مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک نوزاد رها شده دیگر در تهران پیدا شد/ در کاغذ با نوزاد چه نوشته بود؟ + عکس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش ایسنا سلام نو، روز گذشته معاون حفاظت اجتماعی استانداری تهران با اعلام خبر رها شدن نوزاد در حوالی مهدکودک آمنه به تشریح نحوه پذیرش کودکان رها شده در جاده پرداخت و در این راستا از مردم خواست تا با آمبولانس تماس بگیرید (123).

روز گذشته نوزاد معلولی مقابل درب مهدکودک آمنه رها شده بود که به گفته فاطمه ارزانیان، معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران، دست نوشته ای با این نوزاد وجود داشت که والدینش مجاز به نگهداری آن نیستند.

ارزانیان در این خصوص آخرین وضعیت این کودک را تشریح کرد و با اشاره به اینکه پرستاری با دیدن کودک بیرون درب مهدکودک برای ملاقات با کودک آمده است، به ایسنا گفت: این کار توسط پزشک و پرستار انجام شده است. اولین دیدار و ما حتی اجازه ندادیم.» برای اینکه ماما به کودک شیر دهد، چون کودک در بلع مشکل دارد، از پرستار در این زمینه کمک خواستند.

ارزانیان ادامه داد: همچنین پلیس برای گرفتن صورتجلسه به مهدکودک مراجعه کرد و از اورژانس نیز درخواست کمک شد. پس از انجام کارهای اولیه در مهد کودک آمنه، آمبولانس این نوزاد را به مهدکودک رفیده (مهدکودک دارای ناتوانی های رشدی) برد. اکنون حال عمومی کودک خوب است و در مهدکودک بستری شده است.

گذاشتن نوزاد معلول در کنار شیرخوارگاه آمنه / نحوه پذیرش کودکان در جاده

نحوه پذیرش کودکان ولگرد

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که نحوه پذیرش کودکان در راه است، توضیح داد: معمولاً در موارد اورژانسی با کودکانی که اغلب در ساختمان های اجتماعی، مهدکودک ها یا حتی بیمارستان رها می شوند تماس گرفته می شود. در همین راستا از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده چنین مواردی (کودکان ایستاده در جاده) با شماره اورژانس 123 تماس بگیرند. همکاران بلافاصله به محل اعزام و اقدامات امدادی لازم را انجام خواهند داد. پس از آن کودک با حکم قضایی به ستاد پذیرش و هماهنگی استان منتقل می شود و در ستاد پذیرش گزارش تهیه می شود و سپس کودک برای استقرار در یکی از مهدکودک ها پذیرش می شود.

بیشتر بخوانید  نرگس آبیار به عنوان داور جشنواره ایتالیا انتخاب شد

وی تصریح کرد: اولویت برای رفاه کودک، بازگرداندن کودک به خانواده است و «گاهی» می توان خانواده این کودکان را پیدا کرد و در صورت صلاحیت خانواده و وجود شرایط برای آن، خانواده این کودکان را می توان پیدا کرد و با خانواده هایشان ملاقات کرد. . در غیر این صورت، اگر خانواده آنها را شناسایی نکنیم، کودک وارد مرحله فرزندخواندگی می‌شود.» سازمان اجتماعی به افرادی که برای سرپرستی کودکان دارای ناتوانی های رشدی درخواست می دهند یا افرادی که نیاز به پیگیری درمان خارج از قرار ملاقات های برنامه ریزی شده دارند، ترجیح می دهد.

ارزانیان در ادامه نحوه شناسایی خانواده کودکان رها شده در خیابان را بیان کرد و توضیح داد: هیچ کودکی نباید در خیابان رها شود بنابراین سازمان اجتماعی با دیدن کودکان در خیابان آنها را می پذیرد اما بعد از اینکه کودک در خیابان می ماند. . پس از استقرار، کارگر فعالانه به دنبال اعضای خانواده می‌گردد تا کودک را دوباره با خانواده پیوند دهد و در صورتی که خانواده با مشکلات مالی مواجه است، حمایت کند.

معاون اجتماعی استانداری تهران افزود: در صورتی که خانواده کودک شرایط نگهداری را نداشته باشند، سایر اعضای خانواده کودک مانند خاله، دایی، خاله و… را پیدا می کنیم. در غیر این صورت یتیم فرزندخوانده می شود.

<п>اعلامیه یک نوزاد رها شده دیگر در تهران پیدا شد/ روی کاغذ با نوزاد چه نوشته بود؟ + عکس اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *