یک میلیارد حیات دریایی به دلیل گرمای شدید هوا در آمریکای شمالی



به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، ترکیبی از گرمای بی سابقه و خشکسالی شدید که طی دو هفته گذشته آمریکای شمالی را درگیر خود کرده است باعث کشته شدن صدها میلیون نرم تن دوتایی و سایر حیوانات دریایی در دریای سالی ، شبکه پیچیده مسیرها شده است. جنوب غربی انگلیس کلمبیا و شمال غربی آمریکا.

به گفته کریس هارلی ، زیست شناس دریایی ، تخمین زده می شود که حدود یک میلیارد موجود کوچک دریایی در طی موج گرما در ماه ژوئن ناپدید شدند.

جوجه تیغی های دریایی همزمان با موج گرمای بی سابقه هفته گذشته در شمال غربی اقیانوس آرام که منجر به مرگ بیش از صد نفر شد ، مردند.

یک مطالعه اخیر توسط یک تیم بین المللی از محققان آب و هوا می گوید که علت موج گرمای بی سابقه تغییر آب و هوا ناشی از فعالیت های انسانی است.

به گفته هارلی ، نگرانی اصلی این است که اگر تغییرات آب و هوایی با همان سرعت ادامه یابد و به جای هر هزار سال ، هر 10 سال شاهد موج گرمای شدید باشیم و حیات دریایی از بین برود ، اکوسیستم دریایی منطقه تغییر خواهد کرد. تعداد زیادی وجود خواهد داشت.

دمای نزدیک به 50 درجه سانتیگراد و امواج گرمای بی سابقه طی روزهای اخیر در بریتیش کلمبیا منجر به کشته شدن حداقل 500 نفر و تخلیه برخی از شهرها و روستاها در استان غربی کانادا شده است.

بیشتر بخوانید  لحظه وحشتناک برخورد قطار با مرد جوان / فیلم

دیدگاهتان را بنویسید