مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک لیوان شیر کم چرب و پر چرب چقدر کالری دارد ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



همه چیز درمورد شیر


کالری شیر و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. شیر یکی از مغذی ترین نوشیدنی ها در دنیا است. شیر حاوی تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان به ویژه مقادیر زیاد کلسیم، پروتئین و ویتامین D است.


نکته مثبت در مورد شیر این است که شما برای به دست آوردن مواد مغذی آن نیازی به نوشیدن چند لیتر شیر ندارید. متخصصان انجمن لبنیات ملی آمریکا می گویند که فقط یک لیوان شیر به وزن ۲۵۰ گرم مقدار مشابه ای از کلسیم که در ۲ و یک چهارم لیوان کلم بروکلی وجود دارد را به شما ارائه می دهد.


این مقدار شیر به اندازه تقریبا ۱۰۰ گرم ماهی قزل آلا پخته شده به شما ویتامین D می دهد و همانند یک موز پتاسیم وارد بدنتان می کند. به همین دلیل شیر در بین همه افراد محبوب است.


کالری و ارزش غذایی شیر


کالری و ارزش غذایی شیر کامل (پر چرب)


هر یک لیوان شیر کامل (پر چرب) معادل 244 گرم، حاوی 148 کالری می باشد.














مقدار

یک لیوان (244 گرم)

کالری

۱۴۸

چربی

۸ گرم

چربی اشباع شده

۴٫۶ گرم

امگا ۳

۱۸۳ میلی گرم

پروتئین

۸ گرم

کربوهیدرات

۱۲ گرم

کلسیم

۲۷۰ میلی گرم

پتاسیم

۳۲۲ گرم

ویتامین D

۹۷ IU


کالری و ارزش غذایی شیر کم چرب


هر یک لیوان شیر کم چرب حاوی 83 کالری می باشد.














مقدار

یک لیوان (255 گرم)

کالری

۸۳

چربی

۰٫۲ گرم

چربی اشباع شده

۰٫۱ گرم

امگا ۳

۲٫۵ میلی گرم

پروتئین

۸ گرم

کربوهیدرات

۱۲ گرم

کلسیم

۳۰۰ میلی گرم

پتاسیم

۳۸۲ میلی گرم

ویتامین D

۱۰۰ IU


شیر/کالری شیر/ارزش غذایی شیر/خواص شیر/شیر کم چرب/کالری شیر کم چرب/ارزش غذایی شیر کم چرب/خواص شیر کم چرب/شیر پر چرب/کالری شیر پر چرب/ارزش غذایی شیر پر چرب/خواص شیر پر چرب/


شیر/کالری شیر/ارزش غذایی شیر/خواص شیر/شیر کم چرب/کالری شیر کم چرب/ارزش غذایی شیر کم چرب/خواص شیر کم چرب/شیر پر چرب/کالری شیر پر چرب/ارزش غذایی شیر پر چرب/خواص شیر پر چرب/


خواص شیر


1. خواص شیر: سموم بدن را خنثی می‌کند


معمولا، سموم بدون این‌‌ که متوجه شویم از محیط یا غذاهای ناسالم وارد بدن می‌شوند. نخستین فایده نوشیدن روزانه شیر، خنثی کردن سموم بدن است. سمومی که وارد بدن می‌شوند بسیار خطرناکند زیرا می‌توانند باعث سلامتی را مختل کنند. بنابراین، برای از بین بردن سموم می‌توانید هر روز شیر بنوشید.


2. خواص شیر: باعث تقویت استخوان و دندان می‌شود


استخوان‌ ها و دندان‌ها دو عضو مهم بدن هستند. استخوان‌ها در انجام فعالیت‌ها و حرکت کردن به فرد کمک می‌کنند. شیر باعث سلامت دندان‌ها نیز می‌شود بنابراین عمل گوارش، سالم‌تر شده و ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در غذا به خوبی جذب بدن می‌شوند.


اما متاسفانه با بالا رفتن سن، از تراکم و قدرت استخوان‌ها و دندان‌ها کاسته می‌شود زیرا کلسیم- ماده مهم در حفظ تراکم و قدرت استخوان‌ها و دندان‌ها- از طریق ادرار دفع می‌شود. بنابراین به دلیل خواص شیر برای سلامتی، نوشیدن روزانه آن را در برنامه خود بگنجانید.


زیرا باعث استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها شده، تراکم آنها را حفظ می‌کند و از مشکلات مربوط به استخوان و دندان جلوگیری می‌کند. نوشیدن شیر یا فرآورده‌ های آن، به تامین نیاز بدن به کلسیم کمک می‌کند.


خوب است بدانید که خوردن شیر، خطر و عوارض جانبی ندارد مگر برای افرادی که لاکتوز را تحمل نمی‌کنند. این افراد می‌توانند شیر بز مصرف کنند.


3. خواص شیر: انرژی بدن را تامین می‌کند


شیر، علاوه بر کلسیم، کالری نیز دارد. کالری شیر موجب تامین انرژی می شود. اگرچه بیشتر افراد معمولا از کالری پرهیز می‌کنند زیرا می‌تواند باعث بالا رفتن وزن شود اما بدن به کالری به عنوان یکی از منابع انرژی نیاز دارد. اما در مصرف کالری، باید بسیار دقت کرد زیرا کالری زیاد خوب نیست و باعث چاقی می‌شود.


4. خواص شیر: فشار خون را کنترل می‌کند


یکی دیگر از فواید نوشیدن روزانه شیر برای سلامتی این است که شیر می‌تواند فشار خون را مخصوصا در افرادی که فشار خون بالا یا پایین دارند کنترل کند. این نتایج از یک تحقیق اسپانیایی که روی ۵۰۰۰ نفر انجام شد به‌ دست آمده است. خطر پرفشاری خون در افرادی که هر روز شیر می‌خورند، ۵۴ درصد از افرادی که نمی‌خورند پایین‌تر است.


بیشتر بخوانید: ۱۳ خوراکی که فشار خون را پایین می آورد


5. خواص شیر: به باروری کمک می‌کند


اگر تصمیم به بارداری دارید، خوردن روزانه شیر می‌تواند به شما کمک کند. این گفته بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد امریکاست که نشان می‌دهد افرادی که شیر پر چرب می‌خورند، نسبت به افرادی که یک بار در هفته شیر می‌خورند، تا ۲۵ درصد کمتر با مشکلات باروری یا تخمک‌گذاری مواجه می‌شوند.


6. خواص شیر: به کاهش وزن کمک می‌کند


افرادی که شیر می‌خورند چاق می‌شوند ؟ اگر این تفکر را دارید کاملا در اشتباهید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که منظم شیر می‌خورند، راحت‌تر وزن کم می‌کنند.


زیرا شیر دارای مواد مغذی است که به شما حس سیری داده و از پرخوری شما جلوگیری می‌کند. بنابراین با این خاصیت شیر می‌توانید از پرخوری و چاقی خود جلوگیری کنید.


کالری یک لیوان شیر، با کالری یک بشقاب برنج برابر است، بنابراین منبع خوبی از انرژی است.


7. خواص شیر: استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد


اگر به دلیل مشکلات کاری، فشار رییس در محل کار، مشکل داشتن با همکاران یا خانواده، تحت فشار و استرس هستید، می‌توانید آن را با خوردن شیر گرم کاهش دهید.


ثابت شده است که پروتئین و لاکتیوم موجود در شیر، فشار خون را پایین آورده و هورمون‌ های ایجاد‌کننده استرس و افسردگی را متعادل می‌کند و با این کار، مغز به آرامش می‌رسد.


بیشتر بخوانید: استرس چیست؟ علل ایجاد استرس کدامند؟راه های درمان استرس کدامند؟


8. خواص شیر: باعث حفظ و ساخت عضله می‌شود


پروتئین شیر بالاست و برای سلامت و قدرت عضله مفید است. بنابراین تعجبی ندارد که ورزشکاران هر روز شیر می‌خورند. پروتئین موجود در یک لیوان شیر، حدود ۸.۱ میلی‌گرم است و این مقدار برای تامین نیاز روزانه پروتئین کافی است.


بنابراین اگر بدنی ایده‌آل و سالم مانند بدن ورزشکاران می‌خواهید، در مصرف روزانه شیر تردید نکنید.


شیر/کالری شیر/ارزش غذایی شیر/خواص شیر/شیر کم چرب/کالری شیر کم چرب/ارزش غذایی شیر کم چرب/خواص شیر کم چرب/شیر پر چرب/کالری شیر پر چرب/ارزش غذایی شیر پر چرب/خواص شیر پر چرب/


بیشتر بخوانید:


شیر محلی گاو بهتر است یا شیر پاستوریزه کارخانه ای؟


بیشتر از ۳ لیوان شیر در روز نخورید


سریع ترین راه تشخیص شیر سالم


بیشتر بخوانید  طرز تهیه هویج پلو با مرغ خوشمزه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *