یک نخل «ساحل درک» زرآباد شبانه قطع شد



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دهجار از روستای گردشگری درک زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: یک نخل در ساحل درک زرآباد شبانه توسط افراد ناشناس قطع شد.

عظیم اساکی روز پنجشنبه گفت: این درخت خرما در میان ماسه ها و ماسه های کنار دریای مکران منظره خاصی به این منطقه می بخشید و منظره ای جذاب، دیدنی و عالی برای عکاسی و عکاسی از گردشگران بود.

وی با اشاره به اینکه قدمت این درخت به بیش از 70 سال می رسد، افزود: در کمتر از چند متری ساحل درک آب شیرین وجود دارد و بیش از 100 سال است که کشاورزی و پرورش نخل و انواع درختان رایج است. سالها پیش.”

دهیار روستای توریستی درک گفت: اجازه نمی دهیم روستای گردشگری درک تخریب شود و با هماهنگی به زودی نخل دیگری را در همان محل کاشتیم تا نشان دهیم نمی توانند به این جاذبه گردشگری در اینجا آسیبی وارد کنند و از بین ببرند.

روستای درک از توابع شهرستان کنارک از توابع زرآباد با تمیزترین، تمیزترین و زیباترین ساحل دارای جنگل‌های حرا کهن و خور گالک به طول 6 کیلومتر و مساحت 52 هکتار است.

روستای درک در انتهای نقشه سیستان و بلوچستان و نزدیک مرز دریایی این استان و هرمزگان قرار دارد.

غروب سرخ در میان جنگل ها، سطح دریا، ماسه ها و جنگل ها بسیار زیبا و دیدنی است و علاقه مندان برای دقایقی با حرکت خورشید رنگ های مختلف غروب را می بینند.

نخل کاران و کشاورزان معتقدند که قطع عمدی درخت خرما باعث مرگ سه نفر شده است.

بیشتر بخوانید  آیا بانکها پنجشنبه تعطیل است ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ + تعطیلی بانک ها – ایران چطور

دارک در زبان بلوچ به معنای زندگی در کنار دره است، در واقع کلمه دره بعدها به درک معروف شد. درک مکانی است در چند متری دریا که انواع درختان گرمسیری در آن می رویند و اهالی می رویند و هندوانه، ذرت، نخل و … می چینند.

تپه های ماسه ای، سواحل صخره ای، شنی و مرجانی، وجود کوه، جنگل و دریا در یک مکان، شگفتی گردشگران داخلی و خارجی را برانگیخت، در هیچ منطقه ای نمی توان انواع سواحل را در یک مکان دید، اما روستا این را درک می کند. برکات دارد

یکی از شگفتی های روستای درک وجود آب شیرین در چند متری دریا است که باعث رویش جنگل ها و پوشش گیاهی انواع درختان گرمسیری شده است. این روستا آب و هوای بهاری دارد و بادهای موسمی و موسمی از اقیانوس آن را سردتر از مناطق دیگر کرده است.

گردشگران می توانند با 6 کیلومتر پیاده روی از جنگل های زیبا، جاذبه های شنی، مرجانی، شنی و دست نخورده لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید