یک روش عملی برای افزایش عزت نفس کودکان در تابستان


 تقویت عزت نفس کودکان

MeetNews به عنوان یک والدین ، ​​ممکن است نگران تأثیرات منفی Covid 19 بر عزت نفس فرزند خود باشید. غیر قابل پیش بینی بودن این بیماری همه گیر ، همراه با دوری از خانواده ، دوستان و محیط مدرسه ، توانایی کودکان را در خوش بینی نسبت به آینده تحت الشعاع قرار می دهد.

لی راندال ، روانشناس آموزشی مستقر در لندن ، 5 روش برای بهبود عزت نفس کودک ما در این تابستان بیان کرد:

1. اهمیت اعتماد به نفس را درک کنید

لی می گوید که عزت نفس یکی از اجزای اصلی مقاومت است و دارای دو بعد است:

اعتماد و صلاحیت

وی توضیح می دهد: “اعتماد به این معنی است که چشم به راه چالش ها و چالش های آینده باشید و باور داشته باشید که می توانید با چالش ها روبرو شوید ، موفق شوید و پیشرفت کنید.” “شایستگی به معنای نگاه به گذشته و آنچه تاکنون انجام داده اید و از تجربه دانستن اینکه حتی اگر در این راه چالش هایی وجود داشته باشد ، می توانید موفق شوید.”

لی می گوید بسیاری از کودکان ممکن است بخشهایی از محتوای آموزشی را فراموش کرده باشند زیرا از محیط مدرسه دور هستند. این بر عزت نفس آنها تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، آسیب روانی که برخی از کودکان در نتیجه از دست دادن عزیزانشان تجربه کرده اند و محدودیت هایی که ممکن است در آینده بازگردند ، ممکن است باور آنها را نسبت به دنیا مکان امن و مثبتی متزلزل کند. بنابراین می توانید با یادآوری شایستگی های تابستان امسال به فرزندان ، در ایجاد اعتماد به آنها کمک کنید.

بیشتر بخوانید  پودر زنجبیل برای چی خوبه ؛ ایا پودر زنجبیل برای چربی سوزی مفیده

به آنها “شواهدی” از موفقیتهای گذشته خود و اینکه آنها وظیفه را به خوبی انجام داده اند نشان دهید. مواردی از قبیل اینکه بتوانند از خواهر و برادرشان بعد از آسیب دیدگی مراقبت کنند ، سخت کار کنند و یک آزمایش شدید را پشت سر بگذارند ، یا اینکه کفش هایشان را ببندند.

۲. به آنها در ادامه یادگیری کمک کنید و به تلاش خود ادامه دهید

احتمالاً در مورد “رشد / تفکر پویا” شنیده اید. تفکر پویا در تقابل با “تفکر مستقر / غیر پویا” است. اولین مورد زمانی است که افراد معتقدند می توانند با سخت کوشی و وقف خود در یک زمینه کاری پیشرفت کنند. مورد دوم برعکس است و این زمانی است که افراد معتقدند حتی اگر سخت کار کنند ، توانایی های ذاتی آنها تغییر نمی کند.

لی در تفکر درباره رشد ، سه چیز یک مزیت دارد: رشد ، تلاش و اشتباه.

“رشد – به معنای اعتقاد به احتمال رشد است: این بدان معنی است که ایمان داشته باشید با تلاش و تمرین در هر زمینه می توان در آن زمینه بهتر شد. یکی از راه های تقویت این ایمان در کودکان ترغیب آنها به استفاده از “کلمه ای است که هنوز …” در کلمات خود نیست. این یعنی چی؟ یعنی وقتی کودک شما می گوید: “من نمی توانم این کار را انجام دهم” ، “هنوز” را به او اضافه می کنید و می گویید: “هنوز نمی توانید این کار را انجام دهید”.

“تلاش – کودکان می آموزند که تلاش نه تنها مهم است ، بلکه برای یادگیری هر چیز و پیشرفت در هر زمینه نیز ضروری است. “به کودکان کمک کنید تا از” منطقه امن “خود خارج شده و به” منطقه رشد “خود بروند.”

بیشتر بخوانید  هواپیمای حامل زندانیان آمریکایی تهران را ترک کرد

“اشتباه کردن – اشتباهات بهترین راه برای یادگیری و رشد است. اگر بچه ها اشتباه نکنند ، در امان می مانند و ریسک نمی کنند. »

پناهگاه امن شما جایی است که می توانید به راحتی کاری انجام دهید. اما اگر در این محدوده بمانید ، چیزی یاد نخواهید گرفت. اگر کودک شما تلاش کند و کارهای سختی را انجام دهد که بدون کمک از پس آن برنیامد ، عزت نفس او افزایش می یابد.

به روش هایی فکر کنید تا کودک خود را در “منطقه رشد” قرار دهید. به عنوان مثال ، دوچرخه سواری ابتدا با کمک و سپس بدون کمک. شنا در استخر عمیق از همسایه بخواهید که با کودک شما بازی کند یا پول را خودش بخرد و استفاده کند.

3- به کودک خود فرصت کسب مهارت در یک مهارت را بدهید

لی می گوید برای تقویت احساس صلاحیت فرزندتان ، به او فرصت دهید “در مهارت های خود” به سطح تجربه برسد “. این به معنای یادگیری یک مهارت جدید و مهارت در آن است. به عنوان مثال: “یک ترفند جادویی بیاموزید ، نواختن گیتار را یاد بگیرید ، یاد بگیرید بطری را باز کنید ، پیانو بنوازید ، یوگا انجام دهید ، کارهای سرگرم کننده انجام دهید … مهارتی را بیاموزید که هنگام بازگشت به مدرسه یا ملاقات با دوستان.” بگذارید شگفت زده، متعجب شده.”

“هر کاری که در آغاز انجام آن دشوار باشد ، در صورت کسب مهارت می تواند به افراد احساس تسلط و تجربه دهد. این به شما نشان می دهد که از عهده سخت کوشی برمی آیید. “احساس شایستگی در انجام کارها باعث می شود دیگران به شما اعتماد کنند و به شما احترام بگذارند.”

بیشتر بخوانید  باز هم تغییر در قیمت کارخانه خودرو / ماجرا چیست؟

4- تعاملات اجتماعی آنها را تسهیل کنید

لی می گوید کودکانی که نوجوان هستند و یا قصد ورود به دبیرستان را دارند هنوز مهارت های اجتماعی خود را رشد نداده اند. برخلاف بزرگسالان که برای معاشرت و تعامل در یک کافه دنج نشسته و گپ می زنند ، آنها با انجام کارهایی با دیگران تعامل دارند.

“این برای آنها بسیار مفید است که بتوانند با بچه های همسایه یا دوستانشان بازی کنند. آنها می توانند درمورد آنچه اتفاق می افتد با یکدیگر صحبت کنند. “این ارتباطات اجتماعی آنها را تسهیل می کند و به آنها کمک می کند تا در آن منطقه رشد کنند.”

5- از طریق علایق فرزندتان با او ارتباط برقرار کنید

لی نکاتی دارد:

“اطمینان حاصل کنید که به آنچه فرزندتان به آن علاقه دارد متصل هستید. وی افزود: بسیاری از كارها و فعالیتها وجود دارد كه ما دوست داریم فرزندمان آنها را انجام دهد ، اما اگر كودك ما واقعاً علاقه ای به آنها ندارد ، باید به نظر آنها احترام بگذاریم و به علایق او توجه كرده و از این طریق با آنها ارتباط برقرار كنیم.

یا فعالیت بدنی مورد علاقه خود را پیدا کنید. به فرزندتان گوش فرا دهید ، به آنچه در سر او و افکارش می گذرد احترام بگذارید و سعی کنید تا حدی با آن کنار بیایید (پنجاه درصد از شما در رسیدن به خواسته خود ناکام می مانند).

دیدگاهتان را بنویسید