یک شهروند آمریکایی به ظن ترور رئیس جمهور هائیتی دستگیر شد



به گزارش ایرنا ، ماتیاس پیر وزیر انتخابات و روابط بین احزاب هائیتی پنجشنبه شب به واشنگتن پست گفت: “جیمز سولاژ” ، یک شهروند آمریکایی ، در میان شش نفری است که تاکنون در ترور جونل مویز دستگیر شده است.

پیر به واشنگتن پست گفت حداقل یک بازداشت شده دیگر شهروند هاییتی و آمریکا بوده است.

در پی ترور رئیس جمهور هائیتی ، که به گفته مقامات چهار شهروند غیرآمریکایی دیگر و یک هائیتی کشته شده ، شش مظنون دستگیر شده اند.

دولت کارائیب پس از کشته شدن خوانل مویز ، رئیس جمهور هائیتی و همسرش در حمله مسلحانه به اقامتگاه شخصی خود توسط افراد ناشناس ، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

مویز ، رئیس جمهور 42 هائیتی ، سه شنبه شب به وقت محلی در حمله مسلحانه اسپانیایی های ناشناخته به شدت زخمی شد و بعداً تایید شد که وی و همسرش ، مارتی ماری-اتین جوزف ، کشته شده اند.

هائیتی ، یکی از فقیرترین و خشن ترین ملت های جهان ، علاوه بر بحران اقتصادی و ویرانی ها و مرگ های ناشی از طوفان های شدید گرمسیری ، بیش از یک سال است که درگیر اختلافات شدید سیاسی است. این شهر با مساحت حدود 28000 کیلومتر مربع و 12 میلیون نفر جمعیت بخشی از جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب در آمریکای لاتین است و پایتخت آن شهر بندری پورتو پرنس است. بیش از 60 درصد هائیتی ها کمتر از 2 دلار در روز درآمد کسب می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری در پاییز 2015 به دلیل برخی بی نظمی ها لغو شد تا اینکه سرانجام پس از یک سال مشاوره در پاییز 2016 برگزار شد. طبق نتایج نهایی اعلام شده در وب سایت شورای موقت انتخابات هاییتی ، موسی بازرگان ، اقلیت 48 ساله و اقلیت ثروتمند ، بیش از 55 درصد آرا را به دست آورد ، در حالی که تنها 21 درصد رای دهندگان رأی دادند. آنها بودند.

بیشتر بخوانید  لیگ برتر پرسپولیس ، بعد از تاج گذاری مجدد تراکتور ، تلاش سپاهان برای فراموش کردن سیاست دربی 98 / استقلال ؛ آیا هنوز می درخشید یا در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید؟ - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید