یک میلیون سند مربوط به نقش استان مرکزی در دفاع مقدس جمع آوری شده است



سرتیپ دوم پاسدار ، محسن کریمی ، روز پنجشنبه در هشتمین جلسه ستاد مرکزی دائرlopالمعارف دفاع مقدس استان مرکزی افزود: می توان از قدرت استفاده کرد تا همه جانبه شود.

وی تهیه دایرlopالمعارف برای حفاظت مقدس استان را اقدامی جهادی و انقلابی عنوان کرد و گفت: این دائرlopالمعارف با روحیه ایمان و قلب گروهی از مردم دلسوز در حال تهیه است.

فرمانده سپاه معنوی استان مرکزی گفت: تأثیر فرهنگی دائرlopالمعارف دفاع مقدس بسیار مشهود است و قطعاً آماده سازی آن راه اندازی یک حرکت علمی و فرهنگی در زمینه دفاع مقدس است.

سردار کریمی گفت: استفاده از ظرفیت دانشجویان و جهادگران بسیجی در کارگروه های دائرlopالمعارف نیاز به بررسی و سمینارها و آموزش های تخصصی در اسرع وقت دارد.

فرمانده سپاه استان مرکزی رویکرد سپاه در دفاع مقدس را علمی و پژوهشی خواند و افزود: در سال های اخیر اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده و رویکرد پژوهشی دفاع مقدس علاوه بر مقاومت ، جذابیت و قابل استفاده برای جوانان و نسل بعدی.
وی افزود: بیش از 20 هزار عنوان كتاب ملی در زمینه دفاع مقدس به عنوان مرجع و منبع برای محققان و نویسندگان دائرlopالمعارف دفاع مقدس استان ارائه شده است كه می تواند همراه با منابع دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده سپاه معنوی استان مرکزی گفت: در تلاشیم تا پایان امسال جلد اول دائرlopالمعارف دفاع مقدس استان مرکزی را افتتاح کنیم ، زیرا این اقدام علاوه بر برکات فراوان برای استان ، به دیگران انگیزه دهید. “استانهای دیگر.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: انتظار می رود رسانه ها وضعیت علمی دائرlopالمعارف را توضیح دهند که این امر باید با تعامل و همکاری کارکنان کمیته ها و کارگروه ها اتفاق بیفتد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: دائرlopالمعارف حفاظت مقدس استان مرکزی حافظ فرهنگ و نقش استان در طول هشت سال جنگ است.

بیشتر بخوانید  زنجانی ها هوای سردی را تجربه می کنند - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سرهنگ غلامرضا کریمی افزود: تدوین دائرlopالمعارف دفاع مقدس با رویکردی علمی و کاملاً تخصصی یکی از قابلیت های م forثر در انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس ، پرداختن به همه مسائل و ابعاد مربوط به دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از 714 مدخل در استان نهایی شده و بیش از 172 مقاله تهیه شده است و مجموعه ، شناسایی و تهیه مقالات ادامه دارد.
سرهنگ کریمی گفت: آمادگی فرماندهان ناحیه سپاه در شهرستان های استان قابل تحسین است و تشکیل کمیته های تخصصی و کارگروه هایی در شهرستان ها به سرپرستی فرماندهان سپاه و سایر مسئولان ضروری است.

استان مرکزی بیش از 6200 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید