از محصولات وارداتی را نمی توان تامین کرد، بنابراین لازم است تولیدکنندگان (پتروشیمی ها) به اندازه نیاز واردات داشته باشند تا تعادل در بازار تنظیم شود. بازار با قیمت و مقدار داخلی آن و عرضه به بازار با قیمت ترکیبی.

محمد متکی درباره وزارت نفت که وظیفه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی را برعهده دارد، گفت: شرکت های پتروشیمی باید به واردات و عرضه یکپارچه محصولات پتروشیمی که کمبود تولید داخلی دارند توجه کنند.

وی به اولویت تامین نیاز داخلی محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: صادرات محصولات تا تامین نیاز داخلی موضوعیت ندارد.

مقدمات فروش اموال شهرداری در بورس ترافیک فراهم شده است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه کار خوبی در حوزه املاک آغاز شده است، گفت: وی گفت: مقدمات فروش ملک در بورس کالا فراهم شده و خرید تعدادی ملک نیز آماده شده است.

ابوالفضل فلاح در خصوص واگذاری املاک شهرداری به بورس کالا گفت: با توجه به تضییع حقوق شهرداری و مردم تهران به دلیل ماهیت روند پاکسازی املاک شهرداری با الزامات پیمانکاران، موضوع عرضه املاک شهرداری در دستور کار بورس کالا است.

وی در خصوص آمادگی بورس کالا برای عرضه اموال مازاد دولتی از طرق مختلف، گفت: آمادگی بورس کالا برای خرید ملک وجود دارد و این بستر در بورس کالا فراهم شده و مشکلی وجود ندارد.

نقش بورس کالا در حمایت از صنعت داخلی

بیشتر بخوانید  المپیک 2020 توکیو| حسن یزدانی: شرمنده مردم هستم؛ حلالم کنید- اخبار کشتی و وزنه برداری - اخبار ورزشی تسنیم

حمید حسینی از فعالان حوزه نفت، گاز و محصولات پتروشیمی ایران درباره نقش بورس کالا در فعالیت واحدهای تولیدی می گوید: بورس کالا می تواند به تداوم تصمیمات دولت در خصوص حذف معافیت های مالیاتی برای صنعت داخلی کمک کند.

به گفته حسینی، همه واحدهای پتروشیمی و فولاد و سایر واحدهای تولیدی کشور مجبور هستند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند و صنعت داخلی باید مواد اولیه کافی داشته باشد و در نهایت محصولات مازاد را صادر کند.

وی نقش بورس در برنامه جدید دولتی تنظیم بازار را مهم و اساسی دانست و گفت: امیدواریم بورس کالا بتواند در این ماموریت جدید به تعهدات خود عمل کند و رضایت تولیدکننده، مصرف کننده را جلب کند. تا از این موقعیت به خوبی استفاده کنم.” “آهسته

تجارت مانند استخر صلح است

محمدصادق مفتح، معاون وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: تبادل کالا به عنوان یک مفهوم مرتبط با تامین آب می تواند حوضچه آرامش باشد. در حوضچه آرام بورس کالا، شدت امواج افزایش یافته و شرایطی را برای توزیع مناسب ایجاد می کند. بورس کالا دقیقاً همین نقش و جایگاه را دارد.

وی افزود: مبادلات تولیدی نیز شفاف است و با استفاده از سامانه عرضه و تقاضا می توان خریدار و فروشنده را به راحتی پیدا کرد. تجارت یک تجربه جهانی است که باید و باید برای استفاده از مکانیزم آن تلاش کنیم.

به گفته وی، بورس کالا نیز به عنوان یک چتر حمایتی عمل می کند که بازار را برای هر کالا یا محصول خاص به حرکت در می آورد. این مزیت بورس کالا است و در سایه بورس تولید، همکاری با دولت تقویت می شود.

بیشتر بخوانید  رکورد بزرگترین دهان انسان شکسته شد+تصویر

خرید خودرو در بورس کالا، راه حل اجاره

به گفته کارشناسان اقتصادی، خرید خودرو در بورس کالا فرآیندی کوتاه مدت برای جلوگیری از آسیب های بزرگ تری است که چند ماهی است اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

علی سعدوندی، کارشناس اقتصادی، عرضه در بورس را مفید دانست و گفت: عرضه خودرو در بورس اقدام بسیار مهمی است که اگر همه محصولات خودروسازان را شامل شود، می تواند گام بزرگی برای حذف قرعه کشی و حفظ قیمت ها باشد. پایدار.”

این اقتصاددان معتقد است با عرضه خودرو در بورس کالا شانس خرید خودرو برای همه یکسان خواهد بود.

دیه هزار میلیارد تومان سیمان حذف شده است

حسن هراتی، فعال بازار سیمان درباره اهمیت عرضه سیمان در بورس کالا گفت: در هر بازاری که مبادلات بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان واقعی بدون واسطه انجام می شود و عرضه با تقاضای واقعی تلاقی می کند. قطعا این امر می تواند به ثبات و تعادل بازار و ثانیاً کشف قیمت واقعی کالا منجر شود. سیمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و در شرایط حذف واسطه ها و وجود عرضه و تقاضای واقعی، بازار سیمان نیز به تعادل می رسد.

وی گفت: در حال حاضر قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا در بورس کالا تعیین می شود. در حال حاضر قیمت کالاها حاصل عرضه و تقاضا است و خرید و فروش در سطح متعادلی انجام می شود.

وی تاکید کرد: سود چند هزار میلیارد تومانی که در این بازار نهفته بود، واسطه ها را به شدت ترغیب کرد تا در این حوزه فعالیت کنند. این سودها نیز از قیمت کالاهای دولتی حاصل شده و اگر بورس کالا تنها یک مزیت مثبت برای بازار سیمان دارد، انباشته شدن همین واسطه ها در بازار سیمان است.

بیشتر بخوانید  فال قانون جذب امروز | خواسته هاتو جذب کن! | وقتشه به آرزوهات برسی! +تفسیر دقیق

کالااکبر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *