مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک مرکز خرید در تهران که اجناس خود را به یورو می فروشد!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



برای ورود به این مرکز خرید با درهای ورودی فولادی روبرو می شوید که لوکس را حمل می کنند و برای ورود باید دسته ها را فشار دهید. این مرکز خرید ، برخلاف بسیاری از مراکز خرید ، در ورودی آن بسته است و تا زمانی که از در خارج نشوید ، نمی توانید داخل این بوتیک را برگردانید.

بسیاری از مراکز خرید گران قیمت ، زیبا و مجلل در شمال تهران وجود دارد و این بوتیک یکی از مجلل ترین مراکز خرید است که برای افراد ثروتمند ساخته شده است و عموم مردم تنها می توانند از آن برای بازدید از زرق و برق مغازه ها و تماشای آنها استفاده کنند.

این مرکز خرید دارای چهار طبقه است که شامل 50 فروشگاه با مارک های لوکس خارجی و ایرانی است. مغازه های بزرگ با ویترین مغازه و اقلام خاص. البته بسیاری از محصولات محدود هستند و شاید یکی از دلایل آن قیمت های نجومی آنها باشد. با وجود تحریم ها و خداحافظی بسیاری از مارک ها ، هنوز فروشگاه هایی با کالاهای گران قیمت و لوکس خارجی در اختیار دارد.

یکی از این مارک ها که بیشتر به خاطر ادکلن هایش در ایران شناخته می شود ، در یکی از طبقات این مرکز خرید جلب توجه می کند. برندی که علاوه بر ادکلن های خود ، محصولات خانگی را در این پاساژ به نمایش گذاشته و به فروش رسانده است.

پنجره آنقدر جذاب است که باعث می شود به داخل نگاه کنید. وارد فروشگاه می شوم ، در ورودی فروشگاه نیم ست مبلمان وجود دارد که با یک پارچه کرم مشکی نمایش داده شده است. با نگاهی به اجناس فروشگاه می بینید که خاص هستند صندلی های رنگی که به نظر می رسد از پلاستیک مرغوب ساخته شده اند نیز زیبایی خاصی به فروشگاه می دهند اما سایر محصولات از کریستال ساخته شده اند. گلدان ، شمعدان ، مجسمه ، کاسه میوه و غیره.

بیشتر بخوانید  ایرانیان از طریق راه آهن کی یف به شهرهای غربی عزیمت کنند

من آهسته تر و با احتیاط راه می روم تا به ظروف شیشه ای برخورد نکنم و آن را نشکنم و در نهایت باید خسارت را بپردازم.

حدس می زنم اجناس این فروشگاه بسیار گران هستند و از روی کنجکاوی قیمت کوچکترین مجسمه را می پرسم و فروشنده که خانم خوبی است می گوید: 240 یورو!

من شگفتی خود را در چهره خود پنهان می کنم و قیمت یورو را با واقعی در ذهنم مقایسه می کنم. قیمت این مجسمه حدود 7 میلیون تن است و اجناس این فروشگاه گرانتر از آن چیزی است که فکر می کردم و حتی نمی توانم آن را با حقوق ماهانه بخرم.

با احتیاط بیشتری وارد این فروشگاه می شوم و شروع به پرسیدن قیمت از فروشنده می کنم. می خواهم بدانم گران ترین محصول این فروشگاه کدام است. به مبلمان نیمه تمام نگاه می کنم و قیمت را می پرسم. فروشنده دوباره با مهربانی می گوید: 68 هزار یورو ، و این میز شیشه ای 8000 یورو است!

باز هم ، من با ماشین حساب تلفن خود چیزی حدود 2 میلیارد تن را مقایسه می کنم ، که قیمت خانه ای در مرکز شهر است.

یک گلدان با نخ های مشکی روی آن روی یک میز در مرکز فروشگاه نمایش داده شده است و قیمت این گلدان در ارز ما حدود 800 میلیون تن است.

اقلامی که ظاهری چندان گران قیمت ندارند مگر اینکه برند را بشناسید و فقط بدانید که برخی از مارک های محصولات آن گران هستند.

این فروشگاه محصولات مارک فرانسوی را به فروش می رساند و افراد ثروتمند می توانند به راحتی آنها را بدون سفر به فرانسه خریداری کنند.

بیشتر بخوانید  یک حیوان انتخاب کنید و پیامی از روح خودتان دریافت کنید

نیازی به گفتن نیست که در این فروشگاه شما نمی توانید به چیزی که می خواهید از نزدیک ببینید – مانند مجسمه ای به اندازه کف دست – دست بزنید و فروشنده باید محصول در دست خود را به شما نشان دهد تا به محصولات آسیب نرسانید.

ممکن است این س ariseال پیش بیاید که چه کسی این محصولات را خریداری می کند و این افراد چه شغل و درآمدی دارند؟ چگونه می توانند یک گلدان میلیارد دلاری بخرند و نگران شکستن آن نباشند؟ ما هم نمی دانیم.

۲۲۳۲۲۹

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *