مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک راه عالی برای مقابله با ترس از دست دادن همسرتان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


همه افراد نسبت به همسر خود احساس مالکیت دارند، در واقع هر چه بیشتر به همسر خود عشق بورزید، بیشتر نسبت به او احساس مالکیت خواهید داشت که ممکن است ناشی از ترس درونی از دست دادن همسرتان باشد.
در واقع ترس از دست دادن همسر پشت همه رفتارهای کنترل کننده، مشکوک و مشکوک است.
افرادی که با مشکل ترس از دست دادن همسر خود دست و پنجه نرم می کنند، در واقع چیزی در وجود خود کم دارند که بخواهند آن را پر کنند، شک آنها نسبت به همسرشان نیست بلکه نسبت به خودشان است و طرف مقابل آینه ای است که خودشان را منعکس می کنند. آی تی.
فردی که در یک رابطه احساس ناامنی می کند مدام نقش شرلوک هلمز را بازی می کند و لحظه به لحظه همسرش را کنترل می کند، تلفن همراه و جیب هایش را چک می کند، اگر در مهمانی با یک زن کسی گرم شود، ذهنش گیج می شود و همیشه نگران است. پرده ارتباط عاطفی اوست و بهترین لحظات زندگی اش را با این فکر می گذراند که دل و ذهن همسرش جای دیگری است و هرگز نمی تواند معنای واقعی عشق و آرامش را بفهمد.

علت ترس از دست دادن همسر

ترس از دست دادن همسرتان یعنی دلبستگی همراه با ناامنی، باورتان نمی شود که مرد کنارتان صددرصد مال شماست.


ترس از دست دادن همسر

به خودت شک داری

وقتی به خود و توانایی‌هایتان شک می‌کنید و مطمئن نیستید که آنقدر خوب هستید که طرف مقابل بخواهد با شما بماند، ترسیده و دست به اقداماتی می‌زنید که در کنترل شماست. اگر خودتان را بپذیرید، سعی نمی کنید طرف مقابل را مجبور کنید در رفتار کنترلی باقی بماند، اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کافی دارید و مطمئن هستید که طرف مقابل به خاطر شما در این رابطه باقی می ماند.

بیشتر بخوانید  چگونه اراده ي خود ار تقويت سازيم؟

فکر نمیکنی تحت تعقیب باشی

افرادی که فکر می کنند مطلوب نیستند شروع به فرافکنی می کنند و ترس از دست دادن همسرشان آنها را به خود شک می کند. چنین فردی معتقد است که به اندازه کافی مطلوب نیست که طرف مقابل به رابطه خود وفادار بماند. این افراد همیشه با شک و تردید در زندگی دچار مشکل می شوند و پس از مدتی متوجه می شوند که شک و تردید آنها بی دلیل است و فقط زندگی را برای خود بدبخت می کنند.

گرمای عشق قبلی شما سرد نشده است

اگر از یک رابطه عاشقانه شکست خورده بیرون آمده اید، به خصوص اگر آن را به پایان نرسانده اید، اگر به خودتان زمان کافی برای حل این احساسات ناراحت کننده و بازسازی اعتماد به نفس خود و جبران نقص ها و پیچیدگی ها ندهید. از رابطه قبلی، ورود به یک رابطه جدید، احتمال انتخاب مجدد اشتباه و ترس از دست دادن بسیار زیاد است.


ترس از دست دادن

اگر در این چرخه معکوس خود ویرانگر قرار بگیرید، زندگی شما پر از افراد بی رحم خواهد شد که قدر عشق شما را نمی دانند. در چنین شرایطی حتی با فردی که قصد داشتید تمام زندگی را با او باشید، نمی توانید احساس آرامش کنید و تصور کنید فردی که قلبش پر از عشق است در کنار شما نخواهد ماند.
شاید دیگران را مقصر شکست رابطه خود بدانید و تصور کنید که آنها لایق عشق شما نبودند، اما احساس ناامنی که در رابطه خود دارید باعث می شود نتوانید فرد مناسب یا عشقی مسالمت آمیز و برابر را بدون رستگاری انتخاب کنید. و راحت باشید و در نتیجه نمی توانید یک رابطه پایدار بسازید.

بیشتر بخوانید  افراد را از روی خوابیدنشان بشناسید

مشکلات دوران کودکی

رابطه بین والدین و اطرافیان شما در دوران کودکی تأثیر زیادی بر زندگی و شخصیت فعلی شما دارد. اگر در کودکی الگویی از دلبستگی ایمن و عشق بی قید و شرط ایجاد نکرده اید و رابطه شما با والدین و دیگران با اضطراب، ناامنی و ترس از طرد شدن همراه است، احتمالاً این رفتار را تا بزرگسالی و در روابط عاطفی خود ادامه خواهید داد. . به روز رسانی شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

درخواست تایید کنید

وقتی عزت نفس شما پایین است و در یک رابطه احساس ناامنی می کنید، همیشه نگران ارزیابی شریک عاطفی خود از گفتار و رفتار خود هستید و همیشه می خواهید پس از هر حرف یا عملی مورد تایید قرار بگیرید، مثلاً. نظر در مورد نحوه خرج کردن پول، شما بلافاصله از او در پشت سر خود بپرسید. آیا من احمق هستم؟» یا اگر در مورد چیزهای روزمره صحبت می کنید، او وسط جمله را می پرسد: «از تکرار حرف های من خسته شدی؟» تا منتظر تأیید او برای انتخاب لباس و آرایش باشد.


ترس از دست دادن را درمان کنید

شما آویزان هستید

اگر مثل سیرش به طرف مقابل بچسبید و همیشه بخواهید با او باشید و حضور فیزیکی او دلیل خوشحالی شماست و در نبود او احساس ناراحتی می کنید و سعی می کنید 24 ساعت شبانه روز با او باشید، نشان دهنده احساس ناامنی شماست. در رابطه و ترس از دست دادن زن است. مثلاً در ساعات کاری مدام در تلگرام صحبت یا چت می کنید و بدون دوست به مسافرت یا مهمانی نمی روید. این رفتارها می تواند نگران کننده باشد.

بیشتر بخوانید  چگونه با مردی که دوستش ندارم زندگی کنم؟

باید بخوانید:

چگونه پس از مرگ همسر خود را آرام کنیم؟

چگونه پس از مرگ همسر خود را آرام کنیم؟

مرگ همسر: وقتی همسرتان می میرد، نه تنها باید برای همیشه با یک فرد بسیار خاص در زندگی خود خداحافظی کنید، بلکه باید به گذشته، حال و…

درمان ترس از دست دادن همسر

افرادی که مشکل ترس از دست دادن همسر خود را دارند معمولاً بسیار بدبین هستند، اگر نسبت به همسر خود شک دارید قبل از یافتن دلیل منطقی ابراز تردید نکنید. در بیشتر موارد بعد از مدتی متوجه می شوید که اشتباه کرده اید، شک خود را فراموش می کنید و به هیچ وجه آن را به همسرتان نمی آورید.
اگر همسرتان متوجه شک شما شد، اشتباه خود را بپذیرید و عذرخواهی کنید و طوری رفتار کنید که نشان دهنده اعتماد شما به او باشد، مثلا کمتر بخواهید و دوستش داشته باشید.
تنها چیزی که می تواند ترس از دست دادن همسرتان را کاهش دهد و از بی قراری همسرتان بکاهد، عشق بی قید و شرط دو نفر به یکدیگر است، در این صورت رابطه خوشایند خواهد بود و آرامش و اعتماد به زندگی شما باز می گردد.
گذشته عاطفی شما ناخودآگاه روی رابطه فعلی شما تأثیر می گذارد، بنابراین اگر شکست عشقی را تجربه کرده اید، باید سهم بسیار زیادی در رفتار فعلی خود داشته باشید و اگر خودتان نمی توانید مشکل را حل کنید، حتما از یک مشاور کمک بگیرید. .
چه در مشکل باشید و چه شریک عاشقانه تان، باید سعی کنید مشکل را حل کنید تا بتوانید زندگی و عشق را برای خود آسان کنید و در کنار هم احساس آرامش کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *