یک زندگی غیر معمول برای اندیشمند امنیت جو بایدن


جو بایدن امنیت

MeetNews – جو بایدن ، رئیس اطلاعات ملی ، رئیس جمهور ایالات متحده ، که 16 آژانس اطلاعاتی ایالات متحده را سرپرستی می کند ، نه تنها اولین زنی است که این سمت را دارد. در موارد دیگر ، او به شش مدیر قبلی این موسسه شباهت ندارد.

آوریل هاینز اولین مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده است که هنگام عبور از اقیانوس اطلس با هواپیمای کوچک مجبور به فرود اضطراری می شود. وی همچنین اولین مدیری است که یک سال از عمر خود را در ژوپن به تحصیل جودو گذرانده است و سالها مجموعه کافی شاپ های وی شعبه هایی در سراسر جهان دارد.

بن رودز ، نویسنده سخنرانی و دستیار سابق سیاست خارجی باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق و دوست نزدیک هاینز ، در مورد حضور مردی با این تجربه به عنوان مدیر بخش گفت: “نکته جالب در مورد آوریل این است که او فقط یک مرد است.” آژانس اطلاعاتی مهم آمریكا او کاملا کنجکاو است که می خواهد در هر کاری موفق شود موفق شود. اگرچه خاستگاه هاینز او را جاسوسی نمی داند. اما در رای گیری برای انتخاب وی به عنوان مدیر اطلاعات ملی ، سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه با 84 رأی موافق از وی حمایت کردند.

زندگی غیرمعمول هاینز

دیوید پرایس ، مقام سابق سیا ، گفت: “داستان زندگی غیرمعمول هاینز یک سرمایه در دنیای جاسوسی است.” او باید توانایی درک همه افراد ، از تحلیل گران گرفته تا جمع آوری اطلاعات ، از مهندسان تا خلبانان را داشته باشد و همه را به بهترین وجه ممکن راهنمایی کند و با دانش هینز می توان گفت باتجربه است. “داشتن چنین طیف گسترده ای از تجربه به او کمک می کند تا یک جامعه اطلاعاتی بسیار متنوع و متنوع را رهبری کند.”

بیشتر بخوانید  حمله تند هواداران استقلال به سرمربی جدید پرسپولیس

دوران تصدی اپریل هاینز به عنوان مدیر اطلاعات ملی در ایالات متحده ، در حالی که جینا هاسپل پیش از این در راس بیدن سلف سیا به عنوان رئیس دونالد ترامپ رئیس سیا بود ، نشان دهنده یک تغییر عمده در فعالیت زنان در ایالات متحده است. این دستگاه اطلاعاتی آمریکا است. قبل از انتصاب به عنوان مدیر اطلاعات ملی ، وی به عنوان عضوی از کارمندان میانی آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده توصیف می شد. بنابراین ، برخلاف ترامپ ، جو بایدن مسئولیت مهمترین آژانس امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را به یکی از نیروهای اطلاعاتی خود سپرده است. شخصی از مجموعه ، نه خارج از آن.

تاریخچه در دولت اوباما

آوریل هاینز یک وکیل 52 ساله و فارغ التحصیل دانشگاه جورج تاون در دولت باراک اوباما بود. هاینز ، که از 2007 تا 2008 عضو کمیته روابط خارجی سنا بود ، در سال 2013 از طرف اوباما به عنوان مشاور حقوقی وزارت امور خارجه معرفی شد. اما سرانجام وی به عنوان معاون سیا منصوب شد تا اولین زنی باشد که در آن زمان چنین موقعیتی را عهده دار بود.

وی پس از استعفا هارولد هونجو کو برای بازگشت به تدریس در دانشکده حقوق ییل ، ​​اوباما هاینز را به عنوان مشاور حقوقی وزارت امور خارجه معرفی کرد. اما در ژوئن 2013 ، اوباما از نامزدی هاینز به عنوان وزیر امور خارجه انصراف داد و جایگزین وی به عنوان معاون رئیس ستاد و معاون رئیس CIA شد.

فعالیت های وی شامل دفتر مشاوره حقوقی وزارت خارجه و کمیته روابط خارجی سنا از سال 2007 تا 2008 ، زمانی که جو بایدن ریاست کمیته را بر عهده داشت. هاینز همچنین در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان رئیس اطلاعات کار کرد ، از جمله به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در کاخ سفید. وی جانشین تونی بلینکن به عنوان معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید شد. سمتي كه تا پايان دولت اوباما بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید  آخرین درخواست مرکل از آلمانی‌ها

نقطه کور

در سال 2015 ، هینتس وظیفه داشت تعیین کند آیا پرسنل CIA که در هک کردن کامپیوترهای سناتور نقش داشتند و یا گزارش دادن به کمیسیون اطلاعات سنا در مورد شکنجه CIA باید نظم و انضباط باشند. هاینز تصمیم به عدم برخورد با آنها گرفت و نظر بازرس کل CIA را نادیده گرفت. وقتی گزارش سنا توسط دانیل جونز و تیمش تکمیل شد ، این هاینز بود که وظیفه تصحیح آن را داشت و در پایان دوره ریاست خود ، فقط 525 صفحه از مجموع 6700 صفحه منتشر شده بود.

دانیل جونز ، نویسنده اصلی گزارش سنا ، که یکی از اهداف سیا برای انتقام بود ، گفت: “هیچ کس در این مورد پاسخگو نبوده و هینز معتقد است که با نادیده گرفتن موضوع ، موضوع تمام شده است.” شاید هیچ شکاف بزرگی در کارنامه وی یافت نشود. اما موضوع نادیده گرفتن گزارش سنا یک نقطه کور بزرگ و نابخشودنی برای هاینز است. هنگامی که اوباما به قدرت رسید ، دستور اجرایی را صادر کرد و به هیچ نهادی ملزم نمی شد که اطلاعات محرمانه مربوط به رسوائی ها و فعالیت های غیرقانونی را مخفی نگه دارد. “هاینز به صراحت دستور اجرایی را نقض کرد و دولت اوباما پاسخی نداد.”

عملکرد هواپیماهای بدون سرنشین

هاینز همچنین در تعیین سیاست دولت برای عملیات پهپادها نقشی اساسی در دولت اوباما داشت و بارها به دلیل افزایش هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته است. وی در طول سالهای حضور در دولت اوباما ، نقشی اساسی در همکاری نزدیک با مدیر وقت سیا ، جان برنان ، برای شکل دادن به سیاست دولت “کشتار هدفمند” هواپیماهای بدون سرنشین ایفا کرد. اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا سیاست حملات اوباما به هواپیماهای بدون سرنشین را به دلیل عدم رعایت استانداردهای بین المللی حقوق بشر به شدت مورد انتقاد قرار داده است.
یکی دیگر از جنجال های مربوط به زمان هاینز در CIA ، درز ایمیل از کمیته مرکزی دموکرات است. با بازیابی ایمیل های کمیته ملی دموکرات در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 ، هاینز ، به عنوان معاون مشاور امنیت ملی ، مجموعه ای از جلسات را برای بحث در مورد روش های پاسخ به هک و نشت ها تشکیل داد ؛ گفتگوهایی که به نتیجه مشخصی منجر نشد.

بیشتر بخوانید  درباره مذاکرات وین خیلی خوشبین هستم

از زمان روی کار آمدن به عنوان مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده ، هاینز برجسته ترین چالش های امنیتی و اطلاعاتی در ایالات متحده را برجسته کرده است ، مانند “مقابله با یک اپیدمی که ما هنوز منبع دقیق آن را نمی دانیم.” با حملات سایبری و سرقت اطلاعات از روسیه. و چین و بحران رو به رشد تغییرات آب و هوایی. “

دیدگاهتان را بنویسید