مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک رویای 12 ساله بزرگترین سالن ورزشی خراسان شمالی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش ایرنا ، دبیرستان 6000 نفری بجنورد ، مرکز خراسان شمالی ، یک پروژه ملی است که توسط شرکت توسعه امکانات ورزشی تأمین اعتبار می شود و پس از 12 سال ، به دلیل تنگنای اعتباری ، این پروژه مهم ورزشی کنار گذاشته شد. با 50٪ پیشرفت فیزیکی و بودجه سال گذشته تخمین می زند که برای تکمیل آن حدود 900 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
فرسودگی اسکلت بتنی سالن ورزشی
در حالی که این پروژه طی 12 سال به اتمام رسید ، طبق برنامه سفر استانی دولت استان ، حدود 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز این پروژه ورزشی تصویب شد و این پروژه مهم ورزشی باید قبل از پایان این دولت به پایان می رسید. در سال 1992. باید نتیجه گرفت که به دلیل تأخیر در پرداخت اعتبار ، این پروژه ناتمام مانده است و مطالعات نشان می دهد که حداقل با لایحه فعلی حداقل این پروژه را در سال 1400 با تورم 40٪ حدود 1.2 میلیارد ریال به اتمام برسانید ، یعنی چهار برابر وام سال تصویب شده مورد نیاز است ، که با مشکل مالی در دولت ، امکان پر کردن آن در دولت سیزدهم تا حدودی غیر منتظره است.
یکی از کارشناسان ساخت و ساز این پروژه به ایرنا گفت: پس از حدود 10 سال از سالن نیمه تمام ورزشی 6000 نفری در بویندورد ، به دلیل سرما و گرما ، ساختار بتونی آن کیفیت اصلی خود را از دست داده و در صورت ادامه روند تولید ابتدا باید تقویت شود.
وی از ذکر نام خودداری کرد و گفت: در شرایط فعلی هر سال که عمر این پروژه می گذرد ، علاوه بر تحمیل هزینه های بیش از حد به دلیل تورم ، از عمر مفید آن نیز کاسته می شود و به طور قطع روند تجهیزات مجدد باید انجام شود. در سطح بالاتر انجام می شود. قیمت “
وی افزود: با 10 سال تأخیر در اتمام این پروژه ، هزینه ساخت آن 3 برابر شده و بار مالی رو به رشد دولت را مجبور می کند که به دلیل محدودیت های مالی ، اولویت چنین پروژه هایی را نگذارد ، زیرا همان وام می تواند چندین پروژه ورزشی را شناسایی کند در روستاها ، و علاوه بر این ، این نوع پروژه ها سرانجام کاربرد اصلی خود را در استان ها از دست می دهند و به یک اولویت تبدیل می شوند.
وی گفت که تنها راه برای تکمیل پروژه خصوصی سازی آن است.
سالن ورزشی بجنورد در سایه یک استادیوم 15000 نفری خوابیده است

بیشتر بخوانید  درج آزمایشی قیمت تولیدکننده بر روی ۸ قلم کالا

معاون توسعه ورزش خراسان شمالی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این پروژه ورزشی یکی از پروژه های مصوب ملی است که شرکت توسعه تجهیزات ورزشی متعهد به ساخت و تکمیل آن است و استان ها قدرت زیادی برای انجام آن ندارند. آنها پروژه را تسریع می كنند.
وی افزود: همزمانی این سالن ورزشی با استادیوم با 15000 صندلی ، در تاریخ 10 اکتبر منجر به فراموشی این پروژه ورزشی شد ، بنابراین تمرکز بیشتر کارمندان بر روی تکمیل و بهره برداری از این ورزشگاه بود.

محمد بروحی افزود: مانند اکثر مراکز استان که سالن های ورزشی مجهز و مجهزی برای چند هزار نفر دارند ، ساخت این دبیرستان از سال 1988 آغاز شد تا رویدادهای ورزشی بین المللی و جهانی داشته باشد تا خراسان شمالی داشته باشد. برای چندین هزار نفر . “

یک رویای 12 ساله بزرگترین سالن ورزشی خراسان شمالی

وی با بیان اینکه تاکنون 100 میلیارد ریال برای این سالن ورزشی هزینه شده است ، افزود: چند سال پیش این ورزشگاه با 100 میلیارد ریال دیگر می توانست تکمیل شود اما اکنون تکمیل این سالن ورزشی به 10 برابر این مبلغ نیاز دارد. “

بروحی افزود: در همین حال ، اگرچه خراسان شمالی هیچ تعهدی در تأمین اعتبار برای این پروژه ندارد ، اما به دلیل اهمیت این پروژه ورزشی برای توسعه ورزش های قهرمان ، مسئولان استانی موافقت کرده اند که 30 درصد اعتبارات آن را تأمین کنند.

اتمام پروژه با 900 میلیارد ریال
معاون پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: سالن 6000 نفری شهرک بویندورد از حدود 12 سال پیش به عنوان یک پروژه ملی ورزشی اجرا شد که هم اکنون 50٪ پیشرفت فیزیکی دارد. این اعتبار باید در اختیار هماهنگی های استانی و کشوری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  خودروسازان ژاپنی آماده ورود به ایران

محمد فراهی افزود: بر اساس برآوردهای مالی سال 1999 ، اتمام این سالن ورزشی به 900 میلیارد ریال وام نیاز دارد ، بنابراین 70 درصد اعتبار این پروژه از بودجه ملی و 30 درصد نیز از محل اعتبارات استان است. سال آینده.

یک رویای 12 ساله بزرگترین سالن ورزشی خراسان شمالی
وی گفت: در سفر مدیرکل توسعه ورزش و تأسیسات ورزشی وزارت ورزش و جوانان مقرر شد 200 میلیارد ریال برای نصب سقف این وام اختصاص یابد که بخشی از کار خواهد بود.
اتمام 61 پروژه ورزشی در هشت سال گذشته
فراهی یادآور شد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم در این استان ، 61 پروژه ورزشی به اتمام رسیده است ، به طوری که سرانه فضای ورزشی از 36 سانتی متر در سال 1992 به حدود 60 سانتی متر افزایش یافته است و اعتبار توسعه ورزش 6 برابر افزایش یافته است.
به گفته وی ، در این مدت 468 میلیارد ریال وام ساختمانی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی به استان خراسان شمالی اعطا شد که در دولت قبل سالانه حدود 71 میلیارد ریال بود.
معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: به طور کلی در هشت سال گذشته فضای ورزشی استان ، چه در محیط داخلی و چه در فضای باز ، از 300 هزار متر مربع به 431 هزار مترمربع و یک سوم در این دولت فضای ورزشی استان را ساخته است. “
وی با اشاره به تاخیر 40 سانتی متری خراسان شمالی در سرانه فضای ورزشی نسبت به میانگین کشوری ابراز امیدواری کرد در دولت سیزدهم با رویکرد حمایت از ورزش ، اعتماد به این بخش افزایش یابد تا بتواند این عقب ماندگی ها را جبران کند. .

بیشتر بخوانید  لحظه انفجار کامیون حامل سوخت در لبنان / فیلم

خراسان شمالی با 25000 بیمه شده ورزشكار دارای 45 تیم ورزشی فعال است. در این استان شمال شرقی کشور 197 مکان ورزشی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است که 60 درصد آنها در دولت های یازدهم و دوازدهم تأسیس شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *