یک موسسه تحقیقاتی برای تولید واکسن در اردبیل تاسیس می شود



ایسنا / اردبیل رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر اردبیل گفت: شورای شهر با تلاش یک ویروس شناس مشهور ایرانی که اهل اردبیل است طرحی را برای ایجاد یک موسسه تحقیقاتی برای تولید واکسن در اردبیل پیشنهاد می کند.

علیرضا پوستی چهارم مرداد در جشن شورای شهر اردبیل توسط تولیدکننده واکسن کویاران برکت در شورای شهر اردبیل گفت: ما به حضور عسگر عبدولی از منطقه نخبه اردبیل در سطح ملی افتخار می کنیم که گام موثری برداشت در تولید واکسن ضد کرونا و اردبیل او را دوباره بر روی زبانها انداخت.

وی با تمجید از درخشش این پژوهشگر و فن آور اردبیلی گفت: عسگر عبدولی ، عضو هیئت علمی انستیتو دامپروری در ایران ، طی یک سال گذشته تحقیقات گسترده ای را برای کنترل بیماری همه گیر تاج انجام داد ، تا اینکه سرانجام موفق به ایجاد مناسبتی شد. ترکیب واکسن در برابر بیماری کرونر قلب. امروز نیز شاهد تولید و عرضه این واکسن در کشور هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر اردبیل گفت: از طرف مردم در اردبیل از این شخصیت برجسته و نخبه علمی قدردانی می کنیم و یادآوری می کنیم که شورای شهر و شهرداری همیشه قدردان چنین شخصیت های علمی هستند که موفق به پرورش آنها شده اند نام و شهرت اردبیل جهان را مشهورتر می کند.

وی پوست اردبیل را مهد پرورش نخبگان و استعدادهای ناب در ورزش ، علوم ، فرهنگ ، هنر و … خواند. وی افزود: از روزهای اول شیوع تاج به عنوان یک نهاد جامع مردمی ، شورای شهر و شهرداری سعی کرده اند با فراهم آوردن امکانات و تجهیزات لازم برای کمک به مردم با این بحران مقابله کنند.

بیشتر بخوانید  خروش سواران و اسپان ز دشت / ز بهرام و کیوان همی برگذشت

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: در هفته اول مارس 1998 ، ما از شهرداری خواستیم تا ستاد تاج را در شهرداری تشكیل دهد و تا پایان سال 1998 اقدامات اولویت دار در دستور كار قرار گرفت و همین برنامه ها گسترش یافت. در سال 1999. او بیشتر با کرونا کار می کند.

اسکین از اعطای 300 میلیون تن وام برای حمایت از کادر پزشکی و تهیه و توزیع ماسک و ضد عفونی کننده در سطح شهر خبر داد و افزود: شورای شهرداری و شهرداری اردبیل اقدامات مقابله ای را در مواجهه با افراد تاج دار انجام داده اند تا جلوگیری از شیوع پیشگیری از این بیماری و ارتقا services خدمات شهری به صورت الکترونیکی و غیرحضوری.

رئیس سابق شورای شهر اردبیل به ایجاد مرکز بهداشت در شهرداری اردبیل و همچنین ایجاد آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تمام این اقدامات برای مقابله با بیماری و بیماری آن انجام شده است. به طوری که سلامت انسان در اولویت اصلی قرار گیرد.

وی برنامه شورای شهر و شهرداری برای ارتقا health سلامت انسان و افزایش تحرک شهروندان را یادآوری کرد و ادامه داد: در شورابیل پیست بهداشتی و دوچرخه سواری احداث شد و بر این اساس تلاش کردیم برخی فعالیت های ورزشی را تقویت کنیم و حتی برنامه ایجاد ایستگاه های دوچرخه سواری را داشته باشیم. ما آن را در شهر داشتیم که به دلیل کمبود بودجه و بودجه به تأخیر افتاد.

پستی گفت: “ما امیدواریم كه شورای ششم کارهای باقی مانده در زمینه ارتقا سلامت شهروندان را پیگیری و به اتمام برساند.”

بیشتر بخوانید  سه واژگونی طی ۸ ساعت در محور اردکان - نایین

وی افزود: ما انتظار داریم نخبگان و چهره های تأثیرگذار اردبیل در سطح ملی یک کار برجسته برای سرزمین مادری خود انجام دهند که از دکتر عبدولی نیز انتظار می رود در بحث ویروس شناسی ، یک موسسه تحقیقاتی در این زمینه یا خط ایجاد کند. ” تولید واکسن در اردبیل جهت انجام مشاوره های لازم و پیگیری با حمایت مسئولان استانی.

پستی گفت: “ما در حال آماده سازی و تصویب طرحی در شورای شهر هستیم كه برای حمایت و تجلیل از نخبگان علمی ، یك م researchسسه تحقیقاتی برای تولید واكسن یا خط تولید واكسن در اردبیل با حمایت مسئولان آماده می كنیم.”

وی پیشنهاد کرد اردبیل تولید واکسن را با محققان برجسته آغاز کند و یک م instسسه تحقیقاتی در این زمینه در اردبیل راه اندازی کند که مطمئناً می تواند زمینه ساز همبستگی محققان ، دانشمندان و آزار و اذیت مسئولان در این زمینه باشد.

رئیس کمیته بهداشت شورای شهر اردبیل افزود: هیچ واکسنی 100٪ ایمنی ایجاد نمی کند اما واکسن کوایران بهترین شرایط را برای ایمنی بیشتر در برابر بیماری کرونر قلب ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید